تاریخ انتشار: جمعه 1397/07/13 - 20:34
کد خبر: 285014

تاخیر چند ماهه واریز حقوق کار دانشجویی دانشگاه بجنورد

ترم جدید تحصیلی در دانشگاه بجنورد درحالی آغاز شده است که دانشجویان این دانشگاه بعد از حدود ۴ ماه از پایان ترم قبلی، حقوق اندک کار دانشجویی خود را نگرفته‌اند که این موضوع باعث اعتراض دانشجویان شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ترم جدید تحصیلی در دانشگاه بجنورد درحالی آغاز شده است که دانشجویان دانشگاه بجنورد بعد از حدود ۴ ماه از پایان ترم قبلی، حقوق اندک کار دانشجویی خود را نگرفته اند که این موضوع باعث اعتراض دانشجویان شده است.

طبق بند ۵ از ماده ۴ دستورالعمل کار دانشجویی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پرداخت حق الزحمه دانشجویان حداکثر باید ظرف مدت یک ماه پس از وصول گزارش تایید کار، باید پرداخت شود. اگر فرض کنیم این گزارش حتی تا پایان تیر نیز تهیه شده باشد، دانشجویان باید در مرداد ماه به حقوق خود می‌رسیدند. اما اینک وارد مهرماه شده ایم و دانشجویان همچنان به دستمزد خود نرسیده اند. این در شرایطی است که دانشجویانی که به سمت شغل‌های دانشجویی می‌روند، عموما به این مبلغ نیاز دارند و خواهان پرداخت به موقع اش هستند.

مسئولان قبول می‌کنند خودشان سه ماه حقوق نگیرند؟

در این باره محمدرضا چاه بلندی، عضو شورای صنفی دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، می‌گوید: طبق آیین نامه باید حقوق کار دانشجویی پایان هر ترم داده شود؛ اما این اتفاق برای همه دانشگاه‌ها افتاده است به جز دانشگاه بجنورد. مگر دانشگاه ما چه تفاوتی دارد؟ به زودی از سمت شورای صنفی به وزارت علوم نامه‌ای ارسال خواهیم کرد تا این مشکل حل شود.

چاه بلندی ادامه می‌دهد: وقتی ما این مشکل را به مسئولان دانشگاه گوشزد می‌کنیم فقط می‌گویند ما پول نداریم و اوضاع مالی خراب است. خب مجبور بوده اند کلی برای سر در دانشگاه و یا قسمت‌های دیگر هزینه کنند که الان بگویند پول نداریم؟ دستمزد دانشجویان مهم‌تر است یا این مسائل؟ اکنون دوباره دارند از دانشجویان برای کار دانشجویی ثبت نام می‌کنند. خب اگر ندارید باز چرا ثبت نام می‌کنید؟

عضو شورای صنفی در پایان اظهار می‌کند: آیا کارمند‌ها و مسئولان خود دانشگاه قبول می‌کنند حقوق خودشان سه ماه به تعویق بیفتد؟ مبلغ کار دانشجویی ترم گذشته حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که باید پرداخت شود.

تاخیر چند ماهه واریز حقوق کار دانشجویی دانشگاه بجنورد

نیاز مبرم دانشجویان به حقوق کار دانشجویی

اکرم جهانی، عضو سابق شورای صنفی نیز در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: اساسا حقوق کار دانشجویی مبلغ اندکی است و باید پیگیری سراسری انجام شود تا این حقوق میزانش افزایش پیدا کند. درخصوص همین مبلغ اندک نیز تعدادی از دانشجویان به آن نیاز مبرم دارند و برای آن برنامه ریزی می‌کنند.

جهانی ادامه می‌دهد: در ترم‌های گذشته شاهد تاخیر بسیار زیاد واریز این مبلغ بودیم و با پیگیریایی که صورت می‌گرفت، بالاخره پرداخت می‌شد؛ اما متاسفانه در ترم گذشته با وجود اینکه ترم جدید نیز شروع شده است، هیچ پرداختی برای کار دانشجویی ترم گذشته صورت نگرفته؛ این در حالی است که خیلی از دانشجویان ماه‌ها منتظر بودند که همین مبلغ اندک در گرانی‌های اخیر و هزینه‌های بالای تحصیل برای مواردی، چون هزینه‌ خوابگاه، اجاره‌ی خانه و مابقی هزینه‌های شروع تحصیل در ترم جدید به کارشان بیاید.

وی در پایان می‌گوید: این واقعا ظلم به دانشجو است. این پول شدیدا مورد نیاز برخی دانشجویان است. دانشگاه موظف است این مبلغ را که حق دانشجو است، به موقع و درست پرداخت کند. امیدوارم این مبلغ هر چه سریعتر پرداخت شود و دیگر شاهد این تاخیر‌ها نباشیم.

دیواری کوتاه‌تر از دانشجو نیست/ حقوقم ۲۰۰ هزار تومان است

مجتبی فرهادی، دانشجوی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد نیز می‌گوید: من در مرکز مشاوره دانشگاه مشغول به کار دانشجویی بوده ام و از اوایل تابستان منتظر هستم حقوقم را واریز کنند، اما این اتفاق تا حالا نیفتاده است.

فرهادی خاطرنشان می‌کند: حقوق من حدود ۲۰۰ هزارتومان است که پرداخت نمی‌شود. من فکر می‌کنم دیواری کوتاه‌تر از دانشجو پیدا نکرده اند که حقوقمان را نمی‌دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تهران رکورددار چند قلوزایی
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top