تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/06/27 - 22:33
کد خبر: 282725

رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

تصمیمات سلیقه‌ای، به نظام سنجش و پذیرش خدشه وارد می‌کند/ رشته‌های حذف شده آزمون ارشد برمی‌گردد

تصمیمات سلیقه‌ای، به نظام سنجش و پذیرش خدشه وارد می‌کند/ رشته‌های حذف شده آزمون ارشد برمی‌گردد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی درباره تاخیر دراعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ارائه داد و در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طبق قانون، شنبه اسامی پذیرفته‌شدگان را به سازمان سنجش تحویل داده است، اما در آنجا به‌ جای کنترل چک لیستی، وارد فرایند ارزیابی مجدد شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه با بخش خبری ساعت 20 شبکه 4 در زمینه تاخیر در اعلان نتایج آزمون کارشناسی ارشد توسط وزارت علوم گفت: من از دکتر غلامی و دوستان سازمان سنجش تشکر می کنم، اما ما با یک گره آشفته در گسترش مواجه هستیم، ما امسال سعی کردیم این گره را با تعامل و مذاکره زیاد باز کنیم، اما با نوعی آشفتگی در تصمیمی گیری مواجه شده ایم، همین امر منجر شد نتایج با تاخیر اعلام شود.

وی ادامه داد: ابتدا به ما اعلام کردند که 668 رشته محل ما با 11 هزار دانشجو، فاقد مجوز است و به یکباره آن را حذف کردند. ما تمامی دلایل را باتوجه به اطلاعات خودشان و مصوبات خود شورای گسترش آموزش عالی ارائه کردیم، بعد از یک روز بررسی، اعلام شد 668 رشته اشتباه بوده و 254 رشته محل صحیح است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما برای این 254 رشته محل دوباره به دوستان اطلاع دادیم 133 این رشته ها مجوز صریح دارند و تعداد آن ها صریحا در سامانه وزارت علوم و سامانه گسترش ثبت شده است. متاسفانه در این ایام مبتنی بر فناوری، که اطلاعات صحیح بسیار سریع در دسترس قرار می گیرد، ما با تفسیرهای عجیب و غریب کارشناسانی مواجه می شویم که باعث می شوند جوانان ما در برنامه ریزی هایشان دچار مشکل شوند.

وی اضافه کرد: بعد از رایزنی هایی که انجام داده ایم، در حال حاضر 254 رشته محل حذف شده است که 121 رشته محل را در تعامل با دوستان پذیرفتیم و تعدادی را جایگزین کردیم اما 133 رشته محل که بیش از 4 هزار دانشجو دارد، حذف شد، همه این رشته محل ها دارای مجوز بوده و سال گذشته دانشجو پذیرش داشته و به تایید دوستان نیز رسیده بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، عملکرد این دانشگاه در اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان به سازمان سنجش را طبق قانون دانست و در پاسخ به ادعای مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم مبنی بر تأخیر دانشگاه آزاد در اعلام نتایج، گفت: جای تعجب دارد که شریعتی نیاسر مدعی است نتایج با تأخیر تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی طبق قانون، شنبه اسامی پذیرفته‌شدگان را به سازمان سنجش تحویل داده است، اما در آنجا به‌ جای کنترل چک لیستی، وارد فرایند ارزیابی مجدد شده است.

دکتر طهرانچی افزود: 38 رشته‌، از کدرشته‌های حذف شده در سامانه وزارت علوم ثبت شده است؛ باید همه به قانون پایبند باشیم و از اعمال رفتار سلیقه‌ای پرهیز کنیم.دانشگاه آزاد اسلامی، راساً اقدام به اعلام نتایج نکرده و اسامی پذیرفته‌شدگان را در اختیار سازمان سنجش قرار داده است، اگر اطلاعات شورای گسترش و برخی افراد در وزارت علوم صحیح بود از همان ابتدا 668 رشته را حذف نمی‌‌کردند. این‌ گونه تصمیمات به نظام سنجش و پذیرش خدشه وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: با عنایت وزیر علوم باید این موضوع تا روز شنبه حتما حل شده و افراد طبق حق قانونی‌شان رشته‌های محل‌هایی که از سوی وزارت علوم قانونی اعلام شده و به رسمیت شناخته‌ شده است را انتخاب کرده‌اند و انشاءلله این رشته‌ها بازمی‌گردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top