تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/06/25 - 22:15
کد خبر: 282351

طرح احراز هویت معطل در مرکز ملی فضای مجازی

نماینده مردم تبریز در مجلس در مورد معطل ماندن طرح احراز هویت در مرکز ملی فضای مجازی گفت: برخی مخالف این امر هستند و بر این باورند که ممکن است برای سایت های داخلی محدودیت ایجاد شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ محمداسماعیل سعیدی عصر امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با انتقاد از اینکه فضای مجازی به حال خود رها شده است و نظارت مناسبی بر آن صورت نمی گیرد، گفت: در فضای مجازی با تخلفات زیادی زیادی روبرو هستیم این در حالی است که فضای مجازی در هیچ کشوری مانند ایران یله و رها نیست و چارچوب هایی دارند که بر اساس آن برخوردهای مناسبی با تخلفات صورت می گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ساماندهی محتوای فضای مجازی را امری بسیار ضروری دانست با یادآوری تشکیل کمیته ویژه فضای مجازی در کمیسیون متبوع خود، افزود: این کمیته تاکنون دو جلسه تشکیل داده که مدیریت و ساماندهی محتوای فضای مجازی و نیاز به قانون‌گذاری و تجدیدنظر در برخی قوانین از اهداف این کمیته و در دستور کار اعضا قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه فضای مجازی نیاز به تصویب قوانین مدون و صریح دارد، ادامه داد تحولات سریع و پی در پی در فضای مجازی علیرغم وجود مرکز ملی فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی، کمیسیون فرهنگی و همچنین دستگاه های مختلف باعث شده از بحث قانونگذاری و تعیین تکلیف و شفاف سازی در این حوزه عقب بمانیم و با خلاء های قانونی روبرو شویم.

سعیدی با تاکید بر اینکه باید به فوریت در مورد تحولات سریع فضای مجازی تصمیم گیری کرد، گفت: باید به گونه ای گام برداشت که کاربران، مردم و افرادی که در این فضا مشغول فعالیت هستند به آرامش و اطمینان خاطر مناسب دست یابند.

نایب رییس کمیته ویژه فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در مورد معطل ماندن طرح احراز هویت در مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر تسریع در تعیین تکلیف آن یادآور شد: برخی مخالف این امر هستند و بر این باورند که ممکن است برای سایت های داخلی محدودیت ایجاده شده و سایت‌های خارجی بدون احراز هویت جایگزین سایت‌های داخلی شوند البته برخی از این استدلال ها منطقی و درست است اما باید به دنبال اتخاذ  تدابیر مناسب برای رفع این مشکلات باشیم؛ نیاز است ابعاد مختلف فضای مجازی مانند معذوریت، محدودیت و فرصت ها و تهدیدها شناسایی شود البته بررسی این موضوع را به مرکز پژوهش های مجلس محول کردیم تا کارشناسان مختلف نظرات خود را در این رابطه ارائه کنند و بر اساس آن بتوان نتیجه گیری مناسب را داشته باشیم.

نایب رییس کمیته ویژه فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مناسب جهت طرح شکایت مردم از سایت‌های متخلف، ادامه داد: در این رابطه باید فرهنگ‌سازی مناسب در دستور کار صدا و سیما و نهادهای فرهنگی قرار گیرد تا متخلفان شناسایی شود البته در کنار فرهنگ سازی باید خلاء های قانونی نیز رفع و به طور دقیق دستگاه های مسئول و تخلفات در قانون مشخص شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top