تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/07/11 - 19:22
کد خبر: 284824

دیدار پرحاشیه دانشجویان دانشگاه فردوسی با آیت‌الله علم الهدی +عکس

دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، شب گذشته مهمان ویژه‌ای داشتند، آیت‌الله علم‌الهدی به دعوت بسیج دانشجویی به این دانشگاه رفت و در جمع دانشجویان سخنرانی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، شب گذشته مهمان ویژه‌ای داشتند، آیت‌الله علم الهدی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به عنوان اولین مهمان یک تشکل دانشجویی به مسجد امام رضا (ع) این دانشگاه آمد تا در جمع دانشجویان سخنرانی کند.

این برنامه که همزمان با نماز مغرب و عشا آغاز شد، در ابتدا با اقامه‌ نماز به امامت علم الهدی همراه بود و دانشجویان فردوسی مشهد نماز را به جماعت و با امامت امام جمعه‌ مشهد خواندند. در حاشیه‌ این برنامه دانشجویان برای سفر اربعین هم نام نویسی می‌کردند، سخنرانی آیت الله علم الهدی بلافاصله بعد از نماز آغاز شد.

در جمعیت حاضرین در جلسه، خبری هم از مسئولان دانشگاه فردوسی نبود و به نظر می‌رسد، صالحی، مسئول نهاد رهبری این دانشگاه تنها مخاطب مسئول از دانشگاه فردوسی بود که در جمع دانشجویان حاضر شده بود؛ اما در جمع دانشجویان افرادی با چهره‌های متفاوتی دیده می‌شوند، دانشجویانی که شاید ظاهرشان نشان ندهد که بخواهند در این جلسه حاضر باشند؛ اما در این جلسه حضور پیدا کردند.

علم الهدی در موضوع موقعیت شناسی صحبت می‌کند و در بخشی از صحبت هایش می‌گوید: در شرایط حساس کنونی، موقعیت‌شناسی بسیار مهم است و ما باید از امکانات موجود خود در زمینه‌های اقتصادی و زمینه‌های دیگر نهایت استفاده را ببریم تا بتوانیم از موانع امروز عبور کنیم.

امام جمعه مشهد با تاکید بر لزوم بینش سیاسی خطاب به دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد می‌افزاید: وجود بینش سیاسی برای دانشجویان ضروری است تا پس از فارغ التحصیلی و پذیرش مسئولیت، برای نظام موثر واقع شوند.

دیدار پرحاشیه دانشجویان دانشگاه فردوسی با آیت‌الله علم‎الهدی

وی همچنین به مدالی که رهبری به دانشجویان و جوانان داده است، اشاره می‌کند و می‌گوید: مقام معظم رهبری به شما دانشجویان مدالی اهدا کرده است و این مدال همان گذاشتن نام افسران جنگ نرم بر روی شماست، شما دانشجویان اکنون با حضور خود در دانشگاه به عنوان افسران جنگ نرم شناخته می‌شوید و باید به خوبی دشمن و افکار دشمن را شناسایی کنید.

سخنان آیت الله علم الهدی همزمان با ساعت ۱۹ به پایان می‌رسد و امام جمعه مشهد با دعا برای دانشجویان جلسه را خاتمه می‌دهد؛ اما به نظر می‌رسد این پایان جلسه نیست! یکی از دانشجویان حاضر در جمع از جای خود بلند می‌شود و در خواست می‌کند تا صحبت کند، علم الهدی که آماده رفتن شده، دوباره به جای خود بر می‌گردد و اجازه می‌دهد این دانشجو صحبت کند.

این دانشجوی دانشگاه فردوسی هم صحبت هایش را با انتقاد آغاز می‌کند و به وضعیت کشور پس از ۴۰ سال نقد می‌کند و می‌گوید آیا ما به آنچه از اول انقلاب می‌خواستیم به آن برسیم، رسیدیم؟! همچنین می‌گوید پاسپورت ما را هیچ کجای جهان قبول ندارند و به این موضوع نیز انتقاد تندی می‌کند.

امام جمعه مشهد در پاسخ  به سخنان این دانشجومی گوید: ما هرگز فکر این را نمی‌کردیم که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب بتوانیم چنین اقتداری داشته باشیم، تا به امروز کشور در خیلی از زمینه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته و ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند، چه کسی فکرش را می‌کرد، نیرو‌های وابسته به این انقلاب بتوانند در جنگی ۳۳ روزه اسرائیل را زمین گیر کنند، در فضای امروز جامعه جهانی اقتدار ایران بی نظیر است.

همچنین علم الهدی در ادامه به موضوع عدم اعتبار پاسپورت ایرانی واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید: برای ما از روز اول هم مهم نبود که استکبار جهانی ما را قبول داشته باشد یا خیر، اگر می‌خواستیم پاسپورتمان را همه جای جهان بپذیرند، باید نوکر آمریکا می‌شدیم، اما هدف انقلاب از ابتدا هم این موضوع نبوده است.

پس از اینکه امام جمعه مشهد به این صحبت‌ها پاسخ می‌دهد بلافاصله دانشجویی دیگر از جای خود بلند می‌شود و در خواست صحبت دارد، علم الهدی هم در پاسخ این دانشجو می‌گوید: اتفاقا من همیشه در جلسات با دانشجویان و طلاب تاکید دارم که جلسه یک طرفه نباشد؛ اما بزرگوارانی که جلسه را ترتیب دادند، گفتند شما زود صحبت کن و جلسه را تمام کن که به فوتبال نخوریم! در این لحظه یخ جلسه آب می‌شود و دانشجویان با خنده به این صحبت امام جمعه واکنش نشان می‌دهند.

این دانشجو هم سوالش را مطرح می‌کند و می‌گوید: ما دانشجویان می‌خواهیم راه انقلاب را ادامه دهیم و با کم‌ترین امکانات هم در حال تلاش هستیم که در این عرصه قدم برداریم؛ اما شما مسئولین تا به امروز برای ما چه کرده اید؟!

دیدار پرحاشیه دانشجویان دانشگاه فردوسی با آیت‌الله علم‎الهدی

علم الهدی البته سوال را با سوال آغاز می‌کند و می‌گوید: منظور سوال بنده هستم یا همه‌ مسئولان؟ که این دانشجو می‌گوید: فرقی نمی‌کند چه شما چه بقیه‌ مسئولان! امام جمعه مشهد هم در پاسخ می‌گوید: بنده در حد توانم سعی کردم در عرصه‌ خدمت به جوانان کار کنم و دانشگاهی را تاسیس کردم که امروز بیشتر مسئولین کشور خروجی این دانشگاه هستند، در عرصه‌ امامت جمعه مشهد هم که ۱۴ سال است که در حال خدمت هستم. همیشه سعی کردم از جوانان و از آرمان انقلاب اسلامی دفاع کنم؛ البته در این راه دشنام‌های زیادی را هم شنیدم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه به نقش جوانان اشاره می‌کند و می‌گوید: اگر بنشینیم و بگویم که باید مسئولان برای ما کار کنند به هیجا نمی‌رسیم، نسل جوان باید بداند که صاحب این انقلاب است و باید در این فضا به شکلی کار کند که مسئولان مجبور باشند با دانشجویان و جوانان کنار بیایند.

جلسه طولانی شده و در حالی که همه فکر می‌کنند که پس از صحبت‌های علم الهدی جلسه پایان می‌پذیرد، مجدد یکی دیگر از دانشجویان از جای برمی خیزد و در خواست دارد صحبت کند، او خطاب به امام جمعه مشهد می‌گوید: به ما گفتند جلسه صمیمی است، اما یک طرفه بود که این موضوع با واکنش امام جمعه مشهد همراه می‌شود و او می‌گوید مگر جلسه غیر صمیمی بود! این جمله هم مجدد حاضرین را به خنده وا می‌دارد و علم الهدی از این دانشجو می‌خواهد که صحبتش را انجام دهد.

این دانشجو در خصوص مسئولانی حرف می‌زند که ۴۰ سال است، حاضر نیستند از قدرت کنار روند و جای خود را به جوانان بسپارند.

علم الهدی در پاسخ به این دانشجو می‌گوید: جوانان امروز باید در عرصه‌های اجتماعی خود را نشان دهند، مقام معظم رهبری هم تاکید به پوست اندازی مسئولان دارند و در انتصاب‌های اخیر ایشان این موضوع را می‌توانید ببینید.

امام جمعه مشهد همچنین ادامه می‌دهد: البته بعضی از کار‌ها هم کار پیرمردی است! مثلا همین بحث امامت جمعه بنده با هفتاد و اندی سال سن از همین دست از کارهاست، بازهم بیان این جمله از زبان امام جمعه انقلابی مشهد با خنده‌ دانشجویان همراه است.

سرانجام این جلسه به کار خود پایان می‌دهد؛ اما این موضوع کاملا مشهود است که دانشجویان از شرکت در این جلسه بسیار راضی هستند، یکی از دانشجویان به خبرگزاری دانشجو می‌گوید: ببینید با این همه حمله‌ای که به آیت الله علم الهدی می‌شود، بازهم ایشان اولین مسئول استانی است که به دانشگاه آمده و در جلسه‌ای کاملا آزاد با حوصله به سوالات دانشجویان پاسخ می‌دهد در کدام جلسه با مسئولین استان دانشجویان می‌توانند انقدر راحت از جای خود بلند شوند و حرف بزنند، بدون اینکه کسی چیزی بگوید.

در پایان جلسه هم صحبت‌های دانشجویان با امام جمعه مشهد ادامه دارد و حتی بیرون از مسجد امام رضا(ع) هم دانشجویان به صورت خصوصی با آیت الله علم الهدی حرف می‌زنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top