تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/06/25 - 10:51
کد خبر: 282278

با هدف تسهیل آگاهی ذی‌نفعان از دستاوردها؛

رویداد دفاع متمرکز از پروژه‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران برگزار شد

دومین رویداد دفاع متمرکز از پروژه‌های کارشناسی ارشد (کنفرانس پایان‌نامه)، با هدف تسهیل آگاهی ذی‌نفعان از دستاوردها در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تهران، بابک نجار اعرابی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر با بیان اینکه ما شاهد برگزاری دومین دوره رویداد کنفرانس پایان نامه هستیم، گفت: در دوره قبل ۱۳۰ دفاع و در این دوره ۱۱۰ دفاع در این قالب برگزار شده است.

وی در ادامه گفت : دستاورد اصلی ما در دانشگاه دستاورد‌های دانشجویی است. مهم‌ترین این دستاورد‌ها که می‌توانند به‌عنوان خروجی محسوب شوند و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد، پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکتراست. اما با وجود فرایند دفاع معمول در دانشکده‌ها این پروژه‌ها زیاد دیده نمی‌شوند. با توجه به ارائه پیشنهاد اولیه از سوی رئیس دانشکده و بررسی‌های انجام گرفته در نهایت برگزاری جلسات دفاع به‌صورت کنفرانس مورد تأیید قرار گرفت.

نجار اعرابی افزود : در این راستا همه جلسات دفاع از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد در روز‌های مشخصی و مطابق برنامه‌ریزی به انجام می‌رسد و تلاش بر این است تا دفاع‌هایی که از لحاظ محتوا مرتبط با یکدیگر هستند، نزدیک به هم برگزار شوند. یکی از مهم‌ترین اهداف ما در برگزاری این رویداد تعامل بین این پروژه‌ها با عوامل بیرون از دانشگاه و به‌ویژه بخش صنعت است.

به گفته معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، برگزاری این‌گونه جلسات دفاع از پایان‌نامه منجر به همفکری و همراهی دانشجویان در زمینه‌های مشترک می‌شود و هم‌چنین زمینه را برای حضور و ارتباط دانشجویان دانشگاه‌های دیگر در این دانشکده فراهم می‌آورد.

وی فرایند داوری عادلانه‌تر را یکی دیگر از مزایای این رویداد توصیف کرد و افزود: البته ساختار داوری به شکل قبل است، اما بحث‌هایی که در یک موضوع اتفاق می‌افتد باعث می‌شود تا نمره‌دهی به عدالت نزدیک‌تر شود و بر این اساس نمره‌دهی کاملاً مخفی و بر اساس درجه ثبت می‌شود.

نجار اعرابی اظهار کرد: بحث پذیرایی در سر جلسه دفاع که در برخی از مواقع برای دانشجویان هزینه‌هایی را به همراه داشت حذف شده است و این پذیرایی در انتهای جلسات و با هزینه دانشکده انجام می‌شود.

معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر عنوان کرد: در برگزاری این رویداد برنامه‌ریزی منظم و از پیش تعیین شده می‌تواند راه‌گشایی برای ارتباط مؤثر با صنعت باشد تا فرصت مناسب برای آن‌ها در جهت بررسی پروژه‌ها و حضور در جلسات فراهم آید. به عنوان مثال، در دوره قبل با حضور صاحبان صنایع تعدادی از دانشجویان در همان جلسه دفاع، پیشنهاد کار دریافت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما دانشجویان کارشناسی را هم برای حضور در این جلسات تشویق می‌کنیم، افزود: هدف از این کار آشنایی دانشجویان کارشناسی با زمینه‌های پژوهشی است و دیگر اینکه ما خواستار این هستیم تا پروژه‌های کارشناسی در راستای پروژه‌های کارشناسی ارشد انجام شود تا زمینه بیشتری برای برقراری ارتباط خوشه‌ای بین دستاورد‌های دانشجویی فراهم آید.

سید کمال الدین ستاره‌دان، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر نیز گفت: آنچه همیشه به عنوان یک دغدغه مهم مطرح بوده این است که دانشگاه بتواند به طور مشخص زمینه و امکاناتی را برای ارائه دستاورد‌های خود به بیرون از دانشگاه فراهم آورد.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد‌های دانشگاه پایان‌نامه‌ها و پروژه‌هایی هستند که تحت راهنمایی استادان متخصص انجام می‌شوند. هدف ما ارائه این پروژه‌ها و حضور و ارتباط مستقیم کسانی است که در زمینه این پروژه‌ها نیاز به اطلاعات بیشتری دارند.

ستاره‌دان ارتباط با صنعت وارائه اطلاعات در زمینه مختلف پروژه‌ها را یکی از مزایای این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: از قبل، زمان ارائه این پروژه‌ها اطلاع رسانی شده است و صاحبان صنایعی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند و یا اینکه علاقه‌مند هستند، می‌توانند در جلسات دفاعیه حضور داشته باشند و این خود راه‌گشایی برای تضمین آینده شغلی دانشجویان است.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در پایان از ابراز تمایل این دانشکده برای همکاری با دانشگاه‌های دیگر در جهت برگزاری «کنفرانس پایان‌نامه مشترک» خبر داد.

دومین رویداد دفاع متمرکز از پروژه‌های کارشناسی ارشد با هدف تسهیل آگاهی ذی‌نفعان از دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دانش‌آموختگان آن و هم‌چنین گسترش تعامل دوسویه با کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، فناوران و فعالان صنعتی برتر کشور در راستای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ آغاز و تا ۲۵ این ماه ادامه دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top