تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/16 - 16:27
کد خبر: 285500

محمدصادق شهبازی

دستاورد‌های جبهه انقلاب در مقابله با FATF

دستاورد‌های جبهه انقلاب در مقابله با FATF

غربگریان نیز در طرح پز‌های شفافیت و مقابله با فساد خود ناکام شوند و در موضع اتهام قرار بگیرند که اگر راست میگویید و دنبال شفافیتید نه برای دشمن که برای مردم چرا شفافیت ایجاد نمیکنید رای و حقوقتان را شفاف نمیکنید؟

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدصادق شهبازی// جبهه انقلاب بعد از حدود یک سال مبارزه در بدنه کارشناسی و حدود ۵ ماه مبارزه بدنه عمومی توانست جلوی بخش عمده‌ای از برنامه جریان غربگرا را بگیرد.

تخصصی‌ترین مسئله که برای مسئولین نظام هم همه ابعادش قابل فهم نبود، به عمومی‌ترین زبان ممکن و برای کف جامعه طرح شد و سطح درک عمومی جامعه بالا رفت. غربگرایان نتوانستند پشت در‌های بسته و بدون اطلاع مردم کار خود را جلو ببرند.

لوایح چهارقلو که برای پنهانکاری جداجدا به مجلس آورده شده بود در مسیر تصویب دچار مشکل شد. مطالبه جریان انقلابی باعث شد در مورد اصلاح قوانین داخلی بخشی از مطالبات جبهه انقلاب تأمین شود. در مورد دو کنوانسیون استعماری پالرمو و (CFT (TF هم مسیر تصویب آن با چالش روبرو شود. پالرمو در شورای نگهبان رد شود و دوباره به مجلس برگردد و قلب FATF یعنی CFT نیز در مجلسی که ابتدا به ساکن حدود ۵۰ مخالف داشت، به‌صورت ناپلئونی و تنها با حدود ۱۶ اختلاف رای تصویب شود که این لوایح نیز باید مسیر شورای نگهبان (که به احتمال زیاد به رد می‌انجامد)، بازگشت به مجلس و سپس مجمع تشخیص را طی کند. در مجمع تشخیص هم کمیسیون نظارت، مغایرت آن‌ها را اعلام کرده است. خلاصه در این مورد کار به پایان نرسیده است.

برای اولین بار از سال ۸۹ به بعد که جبهه انقلاب دچار انفعال شده بود، توانست با مبارزه کارشناسی، رسانه‌ای و میدانی کار مشترک انجام دهد بدون آنکه مرکزیتی از بالا برای بدنه تعیین تکلیف کند، در این مسیر به موفقیت‌های مقطعی نظیر مسکوت گذاشتن لوایح در مجلس در سه ماه پیش، اصلاح قوانین، برگرداندن آن‌ها به مجلس، بالا بردن تعداد مخالفین و... دست پیدا کند. از همه مهمتر بدون ساماندهی‌های تشکیلاتی غیرعاقلانه نظیر جبهه‌های انتخاباتی، اکثریت جبهه انقلاب گفتمان و عملیات مشترک پیدا کند. حتی مجموعه‌های ناهمراه در سیستم که مثلاً دور قبل بیانیه عدم وجود مشکل امنیتی با fatf داده بودند نیز این دور به مخالف جدی آن تبدیل شوند. مراجع موضع بگیرند، ده تن از اساتید مطرح حوزه کلاس‌های خود را در روز تصویب CFT تعطیل کنند و...

برخلاف برجام، دست خالی طرفداران fatf رو شد تا آنجا که صریحا تصریح کنند هیچ تضمینی ندارند که تغییری در اوضاع اقتصادی ایجاد شود وبه توجیهات موهومی مثل گرفتن بهانه از دشمن و جوسازی در مورد نظر رهبری متوسل شدند.

غربگریان نیز در طرح پز‌های شفافیت و مقابله با فساد خود ناکام شوند و در موضع اتهام قرار بگیرند که اگر راست میگویید و دنبال شفافیتید نه برای دشمن که برای مردم چرا شفافیت ایجاد نمیکنید رای و حقوقتان را شفاف نمیکنید؟

هزینه تعاملات خارجی بی‌ضابطه و بی‌منطق بالا رفت و راه غرب‌گرایان برای تحمیل برجام منطقه، موشکی و حقوق‌بشر به نظام با دشواری بیشتری روبرو شدند.

از همه مهمتر جبهه انقلاب از وضعیت انفعال به موضع فعال تغییر وضعیت داد، بدنه‌های مردمی نیز از بدنه‌های دانشجویی و... جلو زدند که خود را در حضور خودجوش مردم در تجمع مقابل مجلس در تصویب CFT نشان داد.

هنوز چیز زیادی از دست نرفته است، به بن‌بست نرسیده‌ایم و باید تجربه این دستاورد‌ها را در مسائل دیگر نیز ادامه دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top