تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/08 - 19:18
کد خبر: 284322

افزایش ۵۰ درصدی اجاره بهای خوابگاه دانشکده تویسرکان

با وجود گذشت یک هفته از مهر، این بار دانشجویان دانشکده تویسرکان با مشکل افزایش اجاره بهای خوابگاه روبرو شده‌اند که این مسئله موجب اعتراض آنان شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شروع سال تحصیلی دانشگاه ها همیشه با یک دغدغه مهم به نام خوابگاه همراه بوده؛ به طوری که غالبا به عنوان یک ابرچالش برای دانشجویان غیربومی مطرح است و اگر مسئولین دانشگاه نتوانند مدیریت صحیحی نسبت به تهیه خوابگاه برای دانشجویان خود داشته باشند به میزان قابل توجهی از جذب دانشجوی آن دانشگاه کاسته خواهد شد و از دور رقابت با سایر دانشگاه‌های رقیب کنار گذاشته خواهند شد؛ چراکه خوابگاه مهمترین مساله یک دانشجوی غیر بومی است.

اینبار با وجود گذشت یک هفته از مهر، دانشجویان دانشکده تویسرکان با مشکل افزایش اجاره بهای خوابگاه روبرو شده‌اند که این مسئله موجب اعتراض آنان شده است.

در همین رابطه یکی از دانشجویان معترض دانشکده تویسرکان به خبرنگار خبرگزاری دانشجو، می گوید: زمانی که در دفترچه کنکور، دانشگاهمان را انتخاب کردیم در دفترچه نامی از تویسرکان نبود و ما با عنوان دانشگاه بوعلی در اینجا قبول شدیم؛ اما زمانی که برای ثبت نام مراجعه می‌کنند آنان ما را به دانشکده اقماری تویسرکان انتقال می‌دهند.

وی در انتقاد به کم کاری این دانشکده نسبت به تحویل خوابگاه ادامه می دهد: در زمان انتخاب رشته در دفترچه قید شده که اگر دانشگاه تعهد خوابگاه نداشته باشد، یا در دفترچه کنکور و یا در سایت دانشگاه اعلام خواهد شدy این در حالی است که ما هیچ اطلاعیه ای در خصوص عدم تعهد دانشگاه نسبت به ارائه خوابگاه پیدا نکردیم.

این دانشجوی معترض با اشاره به اینکه هزینه خوابگاه در سال گذشته ۵۶۰ هزار تومان بود، می گوید: امسال همان خوابگاه با امکانات بسیار ناچیز به مبلغ یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده که پس از اعتراضات دانشجویان، این اجاره بها به میزان ۸۰۰ تومان کاهش یافت که این مبلغ برای چنین خوابگاه بدون امکاناتی بسیار زیاد است.

این دانشجوی دانشکده تویسرکان با بیان اینکه هرگاه نسبت به کاستی‌های دانشگاه اعتراض داشتیم، با لحنی قلدرانه به ما گفتند می‌خواستید اینجا را انتخاب نکنید، ادامه می دهد: دانشگاه با اینکه تعهد خوابگاه داشته؛ اما هیچ خوابگاهی ندارد و همین خوابگاه‌های موجود متعلق به دانشگاه آزاد است که اجاره شده است.

وی می گوید: مشکل وقتی ادامه پیدا می‌کند که خوابگاه در دورترین نقطه از دانشگاه قرار دارد و اگر روزی از سرویس جا بمانیم، مبلغ زیادی را باید برای رسیدن به دانشگاه پرداخت کنیم؛ زیرا حتی خط تاکسی به دانشگاه وجود ندارد.

با همکاری شورای تامین شهرستان، اجاره بهای خوابگاه را کاهش دادیم

همچنین حامد عطریان، رئیس امور دانشجویی و امور خوابگاه‌های دانشکده تویسرکان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، می گوید: دانشکده تویسرکان هیچگونه تعهدی نسبت به تامین خوابگاه نداشته و حتی اگر دفترچه کنکور را نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که در آن قید شده با توجه به امکاناتی که در دانشکده‌ها وجود دارد، خوابگاه تعلق می‌گیرد.

عطریان ادامه می دهد: هرساله خوابگاهی را از دانشگاه اجاره می کنیم و در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده اجاره این خوابگاه از سوی دانشگاه آزاد حدود دو برابر افزایش پیدا کرده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و با هماهنگی شورای تامین، این مبلغ مقداری کاهش پیدا کرد و به ۸۰۰ هزار تومان رسید.

رئیس امور دانشجویی و امور خوابگاه‌های دانشکده تویسرکان با بیان اینکه خوابگاهی که در اختیار داریم خوابگاه استیجاری است و خوابگاه ملکی نیست، می گوید: خوابگاه‌ها دارای دو نرخ هستند، یک مبلغ مربوط به خوابگاه‌های صندوق رفاه است و یک مبلغ مربوط به خوابگاه‌های خودگردان است که در خوابگاه‌های خودگردان هزینه تمام شده از دانشجو اخذ می‌شود.

وی اظهار داشت: ما هزینه تمام شده را از دانشجو نگرفتیم که اگر هزینه تمام شده برای هر دانشجو را حساب کنید، در ۱۰ ماه باید مبلغ ۱۵۰۰ هزار تومان پرداخت کند؛ اما ما از دانشجو مبلغ ۸۰۰ هزار تومان دریافت کردیم.

عطریان با اشاره به سطح امکانات خوابگاه می افزاید: اتاق‌های خوابگاه ۴ نفره است و طبق نظر کارشناسی صندوق رفاه این خوابگاه تا سال‌های پیش جزو خوابگاه‌های درجه یک به شمار می‌آمد؛ اما چون سال ساخت آن بالا رفته؛ لذا اکنون به عنوان خوابگاه سطح ۲ شناخته می‌شود، زیرا یکی از آیتم‌های درجه بندی خوابگاه‌ها سال ساخت آن است که باید زیر ۵ سال باشد.

رئیس امور دانشجویی و امور خوابگاه‌های دانشکده تویسرکان در پایان می گوید: این خوابگاه از ابتدا با همین کاربرد ساخته شده و طوری نبوده که یک ساختمان را به خوابگاه دانشجویی تغییر کاربری دهند؛ لذا تمامی استاندارد‌ها در آن رعایت شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top