تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/07/05 - 11:23
کد خبر: 283906

فرمانده ناوگان شمال ارتش:

راهبرد نداجا در دریای خزر مبتنی بر صلح و دوستی است

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ راهبرد و نگاه نداجا در دریای خزر مبتنی بر اصل حفظ مودت و صلح و دوستی با کشورهای همسایه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، ناخدا یکم عرشه سیدعبدالوهاب طاهری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ راهبرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر علاوه بر حفظ آمادگی دفاعی، مبتنی بر اصل حفظ مودت و تقویت صلح و دوستی با کشورهای حاشیه خزر است.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ عنوان کرد: برای تقویت روحیه دوستی و مودت بین کشورهای همسایه حوزه دریای خزر،‌ همواره ناوگروه‌های حامل پیام صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به این کشورها اعزام می‌شوند.

ناخدا طاهری با تأکید بر اینکه رویکرد نداجا در دریای خزر مبتنی بر حفظ صلح و دوستی است تصریح کرد:‌ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار حفظ مودت و روحیه همکاری با سایر کشورهای حوزه دریای خزر،‌ هیچ وقت از تهدیدات و تحرکات آمریکایی‌ها در این منطقه غافل نیست.

وی با بیان اینکه بعضاً برخی از کشورهای حاشیه خزر در مقاطعی دستخوش سیاست‌های مختلفی از جانب آمریکادو رژیم صهیونیستی می‌شوند افزود:‌ نداجا با رصد کامل شرایط موجود در منطقه همواره و در حد نیاز به تقویت توان دفاعی و نظامی خود در عرصه تسلیحاتی اقدام می‌کند.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد تشکیل نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز بیان داشت:‌ در سال 64 و به فرمان امام راحل نیروی دریایی سپاه تشکیل شد هر چند تا قبل از آن سپاه در عملیات‌های مختلف با نداجا همکاری مشترکی داشت.

ناخدا طاهری از انجام عملیات بدر و خیبر با مشارکت نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران در زمان دفاع مقدس سخن گفت و ‌ابراز داشت:‌ همکاری و تعاملاتی که امروزه بین نداجا و نیروی دریایی سپاه در جریان است نیز با یک بصیرت و بینش خاصی مدیریت و سازماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از پایان جنگ نیروی دریایی ارتش پیشرفت‌های بسیار خوبی در عرصه‌های علمی داشته اظهار داشت:‌ نداجا تحت مدیریت وزارت دفاع و پشتیبانی و با استفاده از‌ نخبگان و متخصصان علمی و دانشگاهی به بومی‌سازی ساخت انواع تجهیزات دفاعی دست پیدا کرد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پاره‌ای از پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت:‌ ساخت شناورهای زیرسطحی،‌ ساخت ناوهای موشک اندا‌ز کلاس سینا و یا ساخت ناوشکن جماران تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های نداجا در عرصه دفاعی است.

ناخدا طاهری با اشاره به اینکه ساخت انواع اژدرها هم‌اکنون در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بومی‌سازی شده است تصریح کرد:‌ ساخت انواع سازه‌های موشکی به صورت سطح به سطح و سطح به هوا و یا سامانه‌های کنترل آتش از دیگر دستاوردهای علمی نداجا است.

وی از قطع شدن دست بیگانگان از صنعت دفاعی کشورمان سخن گفت و در این زمینه خاطرنشان کرد:‌ ایران اسلامی کشوری صلح طلب است و نگاه راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایه تقویت توان رزمی و دفاعی کشورمان در راستای حفظ بازدارندگی بوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top