تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/01 - 20:43
کد خبر: 283261

برنامه‌های دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی اعلام شد

برنامه های دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای دانشجویان ورودی جدید در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این دانشگاه اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر حسن شاکری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: تمامی امکانات خوابگاه ها و واحدهای رفاهی، آماده خدمت رسانی به دانشجویان است.

وی افزود: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در تابستان امسال برنامه هایی را در جهت بهینه سازی فضاهای مورد استفاده دانشجویان همچون خوابگاه ها اجرا کرد و با اجرای این برنامه ها، مشکلات و آنچه به عنوان نقاط ضعف امکانات رفاهی دانشجویی دانشگاه از سوی دانشجویان و یا مسئولان واحدها مطرح بود، رفع شد.

شاکری درباره برنامه های بلندمدت معاونت فرهنگی – دانشجویی درباره خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه گفت: دغدغه ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و معاونت دانشجویی، ساخت و تجهیز خوابگاه های جدید برای دانشجویان است تا استانداردهای لازم برای اسکان دانشجویان را داشته و رفاه هر چه بیشتر آنان را در پی داشته باشد.

وی افزود: مکاتبات بسیاری با ادارات و سازمان های مختلف همچون شهرداری ها و حتی وزارت بهداشت شده تا بتوانند زمینی را جهت احداث خوابگاه های مناسب و استاندارد دانشجویی، در اختیار دانشگاه علوم بهزیستی قرار دهند، اما تا تحقق این هدف با تکمیل امکانات، بازسازی و بهینه سازی خوابگاه ها، سعی داریم برای دانشجویان آرامش و رفاه ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی ادامه داد: با بهبود وضعیت ایاب و ذهاب دانشجویان از خوابگاه ها به دانشگاه و بالعکس، مشکلات این بخش نیز مرتفع شده است.

وی با اشاره به مشارکت تمامی بخش های ذیربط از جمله تشکل ها، کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی برای استقبال از دانشجویان جدید، تاکید کرد: معتقدم «دانشگاه برای همه و همه برای دانشگاهند» و همه تلاش می کنیم تا شرایطی برای رشد و تعالی خود و دانشجویان فراهم کنیم.

شاکری افزود: همه با مشارکت یکدیگر، سعی خواهیم کرد تا دانشجویان مسیر علم اندوزی را با آرامش خاطر طی کنند و برای حضور در صحنه اجتماع و مسئولیت پذیری آماده شوند.

اکبر میرجانی اقدم مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز از اجرای برنامه های جدید جهت تسهیل و تسریع در فرآیند ثبت نام دانشجویان و ایجاد آرامش خاطر برای والدین آنان خبر داد و گفت: از یک ماه پیش ستاد ثبت نام در دانشگاه تشکیل شد و سعی شد تا از تمامی ظرفیت های دانشگاه در جهت رفاه حال دانشجویان جدید و والدین آنان استفاده شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی یادآور شد: امسال برای اولین بار، کانالی در فضای مجازی برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی دایر شد. 

وی گفت: قبل از آغاز ثبت نام ها، با اطلاع رسانی و همچنین پاسخ به پرسش های آنان در مورد مسایل مختلف همچون چگونگی ثبت نام، چگونگی اسکان در خوابگاه ها، امکانات خوابگاه ها و وسایل مورد نیاز دانشجویان، به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد از تماس های تلفنی و مراجعات دانشجویان و والدین آنان به دانشگاه کاسته شد.

اقدم افزود: امسال برای سهولت کار دانشجویان شهرستانی، فرم تعهدنامه محضری از هفته گذشته در وب سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی (بوستان) قرار گرفت تا دانشجویان بتوانند قبل از عزیمت به تهران برای ثبت نام، این فرم را در محل سکونت و شهر خود تکمیل و تایید کنند تا در زمان ثبت نام با مشکلی مواجه نشوند.

وی از برگزاری کارگاه های توجیهی برای والدین دانشجویان جدید مقطع کارشناسی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار برای والدین دانشجویان جدید مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کارگاه های توجیهی برگزار شد تا ضمن آشنایی با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، نسبت به مسایل دانشجویان که نیاز به مشارکت و همکاری والدین دارد، توجیه و راهنمایی می شوند.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی افزود: در این کارگاه ها، والدین دانشجویان با چالش ها و آسیب های جسمی و روانی تهدیدکننده جوانان در جامعه نیز آشنا شده و با معرفی راه های مختلف ارتباطی والدین با مسئولان دانشگاه، مشارکت هر چه بیشتر والدین در حل مسایل و مشکلات فرزندانشان و هموار ساختن مسیر دانش اندوزی و رشد و تعالی دانشجویان فراهم می شود.

میرجانی اقدم افزود: با برپایی غرفه استقبال از دانشجویان جدید مقطع کارشناسی در مقابل در ورودی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، علاوه بر راهنمایی دانشجویان و هدایت آنان بسمت محل ثبت نام ، وسایل اضافی دانشجویان بویژه دانشجویان شهرستانی نیز به امانت نگهداری می شود.

وی گفت: علاوه بر پشتیبانی از حضور تشکل ها ، کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی در محل ثبت نام دانشجویان جدید، جهت برقراری ارتباط بیشتر، ارائه اطلاعات لازم از فعالیت های دانشگاه و جلب مشارکت دانشجویان جدید در  فعالیت های دانشجویی، کتابچه «سلام دانشجو» و ویژه نامه ورودی دانشجویان جدید به نام «ندای مشاور» منتشر شد.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی افزود: کتابچه «سلام دانشجو» از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهیه و منتشر شده تا دانشجویان از این طریق نیز با بخش های مختلف معاونت، امکانات، وظایف و فعالیت های هر یک از واحدها آشنا شوند.

وی ادامه داد: ویژه نامه ورودی دانشجویان جدید (گاهنامه شماره یک) به نام «ندای مشاور» نیز توسط مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهیه و منتشر شده و ضمن معرفی ساختار این مرکز و فعالیت های آن، با درج مطالب آموزشی، مهارت سازگاری با زندگی در خوابگاه های دانشجویی، کنترل افکار نگران کننده دوران دانشجویی و دوری از غم غربت را به دانشجویان جدید آموزش دهد.

میرجانی اقدم مشارکت بخش های مختلف معاونت آموزشی و فرهنگی و دانشجویی برای آماده سازی دانشگاه در بدو ورود دانشجویان جدید، کاهش هزینه ها، مشارکت حداکثری و استفاده از تمامی ظرفیت ها و استقبال خوب و خاطره سازی برای دانشجویان که ورود به دانشگاه و فارغ التحصیلی، دو اتفاق مهم در زندگی آنان بشمار می رود، را از نتایج این هماهنگی ها دانست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top