تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/01 - 19:08
کد خبر: 283236

افتتاح دومین برج فناوری دانشگاه امیرکبیر تا پایان سال

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برنامه این دانشگاه برای حمایت از مراکز رشد و فناوری دانشجویی گفت: دومین برج فناوری این دانشگاه در سال جاری راه‌اندازی می‌شود و می‌کوشیم با این کار مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان را بالا ببریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: این دانشگاه ۱۴ هزار دانشجو دارد که ۵۰ درصد آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰۰ دانشجوی جدیدالورود در سال جاری وارد دانشگاه امیرکبیر شده‌اند و تعداد اندکی هم زمان ثبت‌نام قطعی دانشجوی این دانشگاه خواهند شد، افزود: احتمالاً تعداد دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه به حدود ۱۴۰۰ نفر خواهد رسید.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به همکاری وزارت علوم و سازمان سنجش برای جذب تعداد بیشتری دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بیش از ۲ تا ۳ هزار دانشجوی ارشد در سال جاری در دانشگاه امیرکبیر تحصیل خواهند کرد، ضمن اینکه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانشجوی مقطع دکتری هم در سال جاری به دانشجویانمان اضافه خواهد شد که در مجموع ۱۷۰۰ دانشجو در مقطع دکتری این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ۱۶ دانشکده است و در حال حاضر دارای بیشترین جمعیت دانشجویی، رشته و گرایش تحصیلی در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور است، به‌طوری‌که هم‌اکنون ۵۵۰ عضو هیأت علمی در این دانشگاه مشغول هستند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در خصوص اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه گفت: بحث اشتغال در کشور موضوع مهمی است ولی فارغ‌التحصیلان دانشگاه امیرکبیر کمتر با مشکل عدم اشتغال روبه‌رو هستند، هرچند که مشکلات اقتصادی گریبانگیر کل جامعه است.

معتمدی تصریح کرد: برنامه‌های کارورزی بیشتری برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته‌ایم، ضمن اینکه افتتاح برج ابن سینا در ۲ سال پیش توانست در توسعه علم و فناوری و افزایش مراکز رشد وابسته به دانشگاه امیرکبیر تأثیر زیادی داشته باشد.

معتمدی با اشاره به رتبه بندی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سطح بین المللی و داخلی گفت: این دانشگاه اکنون در یکی از رتبه بندی های بین‌المللی جایگاه ۴۰۰ را به خود اختصاص داده و از نظر ۴ رتبه بندی بین المللی جایگاه اول و دوم را در میان دانشگاه‌های داخلی دارد. ضمن اینکه برنامه داریم تا افق ۱۴۰۴ بتوانیم به رتبه ۱۰۰ جهان دست یابیم.

وی با اشاره به برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای حمایت از مراکز رشد و فناوری گفت: دومین برج فناوری این دانشگاه در سال جاری راه‌اندازی می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه فرهنگ استخدام‌های دولتی و فرهنگ پشت میز نشینی دیگر از بین رفته و نباید انتظاری در این بخش از دولت داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از برنامه های اصلی این دانشگاه در سالجاری مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویانش است که البته یکی از راه‌حل‌های مهم کشور در بخش اقتصاد مقاومتی به حساب می‌آید.

وی در پایان هدف اصلی دانشگاه امیرکبیر در سالجاری را برای دانشجویان کارشناسی مهارت آموزی آنها عنوان کرد و گفت: این موضوع در تمامی مقاطع مهم است ولی برای مهارت افزایی و ارتقا دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هم برنامه‌هایی را در نظر گرفته ایم.
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top