تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/16 - 08:56
کد خبر: 285439

نقش رامین رضاییان در تیم ملی

رضائیان در هفته های اخیر به صورت مداوم تمریناتش را در مرکز ملی فوتبال ایران و ساختمان پک پیگیری کرد و کادرفنی تیم ملی اطلاع دقیقی از وضعیت آمادگی او داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هفته پیش ۲۸ بازیکن را برای حضور در مرحله دوم اردوی آماده سازی این تیم برای جام ملتهای ۲۰۱۹ امارات و دیدار تدارکاتی با بولیوی که قرار است ۲۴ مهر در ورزشگاه آزادی برگزار شود به تیم ملی دعوت کرد که در کمال تعجب نام رامین رضائیان در این فهرست به چشم نمی خورد.

رضائیان به عنوان دفاع راست تیم ملی فوتبال کشورمان در سه بازی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال به جز اشتباهی که در بازی با ماتادورها(لقب تیم ملی اسپانیا) انجام داد و همان امر سبب به ثمر رسیدن تک گل پیروزی بخش شاگردان فرناندو هیه رو از سوی دیه گو کاستا شد، عملکرد قابل تحسینی در روسیه داشت و بسیاری از هواداران انتظار داشتند این بازیکن پس از جام جهانی به تیمی بزرگ تر از اوستنده ملحق شود. با این وجود به دنبال جدایی مدافع سابق پرسپولیس از تیم یازدهم فصل گذشته سوپرلیگ بلژیک وضعیت ادامه دوران بازیگری او همچنان نامشخص است.

رضائیان در هفته های اخیر با مسئولان باشگاه تراکتورسازی مذاکرات ناموفقی انجام داد تا اصلی ترین پیشنهادش برای بازگشت به لیگ‌ایران بدون سرانجام بماند. از طرفی زمزمه هایی که درباره بازگشت این مدافع به پرسپولیس شنیده می شد هم با مخالفت برانکو ایوانکوویچ در نطفه خفه شد. این درحالی است که رامین به عنوان بازیکن آزاد در صورت عقد قرارداد با یک تیم، مشکلی برای بازی در ادامه رقابت های نیم فصل اول ندارد و به همین دلیل می تواند پس از امضاء قراردادی جدید شانس خود را برای حضور در ترکیب ۱۱ نفره تیم‌ملی در جام ملتهای آسیا هم به شکل قابل توجهی افزایش بدهد.

همزمان با قرار نگرفتن نام رامین رضائیان در فهرست جدید کارلوس کی روش بحث های زیادی درباره این موضوع صورت گرفت و بسیاری از اهالی فوتبال کشورمان شرایط او را با کریم انصاری فرد که این روزها در انگلیس وضعیت نامشخصی دارد و با وجود مطرح شدن تیم های ناتینگهام فارست، وست برومویچ و بیرمنگام به عنوان مشتریان او،همچنان بدون تیم است مقایسه کردند. آنها به سرمربی تیم ملی ایراد گرفتند چرا با دلیلی مشابه انصاری فرد را بازهم به اردو دعوت کرده و دور نام رامین خط قرمز کشیده است.

رضائیان در هفته های اخیر به صورت مداوم تمریناتش را در مرکز ملی فوتبال ایران و ساختمان پک پیگیری کرد و کادرفنی تیم ملی اطلاع دقیقی از وضعیت آمادگی او داشت. به همین دلیل بدون تیم بودن این بازیکن دلیل موجهی برای خط خوردن رامین از فهرست تیم ملی بود اما در نخستین روز آغاز دور جدید اردوی تیم ملی اتفاق عجیبی رخ داد و رامین رضائیان با وجود دعوت نشدن از سوی کی روش، همپای علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری، احمد نوراللهی و مهدی ترابی در تمرین حضور داشت.

در همان روز اوسیانو داکروز، دستیار پرتغالی کی روش درباره دلیل حضور رضائیان در تمرین تیم ملی گفت: او در لیست انتخاب شده نیست و تا جایی که حافظه ما کار می‌کند و بازی‌های رامین را به یاد داریم او جزء ماتریکس ما است. رضائیان در بیشتر بازی‌های مقدماتی به میدان رفت و در جام جهانی در ترکیب تیم ملی حضور داشت. او در فرآیند تصمیم گیری و فکر انتخاب تیم بعدی‌اش است و به طور حتم این تصمیم شخصی‌اش خواهد بود و من فکر می‌کنم او هرچه زودتر انتخابش را انجام دهد. وقتی او الان کاری ندارد، چرا اکنون نیاید و با ما تمرین نکند. او الان نامش در لیست وجود ندارد اما نباید فراموش کرد جزئی از این خانواده است و می‌تواند بدون هیچ مشکلی با ما تمرین کند.

رضائیان در نخستین تمرین تاکتیکی تیم ملی هم که روز گذشته در زمین پژوهشگاه نفت برگزار شد حضور فعال و بانشاطی داشت و به هیچ وجه نشانی از اینکه نام او بین دعوت شدگان به تیم ملی نیست دیده نمی شد.

حال باید از کارلوس کی روش پرسید آیا رضائیان را به واقع به تیم ملی دعوت نکرده است؟ اگر پاسخ این سوال مثبت باشد آیا صرف اینکه رامین در بازی های مقدماتی و جام جهانی بازیکن ثابت تیم ملی بوده است دلیل می شود او بدون دعوت، همراه ۲۸ بازیکن دیگر در اردوها حضور یابد.

حالت دومی هم درباره حضور این مدافع ۲۸ ساله در تمرینات تیم ملی وجود دارد. کی روش با علم به اینکه رضائیان در حال حاضر بدون تیم است سعی دارد او را هم کنار سایر نفرات ملی پوش در اردو حفظ کند تا خللی در روند آماده سازی این بازیکن برای جام ملتهای آسیا پیش نیاید اما با درنظر گرفتن این امر باید سرمربی پرتغالی توضیح دهد چرا نام رامین را در فهرست تیم ملی قرار نداد تا با این اقدام ابهام های فعلی را از بین ببرد.

بی شک کی روش می توانست با تکیه بر سابقه رامین در تیم ملی دلایل قانع کننده ای برای دعوت شدن این بازیکن بدون تیم باشگاهی به اردو داشته باشد اما اینکه بازیکنی بدون دعوت شدن به تیم ملی نقش پررنگی در تمرینات داشته باشد عجیب و تا حدی غیر منطقی است.

به هر حال تمرین کردن رضائیان با نفرات ملی پوش، بزرگ ترین ابهام فهرست جدید کی روش است که امیدواریم در روزهای آتی سرمربی تیم ملی و البته مسئولان فدراسیون توضیح قانع کننده تری نسبت به اظهارات اوسیانو داکروز درباره آن ارائه دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top