تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/01 - 20:15
کد خبر: 283220

قاسمی:

آمریکا مسئول تداوم پدیده شوم تروریسم در جهان

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان آمریکا را مسئول تداوم پدیده شوم تروریسم در جهان به ویژه در خاورمیانه خواند و بر پاسخگویی این کشور در برابر رفتار و اقدامات خشونت‌بار گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تروریسم را ابزاری راهبردی برای پیشبرد سیاست‌های کلان ایالات متحده آمریکا در جهان خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در موضوع تروریسم که در آن اتهامات و ادعاهایی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است، اظهار داشت: اتهامات واهی و بی اساسی که در این گزارش علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است در حالی است که روز گذشته با حادثه تروریستی در شهر اهواز، جهان شاهد این واقعیت بود که ایران خود  یکی از قربانیان اصلی تروریسم از سوی گروه‌های تروریستی است؛ واقعیتی کاملا روشن و عینی که بیش از چهار دهه است رژیم‌هایی مانند آمریکا آن را نادیده می‌گیرند و کماکان در پس نقاب و شعارهای ضد تروریستی، حمایت از گروه‌های افراط گرا و تروریستی را ابزاری برای پیشبرد اهداف خود می‌دانند.

قاسمی افزود: سیاست استفاده ابزاری دولت‌های مختلف آمریکا در ایجاد، تقویت، حمایت و گسیل گروه‌های تروریستی به مناطق مختلف جهان به منظور پیشبرد راهبردهای کلان این کشور در بی ثبات کردن کشورهای دیگر، سابقه‌ای بس طولانی دارد و انتشار اینگونه گزارش‌های سالانه که بیش از هر چیز اقدامی فرافکنانه با هدف تطهیر خود و متهم کردن دیگران است، نشان دهنده سیاست‌ها و رویکردهای دوگانه و متناقض این کشور در طول دهه‌های گذشته است.

وی ادامه داد: در همین راستا، حمایت‌های علنی بسیاری از مقامات رسمی کنونی دولت آمریکا از گروهک‌های تروریستی شناخته شده که دست آنان به خون هزاران تن از شهروندان ایرانی آلوده است، بیانگر پوچ بودن ژست‌های دروغین انساندوستانه و ضدتروریستی این دولت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حمایت های رژیم آمریکا از بسیاری از گروه‌های افراطی و تروریستی در سال‌های گذشته که موجب شکل گیری زنجیره‌ای از بحران های متعدد در خاورمیانه شده است، گفت: اتهامات آمریکا در حالی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود که نقش این کشور در گسترش فعالیت‌های تروریستی و افراط گرایی و نقش جدید آن کشور در حفاظت از باقی مانده تروریست‌ها در سوریه و انتقال جنگجویان خارجی تروریست به افغانستان و کشورهای آسیای میانه بر همگان آشکار است.

وی بیان کرد: آمریکا بر اساس سیاست خود در استفاده ابزاری از تروریسم و اعتقاد و باور این کشور به تروریسم خوب و بد، کماکان مسئول تداوم پدیده شوم  تروریسم در جهان به ویژه در خاورمیانه است و باید در برابر  رفتار و اقدامات  خشونت بار این گروه‌ها پاسخگو باشد.

قاسمی در پایان اظهار داشت: به دولت و مقامات آمریکا توصیه می‌کنیم که سیاست‌های کهنه خود در ترویج ایران هراسی و ایران ستیزی و  ایراد اتهامات خودساخته و غیرواقعی را به کناری نهاده و با تصحیح اشتباهات و سیاست‌های غلط خود در قبال مسائل منطقه از جمله قطع ارتباط با هسته‌های تروریستی نشان‌دار و بی نشان، با صراحت و شفافیت تمام در هماهنگی با دولت‌های منطقه وارد مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی و خدمت به انسان و انسانیت به جای حمایت و پشتیبانی از کشتار انسان‌های بیگناه توسط گروه‌های تروریستی شود.

 وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه 28 شهریور ماه در گزارش سالانه خود درباره وضعیت تروریسم در جهان، بار دیگر ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد.

این گزارش که در وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، از ایران با عنوان «دولت پیشتاز در حمایت از تروریسم» یاد کرده و مدعی شده که «نیروهای نیابتی ایران» در افغانستان، بحرین، عراق، لبنان و یمن موجب اشاعه خشونت هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top