تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/09 - 17:07
کد خبر: 284475

پای مشروبات الکلی به خوابگاه علوم پزشکی یاسوج رسید

۳ نفر از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به علت مصرف مشروبات الکلی دچار مسمومیت شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، در چند روز اخیر شاهد اخباری در مورد مسمومیت مشروبات الکلی در استان‌های مختلف کشور بوده ایم.

این مشروبات که  توسط یک زن و شوهر در بندرعباس ساخته شد، منجر به فوت و مسمومیت تعدادی از مردم در شهر‌های کشور شده است.

اما این بار قربانیان این نوشیدنی غیر مجاز، دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هستند. طی اخباری که دریافت کردیم متوجه شدیم ۳ نفر از دانشجویان این دانشگاه دچار مسمومیت شدید مشروبات الکلی شده اند.

در روز جمعه، ۶ مهرماه جاری با تماس یکی از کارکنان بیمارستان امام سجاد (ع)، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مطلع می شوند که یکی از دانشجویان این دانشگاه مشکوک به مرگ مغزی شده است؛ که بلافاصله ستادی اضطراری جهت بررسی این موضوع در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشکیل شد و تیم‌های مختلفی از دانشگاه جهت پیگیری موضوع به بیمارستان مراجعه کردند.

جمشید محمدی، معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  در این رابطه به خبرنگار ما گفت: با خبر شدیم که ۳ نفر از دانشجویان این دانشگاه به خاطر مصرف مشروبات الکلی مسموم شده اند و متاسفانه سطح هوشیاری یکی از این دانشجویان بسیار پایین بود و باعث شد تا به کما برود.

محمدی بیان کرد: با معاینه‌ای که از این دانشجو به عمل آمد، مشخص شد که دلیل این عارضه، مصرف مواد الکلی غیر استاندارد بوده و به گفته پزشکان و کادر درمانی، احتمال مرگ مغزی این دانشجو بسیار زیاد است. البته سطح هوشیاری او اکنون از ۳ به ۷ رسیده و تحت مراقبت‌های ویژه (ICU) قرار دارد.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: در پی این ماجرا، دو نفر دیگر از دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که ظاهرا از همین نوع مواد استفاده کرده‌اند، به بیمارستان امام سجاد مراجعه کرده و تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی قرار گرفته و در بخش دیالیز تحت کنترل و درمان قرار گرفتند؛ که خوشبختانه حال عمومی و وضعیت آن‌ها نرمال گزارش شده است.

وی  با اشاره به  نوع مواد الکلی مصرف شده توسط این دانشجویان گفت: مواد الکلی کشف شده در سه پاکت جداگانه پیدا شده ؛ که جهت بررسی بیشتر و آزمایشات دقیق‌تر توسط تیم‌های امنیتی و حراست دانشگاه به آزمایشگاه ارسال شد، تا تحقیقات لازم جهت پیگیری این حادثه تاسف انگیز انجام شود.

محمدی تاکید کرد: در راستای این حادثه برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و هم چنین پیگیری ادارۀ مشاوره سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را به صورت جدی تر در برنامه‌های این معاونت قرار خواهیم داد.

محمد رضا کرمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این رابطه گفت: در استان کهگیلویه و بویر احمد ۵ نفر دچار مسمومیت مشروبات الکلی شدند که ۳ نفر از آن‌ها دانشجو  و ۲ نفر از مردم بودند؛ یکی از آن‌ها فلج شده و دیگری نانینا شده است.

کرمی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، دانشجویان مشروبات الکلی را از شخصی از استان همجوار تهیه کرده بودند.

وی گفت: با توجه به مشکل پیش آمده، بسیج دانشجویی این دانشگاه سعی می کند در اردو‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی اطلاع رسانی بیشتری انجام دهد. همچنین در هفته آینده در رابطه با این موضوع تریبون آزاد برگزار می کنیم.

این فعل دانشجویی مطرح کرد: مسئولین دانشگاه تصمیم دارند برای خوابگاه پسرانه نظارت بیشتری داشته باشند.

کرمی خاطر نشان کرد: البته دانشجویان قبلا گزارشاتی در این مورد به دانشگاه داده بودند، اما متاسفانه خیلی موضوع جدی پیگیری نشد. ما از دانشجویان می‌خواهیم اگر شاهد چنین مواردی بودند سریع تر موضوع را به حراست اطلاع دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top