تاریخ انتشار: شنبه 1397/06/24 - 10:26
کد خبر: 282099

آخرین خبرها از وضعیت خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در بحث خوابگاه و زیرساخت‌های آن با مشکلات بسیاری مواجه است و آخرین خوابگاهی که در این دانشگاه ساخته شده، مربوط به 22سال قبل است.

خبرنامه دانشجویان ایران: به نقل از ایسنا؛ معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در خصوص وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه توضیحاتی را ارائه داد.

دکتر مهدی کدخدازاده در خصوص خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: تأمین خوابگاه برای دانشجویانی که مشمول قوانین اسکان هستند، ضرورت دارد و به علت کمبود ظرفیت خوابگاهی، دانشجویانی که مشمول قانون ارائه خوابگاه نیستند، تنها در صورت وجود ظرفیت می‌توانند از ظرفیت‌های خوابگاهی استفاده کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه طبق آئین‌نامه تأمین خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی و دکترای حرفه‌ای در اولویت است، دانشگاه از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته در کنکورهای سراسری و پذیرش دانشجو نیز، بر عدم تعهد نسبت به ارائه خوابگاه به دانشجویان دستیار و Ph.D تأکید کرده است.

دکتر کدخدازاده همچنین با استناد به ماده 25 آئین‌نامه اسکان دانشجویان تصریح کرد: دانشجویان سنواتی در تمام رشته‌ها، دانشجویان مقاطع Ph.D و رزیدنتی، مهمان، جابجایی و انتقالی از اولویت استفاده از خوابگاه برخوردار نیستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این‌که بر اساس آیین‌نامه اسکان خوابگاهی، دانشگاه موظف است تنها در صورت داشتن امکانات لازم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی شرایط اسکان خوابگاهی را فراهم کند، گفت: چندین سال گذشته مدیران قبلی دانشگاه برای تأمین خوابگاه نسبت به اجاره دو خوابگاه اقدام کردند که اجاره این خوابگاه‌ها بار سنگینی برای دانشگاه ایجاد کرده است؛ به گونه‌ای که حدود 5 و نیم میلیارد در سال فقط هزینه اجاره این خوابگاه‌هاست که با اضافه کردن هزینه‌های جانبی سالانه حدود 7 میلیارد تومان برای این دو خوابگاه هزینه می‌شود.

کدخدازاده تصریح کرد: دانشگاه در درجه اول نسبت به دانشجویانی که پس از کنکور، در مقطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای وارد دانشگاه می‌شوند متعهد است که این عزیزان را در اولویت قرار می‌دهد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی یادآور شد: بالطبع دانشجویانی که نسبت به آن‌ها تعهد داریم، در خوابگاه‌های تملیکی دانشگاه اسکان داده خواهند شد و تنها در صورتی که ظرفیت خوابگاهی مازادی داشته باشیم، براساس اولویت به دیگر دانشجویان خوابگاه خواهیم داد.      

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مالی موجود و بر اساس لغو قرارداد نسبت به این دو خوابگاه، دانشگاه باید ابتدا تعهدات قانونی خود را پوشش دهد و هر دو خوابگاه ولیعصر و سرشار تخلیه شوند. 

کدخدازاده در خصوص خوابگاه متاهلی این دانشگاه نیز گفت: در واقع ساختمان خوابگاه متأهلی دانشگاه بسیار قدیمی است و بارها از آتش‌نشانی و شهرداری در خصوص ایمن نبودن این ساختمان اخطار گرفتیم و بنا داریم که این خوابگاه را تخلیه و بازسازی کنیم و پس از بازسازی کامل دانشجویان را اسکان دهیم؛ اما این که در آینده این خوابگاه در اختیار دانشجویان مجرد و یا متأهل قرار بگیرد، هنوز قطعی نشده است.

وی یادآور شد: با توجه به حمایت‌های ریاست دانشگاه، مقرر شد که برای دانشجویان متأهل دانشگاه مبلغی را از طرف صندوق رفاه دانشجویان، به عنوان ودیعه مسکن و به صورت وام تخصیص دهیم تا گوشه‌ای از مشکلات دانشجویان مرتفع شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در بحث خوابگاه و زیرساخت‌های آن با مشکلات بسیاری مواجه است و آخرین خوابگاهی که در این دانشگاه ساخته شده، مربوط به 22سال قبل است.

وی در همین راستا افزود: در شرایط حاضر خوابگاه‌های موجود دانشگاه نیز از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و همین خوابگاه‌ها نیز، نیازمند بازسازی جدی هستند. اما شرایط مالی موجود این امکان را به ما نمی‌دهد که بتوانیم خوابگاه‌ها را بازسازی کنیم و یا اقدام به خرید خوابگاه جدید کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که کمیته اسکان دانشگاه، از چند هفته پیش با برنامه‌ریزی‌های متعدد، اقدام به تشکیل جلسات، چینش و جانمایی افراد کرده است، خاطرنشان کرد: دانشجویان ورودی جدید نگران اسکان خود نباشند و امیدواریم که بدون بروز مسأله‌ای تمام ورودی‌های مهر امسال را در خوابگاه‌ها اسکان دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top