تاریخ انتشار: شنبه 1397/06/24 - 01:24
کد خبر: 282072

دانشجویان فنی اسلام‌آباد غرب به مطالبات خود رسیدند

دبیر شورای صنفی دانشکده فنی مهندسی اسلام آباد غرب گفت: دانشجویانی که در اعتراض به مشکلات عدیده این دانشکده در امتحانات ترم گذشته شرکت نکرده بودند، مشمول قانون حذف ترم شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و با گذشت ۵ ماه از اعتصابات و اعتراضات دانشجویان دانشکده فنی مهندسی اسلام آباد غرب، دانشجویان این دانشکده به تمامی مطالباتشان رسیدند و دانشکده‌ای که در گیر و دار مسئولان استانی بود، در نهایت با سماجت و پیگیری دانشجویان به دانشگاه مرکز منتقل شد.

محمد محمدی، دبیر شورای صنفی دانشکده فنی مهندسی اسلام آباد غرب گفت: با توجه به جلسات صورت گرفته و تعهدات مسئولان در این جلسات مقرر شده بود که مسئولین شهرستان اسلام آباد تا اوایل شهریورماه تمامی امکانات و مطالبات دانشجویان را فراهم آورند و از طرفی مسئولین دانشگاه هم موضوعات آموزشی و علمی دانشکده را پشتیبانی کنند. حال با گذشت زمان و عدم اجرای تعهدات از سوی مسئولان شهرستان، دانشگاه رازی به تعهدات خود عمل کرد و اقدام به انتقال تمامی دانشجویان این دانشکده به دانشگاه مرکز و دانشگاه صنعتی کرمانشاه کرد و طی اقداماتی، تمامی ملزومات و شرایط لازم برای ورود و استقرار دانشجویان دانشکده اسلام اباد غرب را تا قبل مهرماه فراهم آورد.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان دانشکده اسلام آباد غرب در این دانشگاه ها به عنوان دانشجوی میهمان و هزینه های ناشی از آن گفت: مسئولان دانشگاه رازی طی جلسات مستمر در خصوص هزینه های ناشی از میهمانی در این دانشگاه ها متذکر شدند که این نقل و انتقالات هیچ هزینه ای از قبیل شهریه برای دانشجویان نخواهد داشت و چنانچه دانشجویان متحمل هزینه ای به خاطر شرایط میهمانی شود، دانشگاه پرداخت این هزینه ها را برعهده خواهد گرفت.

دبیر شورای صنفی دانشکده فنی مهندسی اسلام آباد غرب با اشاره به قانون حذف ترم برای دانشجویان غایب در امتحانات پایان ترم گفت: بسیاری از دانشجویان این دانشکده به نشانه اعتراض و به شکواییه علیه وضعیت نابسامان صنفی و آموزشی دانشکده از شرکت در امتحانات پایان ترم خودداری کرده بودند و همین امر سبب تشدید مشکلات و بحرانی بدتر از وضعیت سابق شده بود؛ اما با لطف خدا و پیگیری دانشجویان به مهم ترین اتفاق در این پیروزی بزرگ رسیدیم؛ دانشجویانی که در امتحانات ترم گذشته شرکت نکرده بودند یا فقط چند امتحان را شرکت کرده بودند، از سوی دانشگاه مرکز، مشمول قانون حذف ترم شدند.

وی در خصوص روحیه ی مطالبه گری از مسئولین و پیگیری های مکرر دانشجویان در حل مشکلات صنفی و آموزشی این دانشکده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه کارشکنان و مخالفان این اعتراضات اذعان می کردند که شورای صنفی در این راستا موفق نخواهد شد و موضوع حذف ترم دست جمعی امکان پذیر نخواهد بود؛ اما شرایط به آن شکل که دیگران تصور کرده بودند، اتفاق نیفتاد و مسئولین آموزش دانشگاه رازی اقدام به حذف ترم دانشجویان غایب در امتحانات پایان ترم کردند.

وی ادامه داد: مسئولین ذی ربط با اشاره به زمان دار بودن این وقایع و برطرف کردن این مشکلات، عنوان کردند که تاریخ انتخاب واحد و شروع کلاس های درسی برای این دانشجویان یک هفته به تعویق انداخته خواهد افتاد.

دبیر شورای صنفی این دانشکده گفت: طی این اقدامات نزدیک به ۲۰۰ دانشجوی این دانشکده به دانشگاه های کرمانشاه منتقل شدند و پس از انتخاب واحد، قادر به شرکت کردن در کلاس های درسی در دو دانشگاه رازی و صنعتی کرمانشاه خواهند بود.

لازم به ذکر است، مشکلات مختلفی که چند ماه گذشته در دانشکده فنی اسلام آباد غرب واقع در استان کرمانشاه ایجاد شده بود، موجب نارضایتی شدید دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشکده شد تا جایی که آنها مدتی در اعتراض به این مسائل، قید حضور در کلاس‌های درسی را زدهند و حتی برخی از آنان در امتحانات نیمسال دوم نیز شرکت نکرده بودند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top