تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/08 - 18:59
کد خبر: 284316

قیام دانشجویان آذربایجان غربی علیه FATF +تصاویر

مطالبه گری دانشجویان درباره لوایح مربوط به «FATF» از مدت‌ها پیش آغاز شده و دانشجویان آذربایجان غربی بعد از تلاش مستمر یک هفته‌ای به نمایندگان شهر خود در مجلس اولین تذکر را دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، The Financial Action Task Force یا به صورت مخفف FATF، مجموعه سیاست‌گذار پرنفوذ است که نکاتی در قالب توصیه در حوزه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم ارائه می‌کند؛ این موارد اگرچه توصیه نامیده می‌شوند؛ اما در عمل رعایت آن‌ها برای تمامی کشور‌ها الزامی است.

هدف این نهاد که در حال حاضر حدود ۱۹۸ کشور به‌صورت مستقیم و یا از طریق گروه‌های منطقه‌ای در آن عضویت دارند و یا توصیه‌های این نهاد را به‌اجرا در آوردند؛ تدوین استاندارد‌ها و ارتقای شیوه اجرای مؤثر اقدامات قانونی، مقرراتی و عملیاتی در موارد مرتبط با مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و دیگر تهدیداتی است که قابلیت اعتماد به نظام مالی بین‌المللی را تهدید می‌کند.

براساس آنچه تا کنون آشکار شده است، معتقدیم مسئله ممانعت از حمایت تروریسم در منطقه، موضوع گمراه‌ کننده‌ای است که اکنون تحت عنوان یک پوشش آبرومند طراحی شده تا موجب انحراف از شناسایی برنامه FATF در قبال ایران شود، این یعنی هر تحرک اقتصادی ما به سادگی توسط اجنبی‌ها شناسایی و در صورت نامطلوب بودن از نظر آنها، مسدود می‌شود.

حال با گذشت چند سال از تصویب برجام، دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سعی بر آن دارند که معاهده‌ای دیگر به اسم fatf را به تصویب برسانند.

مطالبه گری دانشجویان درباره معاهده «FATF» هم از مدت‌ها پیش آغاز شده و جنبش دانشجویی هم برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را برگزار کرد تا مجلس و دولت را متقاعد کند چنین معاهده‌ای به ضرر کشور است و باید از دستور کار خارج شود.

دانشجویان برای اینکه این معاهده استعماری تصویب نشود تلاش کردند تا اعتراض خود را به روش‌های مختلف به نمایندگان مجلس برسانند و یکی از همین راه‌ها هم استفاده از تلفن همراه بود! به همین دلیل هم امروز نقش جنبش دانشجویی در مورد تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مسکوت ماندن لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم را نمی‌توان نادیده گرفت.

در استان آذربایجان غربی نیز تمام دانشجویان انقلابی با پیوستن به کمپین نه به fatf مخالفت خود را با تصویب این کنوانسیون به نمایندگان شهر خود در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند و از آنها خواستند برای دفاع از انقلاب و پاسداری از خون شهدا با پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری مانع از به تصویب رسیدن این کنوانسیون در مجلس شورای اسلامی و تشخیص مصلحت نظام شده باشند.

با پیگیری‌های به عمل آمده از کار‌های انجام شده در سطح استان آذربایجان غربی  به نتایج خوبی دست پیدا کردیم که در این گزارش به صورت کامل در ذیل آورده شده است.

یکی از اقدامات انجام شده در راستای کمپین نه به fatf، ارسال پیامک تلفنی سیل عظیمی از دانشجویان استان به نمایندگان شهر خود در مجلس شورای اسلامی است که دانشجویان در شب قبل از بررسی این لایحه با ارسال پیامک‌هایی از نمایندگان خواستند تا به «لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم» رای منفی بدهند، اقدامی که برخی از فعالان دانشجویی از آن به عنوان «دیپلماسی پیامکی» نام می‌برند.

گوشه‌ای از پیامک‌های دانشجویان که برای ما ارسال کرده اند را در ذیل مشاهده می کنیم.

قیام دانشجویان آذربایجان غربی علیه FATF +تصاویر

همچنین مراجعه حضوری به دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برگزاری جلسات با نمایندگان و اعلام مخالفت خود با دردست داشتن پلاکارد یکی دیگر از کار‌های انجام شده توسط دانشجویان استان آذربایجان غربی است که در طول هفته گذشته انجام شد.

قیام دانشجویان آذربایجان غربی علیه FATF +تصاویر

قیام دانشجویان آذربایجان غربی علیه FATF +تصاویر

قیام دانشجویان آذربایجان غربی علیه FATF +تصاویر

در این دیدار‌ها نمایندگان دانشجویی ضمن ارائه بیانیه اعتراضی مهیا شده از جانب تشکل‌های دانشجویی مربوطه به نماینده شهرخود در مجلس شورای اسلامی تاکید می کردند که رای ندادن به کنوانسیون fatf در شرایط فعلی نظام اسلامی یکی از اهمیت‌ترین کار‌های  در عرصه سیاست داخلی و خارجی انقلاب اسلامی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top