تاریخ انتشار: شنبه 1397/07/14 - 09:55
کد خبر: 285091

معتمدی مطرح کرد؛

دانشگاه امیرکبیر در میان ۱۳ دانشگاه برتر دنیاست

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: قطعا یکی از مهمترین عامل توسعه علمی در دانشگاه‌ها همکاری‌های بین المللی است و خوشبختانه در سال‌های اخیر دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه امیرکبیر در این جهت گام موثری برداشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در نشست هم اندیشی علمی بین المللی دانشگاه‌های دنیا که صبح امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد ضمن خوشامدگویی به مهمانان خارجی در نشست گفت: قطعا یکی از مهمترین عامل توسعه علمی در دانشگاه‌ها همکاری‌های بین المللی است و خوشبختانه در سال‌های اخیر دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه امیرکبیر در این جهت گام موثری برداشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور ایران براساس آمار ساینس در سال ۲۰۱۷ رتبه اول را در توسعه علم در دنیا داشته و دانشگاه امیرکبیر نیز مقام ۱۶ را در دنیا کسب کرده است و همچنین این دانشگاه جزو ۱۳ دانشگاه برتر معرفی شده است.

معتمدی در خصوص فعالیت‌های این دانشگاه تصریح کرد: در دانشگاه امیرکبیر ۱۴ هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند و ۱۴.۸ مقاله به ازای هر استاد به چاپ رسیده است که این رقم در شاخص‌ها بسیار خوب است و همچنین در سه سال اخیر تعداد مقالات مشترک از ۵۱۹ مقاله به ۸۹۰ افزایش داشته است و استنادات مقالات دانشگاه نیز به همین میزان رشد داشته است.

وی در خصوص رتبه بین المللی دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه‌ها در رتبه بین المللی از جهات مختلفی به امتیاز روابط بین الملل دست یافتند و از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ روابط رشد داشته است با این وجود ما معتقدیم فاصله زیادی با آنچه انتظار است در این روابط داریم.

وی در ادامه گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه جایگاه خاصی برای روابط بین الملل قائل هستیم و برنامه‌های مختلفی در این راستا مانند نشست امروز برگزار شده است.

معتمدی همچنین افزود: تولید علم و مقالات هدف یک دانشگاه نیست رفع نیاز کشور و حرکت به سوی تکنولوژی از اهداف مهم هر دانشگاه باید باشد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: موضوعات نشست امروز از اولویت‌های دانشگاه‌ها است و امید است نتایج عملی خوبی حاصل شود و مقدمه‌ای برای افزایش همکاری بین اساتید و دانشمندان ایرانی و خارجی باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top