تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/07/11 - 10:12
کد خبر: 284741

در گفتگویی با رئیس و دانشجویان دانشگاه هرمزگان درباره تجمع حاشیه‌دار اخیر این دانشگاه؛

اعتراض صنفی شش ساعته، بازنشر در BBC

اعتراض صنفی شش ساعته، بازنشر در BBC

روز شنبه تجمعی اعتراضی توسط دانشجویان دانشگاه هرمزگان برگزار گردید. این تجمع که در اعتراض به امکانات و افزایش هزینه های اتوبوس ها برگزار گردید، حاشیه های متفاوتی داشت. از تحصن ۶ ساعته ی دانشجویان تا باز نشر خبر در کانال بی بی سی از حواشی این اعتراضات بود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابتدای هفته جاری بود که جمعی از دانشجویان داتنشگاه هرمزگان در اعتراض به مشکلات صنفی دست به تجمع زدند. این تجمع اما پس از گذشت چند ساعت مورد توجه برخی از خبرگزاری های ضدانقلاب قرار گرفت به طوری که شبکه ماهواره ای BBC با پخش بخشی از این تجمع، این حرکت دانشجویی را تحت الشعاع قرار داد.

بیشتر بخوانید// تجمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به افزایش هزینه‌ها

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گفتگویی با یکی از دانشجویان، شورای صنفی و رئیس دانشگاه هرمزگان به بررسی این موضوع پرداخت.

روایت دانشجویی از اعتراضات دانشگاه هرمزگان
یکی از دانشجویان دانشگاه هرمزگان در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» با اشاره به این که تجمع اعتراضی دانشجویان تنها مربوط به مسئله ی سرویس ها و کیفیت ضعیف آن ها نبوده است گفت:  "دانشگاه به امکانات اولیه دانشجویان رسیدگی نمی کند، در حالی که دانشگاه ۲۵ شهریور را به عنوان آغاز کلاس ها اعلام کرده است، اماخوابگاه ها شرایط پذیرش دانشجو در این تاریخ را نداشته اند و بسیاری از دانشجویان مجبور به غیبت از کلاس ها شده اند، این اتفاق نه برای اولین سال بلکه طی سه سال متوالی رخ می دهد و در حالیکه هنوز خوابگاه ها آماده ی حضور دانشجویان نیست، آغاز کلاس ها را اعلام می کنند".

این دانشجو با بیان مشکلاتی اعم از کیفیت ضعیف آب آشامیدنی، استفاده ی بیشتر از ظرفیت خوابگاه ها، نبود اینترنت، تعداد کم سرویس های دانشگاه، گرمای اتوبوس ها و اخلاق نامناسب اتوبوس ها، خرابی کولر های دانشگاه با وجود گرمای هوا در بندرعباس، بیان داشت: تمام این موضوعات موجب شد تا دانشجویان دست به برگزاری تجمعی اعتراضی بزنند.

دانشجوی دانشگاه هرمزگان با اشاره به این که جمعیتی بیش از ۵۰۰ نفر در گرمای بندرعباس در این اعتراضات شرکت داشته اند، گفت: "پس از شروع تجمع در ساعت ۱۷ دانشجویان تا ساعت ۲۱:۳۰دقیقه به انتظار حضور رئیس دانشگاه بودند مشخص شد رئیس دانشگاه به دلیل غیر قانونی دانشتن تجمع حاضر به شرکت در میان دانشجویان نبود اما در نهایت در ساعت ۲۳ و پس از گذشت ۶ ساعت از آغاز اعتراضات با انتقال دانشجویان به سالن اجتماعات دانشگاه، رییس دانشگاه به جمع دانشجویان آمدند و به سخن دانشجویان گوش دادند".

او افزود: "رئیس دانشگاه پس از گوش دادن به صحبت دانشجویان گفت: من نمی توانم هیچ قولی بدهم، دانشجویان نباید از من کاری را بخواهند که نمی توانم انجام بدهم، حرف هایی که زده شد کاملا درست است اما من نمی توانم این موارد را تأمین کنم، برای سرویس ها صحبت می کنیم و جلسه برگزار میکنیم و سعی می کنیم حل نماییم، اما هرکس هزینه ی کافی را ندارد می تواند در کلاس حضور پیدا نکند، من شما را درک میکنم و کاملا حق دارید اما شما هم ما را درک کنید".

در نهایت این دانشجو بیان داشت: "برخی از مشکلات مانند آماده بودن خوابگاه، تامین آب شرب سالم و ... می تواند با یک مدیریت درست تامین گردد و بسیاری از نارضایتی های فعلی را برطرف نماید".

تجمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به افزایش هزینه‌ها


شورای صنفی از مقامات استانی و وزارت درخواست همکاری کرد
امیر شاهین، عضو شورای صنفی دانشگاه با بیان این که برای رفع مشکلات سازمان های مختلف باید با یکدیگر همکاری نمایند گفت: مسئولین دانشگاه با استانداری و بقیه ادارات جلسه برگزار کرده اند اما به دلیل مشکل مالی نتوانسته اند به نتیجه برسند و هم این مشکل باید از طریق شهرداری، استانداری و حتی وزارت وارد همکاری بشوند.

عضو شورای صنفی دانشگاه گفت: مسئولین شهرداری بندرعباس هم گفته اند که فعلا نمی توانند کمکی کنند و باید منتظر بود تا شاید گشایشی حاصل شود.

امیر شاهین در خصوص عدم همکاری اتوبوس ها و اتوبوسرانی بندرعباس گفت: اتوبوسرانی هم به دلیل اینکه اتوبوس ها به عنوان شرکت های خصوصی فعالیت می کنند هیچ کمکی نکرده است.

او افزود: استانداری اما قول داده است تا از لحاظ کمی و کیفی شرایط بهتری آماده کند و نظارت بیشتری بر سرویس ها داشته باشند چرا که در حال حاضر از لحاظ کمی و کیفی اتوبوس ها مشکل دارند.

کمیت و کیفیت اتوبوس ها افزایش پیدا می کند
علی اکبر شیخی فینی، رییس دانشگاه هرمزگان با اشاره به این موضوع که درصدد رفع مشکلات کیفی وکمی اتوبوس ها هستند اشاره کرد و گفت: با مذاکراتی که در سال های پیش داشتیم توانستیم هزینه ی اتوبوس ها را به مدت سه سال ثابت کنیم، امسال اتوبوس ها هزینه ی  ۳۵۰۰ اعلام کرده بودند که در نهایت با مذاکره و گفتگو توانستیم هزینه را به ۲۰۰۰ تومان کاهش دهیم.

شیخی نیز با اشاره به این مورد مشکلات به حق دانشجویان در مورد کیفیت و کمیت اتوبوس ها، گفتند: مشکلات کمی و کیفی اتوبوس ها حل خواهد شد.

خبر هرمزگان در BBC
اما خبر اعتراضات دانشجویان دانشگاه هرمزگان در کانال BBC نیز منتشر شد، ویدیو اعتراضات دانشجویی دانشگاه هرمزگان در کانال تلگرامی این شبکه منتشر شد.


 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top