تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/17 - 13:18
کد خبر: 285616

نیروی دریایی سپاه بالاترین تکنولوژی قایق‌های تندرو جهان را در اختیار دارد

فرمانده دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای سپاه با اشاره به راهبرد سپاه در راستای به‌روزرسانی تجهیزات گفت: نیروی دریایی سپاه بالاترین تکنولوژی قایق‌های تندرو را در اختیار دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سردار حسینعلی زمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ تجهیزات نیروی دریایی سپاه‌ بر اساس تئوری قایق‌های تندرو دائماً در حال به روز شدن است به طوری که هم‌اکنون نیروی دریایی سپاه بالاترین تکنولوژی قایق‌های تندرو جهان را در اختیار دارد.

سردار زمانی‌ با تأکید بر اینکه بالاترین تکنولوژی و فناوری قایق‌های تندرو در اختیار نیروی دریایی سپاه است تصریح کرد:‌ سیاست کلی و اساسی نیروی دریایی سپاه مبتنی بر افزایش توان تخصصی و دفاعی است تا از این منظر بتواند برای به‌روزرسانی تجهیزات دفاعی خود اقدام کند.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای سپاه پاسداران در زیباکنار گیلان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در مقطعی از زمان سیاست مهار دوگانه خود را کنار گذاشتند افزود:‌ آن‌ها برای تحمیل قدرت و هیمنه نظامی خود اقدام به حضور فیزیکی در خلیج فارس کرده تا سیطره خود بر کشورهای حاضر در منطقه را اثبات کنند.

وی تدبیر امام راحل در تشکیل نیروی دریایی سپاه و حضور این نیرو در خلیج فارس را زمینه ساز شکست نقشه‌های آمریکایی‌ها خواند و بیان داشت:‌ از آن‌جا که سپاه پاسداران به عنوان فرزند انقلاب و برآمده از متن انقلاب اسلامی است بنابراین هیچ وقت زیر بار این‌گونه سلطه‌گری‌ها نمی‌رود.

سردار زمانی اوج پیدا کردن عملیات‌های‌ مقابله‌ به مثل نیروی دریایی سپاه با نیروهای بعثی را در خلیج فارس مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ بعثی‌ها با حمایت آمریکایی‌ها سعی در قطع شریان‌های نفتی کشورمان را داشتند اما با حمله آنان پاسخ‌های نیروی دریایی سپاه بیشتر و محکم‌تر می‌شد.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای سپاه پاسداران به توقیف شناورهای انگلیسی متجاوز اشاره کرد و بیان داشت:‌ دستگیری سرنشینان شناورهای انگلیسی که به خط آبی کشورمان در اروند رود وارد شده بودند و یا بازداشت شناورهای متجاوز آمریکایی‌ها از توان بالای نیروی دریایی سپاه حکایت دارد.

وی در مورد‌ مسئله امکان حضور و تقویت نیروی دریایی سپاه در آب‌های آزاد نیز خاطرنشان کرد: در صورت نیاز نیروی دریایی سپاه پاسداران آماده حضور و نقش‌آفرینی مؤثر در آب‌های آزاد است هرچند در حال حاضر نیز مشارکت خوب و گسترده‌ای در بحث پدافند خطوط کشتیرانی کشورمان دارد.

سردار زمانی‌ مأموریت سرزمینی سپاه را بیشتر در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز اعلام کرد و اظهار داشت:‌ توان عملیاتی،‌ تخصصی و تجهیزاتی سپاه در سال‌های اخیر به گونه‌ای ارتقاء پیدا کرده است که می‌تواند به خوبی در همه عرصه‌ها از منافع و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای سپاه پاسداران نیروی دریایی را یک نیروی به شدت تجهیز محور دانست و افزود:‌ به علت همین راهبرد،‌ سیاست به روز رسانی تجهیزات عملیاتی و دفاعی به طور بسیار گسترده‌ای مدنظر نیروی دریایی سپاه بوده و همواره در این مسیر گام بر می‌دارد.

وی به تشکیل نخستین دانشگاه علوم و فنون دریایی سپاه پاسداران در نوشهر و چالوس اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در زمان بدو تشکیل این مجموعه نیز ارتباط بسیار تنگاتنگی بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف وجود داشت.

سردار زمانی اشتراکات نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بیشتر در بحث علوم پایه دانست و عنوان کرد:‌ در حال حاضر تبادلات بسیار خوب و وسیعی در حوزه دانشگاهی،‌ تبادل دانشجو و یا اساتید مجرب بین این دو مجموعه برقرار بوده و روز به روز در حال افزایش است.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای سپاه پاسداران آموزش‌های کاربردی این مجموعه را نیز متذکر شد و تصریح کرد:‌ ارتباط دانشگاهی بین نیروی دریایی سپاه و دانشگاه امام حسین(‌ع) بسیار گسترده است به طوری‌که همکاری‌های بسیار خوبی نیز در عرصه آموزش‌های کاربردی داریم.

سردار زمانی بحث تبادل دانشجو بین نیروی دریایی سپاه و سایر دانشگاه‌های خارج کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ در حال حاضر به این عرصه ورود نکرده‌ایم اما بر اساس مصوبه جدید ستاد کل نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک برنامه‌های خوبی در این عرصه خواهیم داشت.

وی چگونگی جذب و تربیت نیروهای دانشگاهی و متخصص در دانشگاه علوم دریایی سپاه پاسداران را نیز برشمرد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به جذب نیرو می‌کنیم که این پذیرش‌ها به سه طریق کاملاً متفاوت در رشته‌های تعیین شده انجام می‌شود.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای سپاه پاسداران در تشریح چگونگی جذب دانشجویان علاقه‌مند عنوان کرد:‌ پس از اعمال نیازسنجی‌های لازم دانشجویان از میان اعضای سپاه با مقطع دیپلم،‌ دانش‌آموخته‌های سایر رشته‌ها و اعضای نیروی دریایی سپاه در دانشکده علوم دریایی سپاه جذب می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top