تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/15 - 09:56
کد خبر: 285269

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

پاسخ به ۳ سوال پرتکرار داوطلبان دانشگاه فرهنگیان برای آزمون ۹۸

دانشگاه فرهنگیان به دلیل مزایا و امکانات گسترده از جمله استخدام دانشجویان این دانشگاه در آموزش و پرورش همیشه مورد توجه داوطلبان کنکور قرار گرفته است. اما این دانشگاه دارای شرایط خاصی برای سنجش، گزینش و پذیرش دانشجویان است که در ادامه میخوانید.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاه‌هایی است که به صورت نیمه متمرکز اقدام به جذب دانشجویان می‌نماید این کار به این جهت صورت می‌گیرد که این دانشگاه دارای شرایط جذب خاصی است. طی سال‌های گذشته حواشی پیرامون چگونگنی شرایط سنی داوطلبان این دانشگاه به وجود آمده است که باعث سوالاتی پیرامون چیستی و چگونگی این خبرها شده است.

پاسخ به ۳ سوال پرتکرار داوطلبان دانشگاه فرهنگیان برای آزمون ۹۸

بیشتر بخوانید// 150 سوال مصاحبه دانشگاه فرهنگیان که باید بدانید

شرایط سنی 22 یا 20
تا سال 96 سن 22 سال تمام به عنوان شرط ورود به دانشگاه فرهنگیان محسوب می‌گردید اما دفترچه ی کنکور سال 96، سن 20 سال تمام را برای داوطلبان این دانشگاه اعلام کرده بود که موجب سر درگمی و البته نگرانی افرادی شد که با طبق سال های پیش منتظر بودند تا سن 22 سال تمام را در دفترچه مشاهده نمایند.

اما این قانون اجرایی نشد و با توجه به اعتراضات داوطلبان به سن قبلی یعنی 22 سال تمام به عنوان شرط ورود داوطلبان انتخاب شد.

در همین زمینه اسفندیار چهار بند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش سن 22 سال تمام را به عنوان شرط پذیرش این دانشگاه اعلام کرده است.

پاسخ به ۳ سوال پرتکرار داوطلبان دانشگاه فرهنگیان برای آزمون ۹۸

بیشتر بخوانید// سرنوشت «شرط سنی» پذیرش در دانشگاه فرهنگیان چه خواهد شد

رفتن به سربازی حداکثر سن ورود را افزایش می دهد؟
برخی از دانشگاه‌ها حداکثر سن ورود را زمانی که داوطلب خدمت سربازی خود را گذرانده باشد تا دو سال افزایش می دهند. برای مثال زمانی که حداکثر سن 22 است، در صورت انجام خدمت سربازی حداکثر سن به 24 تغییر پیدا می کند. اما داوطلبان دانشگاه فرهنگیان باید توجه داشته باشند که این دانشگاه چنین قانون را ندارد و فرد چه در صورت انجام سریبازی و یا عدم انجام باید حداکثر 22سال سن داشته باشد.

در واقع برای می توان گفت افرادی که امسال شرکت می کنند باید متولد 1/7/1375 به بعد و داوطلبانی که قصد دارند در کنکور سال 98 شرکت کرده و این دانشگاه را انتخاب نمایند باید متولد 1/7/1375 به بعد باشند.

آیا تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برگزار می گردد؟
هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور و با توجه به ظرفیت های تکمیل نشده ی دانشگاه ها، سازمان سنجش و وزارت علوم اقدام به تکمیل ظرفیت دانشگاه ها می کردند اما امسال وزارت علوم اعلام کرده است برای ارتقا سطح کیفی آموزش، دانشگاه های دولتی تکمیل ظرفیت نخواهند داشت.

از طرفی مسئولان دانشگاه فرهنگیان همواره خواستار اعلام تکمیل ظرفیت های این دانشگاه بوده اند. با توجه به این که هنوز روند ثبت نام های این دانشگاه به پایان نرسیده است، تکمیل و یا عدم تکمیل ظرفیت این دانشگاه هنوز مشخص نشده است.

* گزارش از امین خلیق

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
یوسفی
1397/07/27 - 21:41

سلام ببخشید شرط سنی برای فرزندان جانبازان زیر25درصد هم محدودیت داره؟
حمیدرضا هدایتی از یزد
1397/07/29 - 11:09

سلام بخبشید شرایط معدل برای فرزندان جانباز 25 درصدبه بالا اعمال می شود؟ یعنی با معدل 14 و خورده ای می توانند در مصاحبه شرکت کنند ولی برای من نشد و به معدلم گیر دادن و توجهی به امتیاز جانبازی نکردند آیا می توانیم پیگیری کنیم؟ خواهشا پاسخ بدید تشکر.
زینب
1397/08/02 - 02:23

سلام من میخوام شروع کنم ب خوندن اماشرط سنی خیلی ذهنمو درگیر کرده من هدفم فقط دانشگاه فرهنگیانه وعلاقم معلمیه اما بخاطر سه ماه اضافه کلا ناامید شدم خواهش میکنم یکی ب حرف ما گوش بده .تورو امام حسین کمک کنید تا با ارامش بخونم
تورهای مسافرتی آفری
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top