تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/09 - 11:55
کد خبر: 284433

هتل‌های امارات به درد تیم‌های حرفه‌ای نمی خورد؛

کی‌روش: ایران قهرمان شد به دنیا نیامده بودم

کی‌روش: ایران قهرمان شد به دنیا نیامده بودم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باید قله دماوند را فتح کنیم و در دریای کاسپین شنا کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، کارلوس کی روش در گفت‌و‌گویی با سایت فدراسیون فوتبال ابتدا در پاسخ به سوالی در مورد بازدیدهای چند روز گذشته از امکانات موجود در امارات گفت: در ابتدا باید بگویم که در یک زمان مناسب تصمیم گرفتم در امارات حضور داشته و بر بازدیدهایی که باید در این کشور انجام شود نظارت داشته باشم. همچنین در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی جام ملتها تعدادی از جلسات را با AFC و کمیته برگزاری مسابقات برگزار کردم که این کار هم انجام شد. ضمن اینکه بازدیدهایی هم انجام داده و البته نتایج این بازدیدها و مسایلی که در اینجا دیدم من را به هیچ وجه شگفت زده نکرد. در خلال برگزاری این مسابقات در کشور امارات با مسایلی جدی، دغدغه هایی پیچیده و مشکلاتی روبرو هستیم که نه تنها در دوره آماده سازی بلکه در طول مسابقات جام ملتها با آن دست به گریبان خواهیم بود.

*چالش در جام ملت‌ها حتی بزرگ‌تر از چالش در جام جهانی است
وی افزود: اگر بخواهیم مطمئن شویم که شرایط برای تیم ما ایده ال است، باید کارهای زیادی انجام شود. بگذارید اینگونه بگویم که چالشی که ما در کشور امارات پیش رو داریم حتی بزرگتر از چالش‌هایی است که ما در جام جهانی روسیه با آن روبرو بودیم. چراکه در روسیه سروکارما با افراد بسیار حرفه ای بود. افرادی که در مسایل آماده سازی و برگزاری این مسابقات با فیفا همکاری کرده بودند و تمامی خواسته های تیم های ملی مختلف در آنجا پیش بینی شده بود. ولی در اینجا این مسئله صدق نمی کند و مشکلات زیادی وجود دارد.

وی تاکید کرد: همانطور که گفتم مسیر طولانی را در پیش داریم و اگر بخواهیم مشکلات را درون و بیرون زمین حل کنیم و در امارات موفق شویم راه بسیار سخت و طولانی را پیش رو داریم. این مسیر باید برای یک تیم حرفه ای، تیمی که در حال حاضر توقعات زیادی از آن می رود دیده و برطرف شود.

*در امارات محل‌های اسکان مناسب برای تورنمنت‌های ورزشی وجود ندارد
کی روش در ادامه و در مورد اینکه آیا این مسایل در مسیر آماده سازی ما وجود دارد یا در زمان برگزاری مسابقات جام ملتها است، گفت: بگذارید اینگونه توضیح دهم که یکی از اولین مسایلی که با آن روبرو هستیم مسئله آماده سازی تیم ملی و زمانی است که از جنبه تمرینی در امارات حضور می یابیم. فراموش نکنیم که تنها این مسابقات نیست که برای ما اهمیت دارد و ما باید تمرینات خوبی را در طول اردوها سپری کنیم تا بتوانیم در بازیها موفق باشیم. بازی‌های هر تورنمنت را همه می بینند، اما پشت این مسابقات آماده سازی تیم است که باید انجام شود. مثال آن دقیقا مانند یک کوه یخ است که شما تنها قسمت بیرونی آن را مشاهده می کنید ولی سایر قسمتهای بزرگتر که مهمتر هستند  در زیر آب و در واقع در پشت مسابقات ما پنهان شده اند. در اینجا صحبت من در مورد انجام تمرینات خوب و محل های اسکان خوب برای تیم ها است؛ که متاسفانه در امارات محل های اسکانی که وجود دارد شرایط یک تورنمنت بزرگ از جنبه ورزشی را ندارد.

سرمربی تیم ملی افزود: هیچ گونه تجهیزاتی برای ریکاوری و بازگرداندن انرژی و توان بازیکنان در بین مسابقات در محل هتل ها تیم ها وجود ندارد. مسایل دیگری هم که از اهمیت بالایی برخوردارد هستند مشخص و شفاف سازی نشده است. مثلا در هتلهای محل اسکان تیم ها، مکان استقرار میهمانان، هواداران و رسانه ها به لحاظ ورود و خروج و سایر مسایل مشخص نشده و نحوه ورود و خروج خود تیمها هم در هتل ها نامعلوم است.

*هتل‌های امارات برای توریست‌ها است نه برای تیم حرفه‌ای ورزشی
سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه به نظر می‌رسد موضوع ریکاوری تیم در فاصله بین مسابقات در زمره دغدغه های اصلی شما است، گفت:  بله. هتل‌های تیم ها آمادگی ارائه امکانات مورد نیاز یک تیم حرفه ای ورزشی که قصد دارد در یک تورنمنت با سطح بسیار بالا مثل جام ملتها حضور یابند را ندارند. در اینجا هتلهای بسیار مجلل و باشکوهی وجود دارد. ولی این هتل ها برای توریست ها و کسانی که قصد لذت بردن از تعطیلاتشان را دارند آماده شده و نه برای یک تیم ورزشی حرفه ای.

*تیم ملی ما منابع مالی بزرگ ندارد
وی تاکید کرد: متاسفانه در اینجا امکانات لازم برای بازیکنانی که می خواهند به صورت حرفه ای به موفقیت دست پیدا کنند خیلی محدود است. این را هم باید در نظر بگیریم که تیم ملی ما منابع مالی بسیار بزرگی ندارد و خودمان امکان انجام هزینه های زیادی را نداریم. به همین خاطر باید تلاش کنیم که این موانع را به صورت کاملا منطقی و با فکر درست از سر راه برداریم.

* AFC‌کاملا  در بخش ترقی و پیشرفت درجا زده است!
به گزارش فارس،کی روش در پاسخ به سوالی در مورد تفاوت سازماندهی دو تورنمنت بزرگ یعنی جام ملتها و جام جهانی توسط فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: پس از سالیان بسیار طولانی که در این سطح از تورنمنت‌ها حضور داشته ام برای من جای شگفتی ندارد. وقتی صحبت از پیشرفت، ترقی و حرکت رو به جلو می کنیم و در حال صحبت در مورد AFC هستیم، واقعیت این است که AFC کاملا در این بخش درجا زده و در واقع در این سری موضوعات پیشرفتی نداشته است. بنده به هیچ عنوان شگفت زده نیستم و دقیقا به همین دلیل است که خودم به اینجا آمدم تا تمام این مشکلات را قبل از روبرو شدن با آن مشاهده کرده و راه حلی برای آن پیدا کنم. این دقیقا یک قسمت بسیار حساس است که شما به آن اشاره کردید. شش ماه از مسابقات جام جهانی روسیه می گذرد و هیچ شکی نداریم که فضایی که اینجا برای تیم و بازیکنان ما مهیا خواهد شد با استاندارهای بسیار پایین تر از استاندارهای جام جهانی باشد. این تنها برای بازیکنان ایران نیست و این احساسی است که همه بازیکنان تیم های ملی کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و عربستان که در جام جهانی حضور داشتند، خواهند داشت. البته نکته حائز اهمیت این است که باید تمرکز همه بازیکنان را حفظ کنیم و بازیکنان ما باید انگیزه بسیار بالایی داشته باشند.

*6 ماه بعد از جام جهانی AFC استانداردهای پایین را به تیم‌ها ارائه می‌کند
وی در ادامه تاکید کرد: جالب اینجاست که در هفته گذشته در اجلاس فیفا حضور داشتم. یکی از سرفصلهایی که در آنجا مطرح شد این بود؛ که چگونه و با چه معیار و برنامه هایی می توانیم فوتبال آسیا را توسعه دهیم. اما درست شش ماه پس از جام جهانی، AFC شرایط و استانداردهایی کاملا پایین تر را به تیم ها در جام ملتها و از جنبه ملزومات مورد نیاز برای تیم های حرفه ای ورزشی ارائه خواهد کرد.

*فعلا از لباس‌های داخل انبار فدراسیون استفاده می‌کنیم
وی افزود: حال که صحبت از تجهیزات و البسه به میان آمد باید در این زمینه توضیحاتی را ارائه کنم.  بعد از صحبتهایی که با آقای ساکت  دبیرکل فدراسیون و همینطور با عضو هیات رئیسه و مسئول کمیته بازیاریابی  آقای ممبینی داشتیم تصمیم اخیر در مورد البسه تیم ملی گرفته شد و پس از این مذاکرات بود که آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به این موضوعات تصمیم اخیر مبنی بر استفاده از البسه ای که در حال حاضر در انبار فدراسیون داریم را اخذ کردند. چرا که این تعداد البسه موجود برای تیم کافی است و تا زمانیکه به اتمام برسد از همین البسه با کیفیت موجود استفاده می کنیم. دلیل اصلی ما مسایل مالی بود که در برهه فعلی یک بی احترامی تلقی می شود اگر بخواهیم منابع مالی مان را حیف و میل کنیم.

*وقتی ایران قهرمان آسیا شد من به دنیا نیامده بودم!
کی روش افزود: هم اکنون زمان بیدار شدن است و وظیفه من به عنوان مربی این است که این بیدار باش را به همه اعلام کنم. ماموریت من این است که این سازمان و سیستم را به سمت هدف و دلیل مان سوق دهم. بیدار باش من این است که همه مشکلات را بازگو کنم و قطعا مشکلات ما در امارات به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل نیست. بزرگترین چالش فوتبال ایران در 50 سال گذشته قهرمانی در این دوره از جام ملتهای آسیاست. بخاطر اینکه آخرین زمانی که ایران قهرمان آسیا شد به سال 1976 و زمانی بازمی گردد که در آن تاریخ به دنیا نیامده بودم (با خنده!)پس چالش بزرگی پیش رو داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top