تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/01 - 15:52
کد خبر: 283215

وزارت دفاع روسیه:

اسرائیل مقصر سرنگونی هواپیمای روسیه در آسمان سوریه است

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، خلبانان جنگنده‌های اسرائیلی بطور عمد از هواپیمای ایل- ۲۰ روسی برای پوشش خود در برابر موشک‌های پدافند هوایی ارتش سوریه استفاده کرده و منجر به کشته شدن ۱۵ نظامی روسی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، وزارت دفاع روسیه نیروی هوایی اسرائیل را مقصر در سانحه هوایی برای هواپیمای ایل-20روسی در آسمان سوریه اعلام کرد.  "ایگور کاناشینکوف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه امروز، یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «اقدام خلبانان جنگنده‌های اسرائیلی منجر به کشته شدن 15 نظامی روسی شده است. اقدام آنها را می‌توان عملکرد غیرحرفه‌ای و یا حداقل "اشتباه فاحش" آنها نامید.»

وی یادآور شد، بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، خلبانان جنگنده‌های اف-16 ارتش اسرائیلی آگاهانه و بطور عمد از هواپیمای ایل-20 روسی برای پوشش خود در برابر موشک‌های پدافند هوایی ارتش سوریه استفاده کردند.  علاوه بر این، نیروی هوایی اسرائیل مقامات نظامی روسیه را از نقشه حمله به تاسیسات نظامی سوریه در زمان وقوع این حادثه مطلع نکرده بودند. در حالیکه این مسئله نقض توافقات صورت گرفته بین دو طرف از سال 2015 درباره پیشگیری از وقوع حوادث در آسمان سوریه بشمار می رود.

وزارت دفاع روسیه امروز کنفرانس مطبوعاتی ویژه‌ای درباره حادثه سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسی در آسمان سوریه در نتیجه اقدام نیروی هوایی اسرائیل را با زیرنویس انگلیسی برای مخاطبان بین المللی منتشر کرد. در این نوار ویدیویی که بیش از 15 دقیقه طول میکشد، جزئیات دقیقی درباره تمامی شرایط در زمان وقوع این حادثه تشریح شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این فیلم ویدئویی توضیح داد: «در تاریخ 17 سپتامبر (26 شهریور ماه) نزدیک ساعت 23، ارتباط پایگاه هوایی حمیمیم با هواپیمای روسی ایل-20  که در آن زمان در فاصله 35 کیلومتری از سواحل دریای مدیترانه در پرواز بود، قطع گردید. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، خلبانان اسرائیلی از هواپیمای روسی به عنوان پوششی برای ممانعت از در معرض هدف قرار گرفتن توسط موشک‌های پدافند هوایی سوریه استفاده کردند و بدین ترتیب هواپیمای ایل-20، هدف موشک سامانه ضدهوایی اس-200 قرار گرفت و در نتیجه 15 نیروی نظامی روسی جان خود را از دست دادند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، یک فروند جنگنده اسرائیلی به هواپیمای روسی نزدیک شده تا خود را در برابر پدافند هوایی سوریه حفظ کند و خلبان آن قطعا باید درک می‌کرد که هواپیمای روسی که دارای سطح منعکس کننده بزرگتری در مقایسه با جنگنده اف- 16 است، هدف ارحج‌تری برای پدافند هوایی ارتش سوریه خواهد شد. چنین اقدامی را می توان اقدامی کاملا غیرحرفه‌ای یا حداقل "اشتباه فاحش" خلبان اسرائیلی نامید.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top