تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/17 - 21:23
کد خبر: 285668

تشکل‌های دانشجویی علوم پزشکی آبادان:

دخالت برخی افراد ذی‌نفوذ در دانشکده علوم پزشکی آبادان پذیرفتنی نیست

تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان با صدور بیانیه‌ای به دخالت برخی‌ افراد ذی‌نفوذ در عزل و نصب‌ رئیس این دانشکده اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

بدون شک، شاهراه حرکت به سمت پیشرفت و توسعه‌ی ملی، بدون «توجه» به مقوله‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به بیراهه‌ای تاریک تبدیل خواهد شد.

بدیهی است که در بطن کلمه‌ی «توجه»، ده‌ها موضوع و صد‌ها مشکل و مسئله‌ی پیدا و پنهان، جان می‌گیرند که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به «حفظ افراد شایسته در راس امور اجرایی»، «انتصاب مدیران و رؤسای جدید با گزینش منطقی» و «به رسمیت شناختن استقلال دانشگاه‌های علوم پزشکی» اشاره کرد.

ما دانشجویان علوم پزشکی آبادان، علی رغم بی توجهی آشکار به اولین مورد از این سه مورد مذکور و پس از قطعی شدن کناره‌گیری دکتر آموزنده از سمت ریاست این دانشکده با تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم و دخالت‌های نابجای افراد حقیقی و حقوقی داخل و خارج از چارچوب علوم پزشکی و بدون توجه به سابقه‌ درخشان و خدمات ارزنده‌ ایشان در دوره‌ تصدی در این مقام، برای احقاق حقوق از دست رفته‌ دانشگاه و دانشجویان و احیای دو مورد بعدی، پیش از توقف سیر پیشرفت روز افزون و خطر بازگشت این دانشکده به سال‌های نه چندان خوش یمن مدیریت‌های پیشین، با عنایت به آنچه که در ادامه این بیانیه ذکر خواهد شد، خواستار ورود قاطعانه و سریع وزارت بهداشت و شخص جناب وزیر به مسائل پیش آمده هستیم.

دست‌های پیدا و پنهان پشت پرده

در این موضوع که هر مدیر و رئیسی نقاط ضعف و قوتی در کار خود دارد، شکی نیست، اما به جرئت می‌توان گفت: آن‌چه که در کارنامه عملکرد دکتر آموزنده به چشم می‌خورد، چیزی جز تلاشی جهادی در جهت ارتقای سطح بهداشتی و درمانی و خدمت به مردم شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان نیست.

پیش‌تر نیز، ما دانشجویان علوم پزشکی آبادان با قاطعیت، با امضا‌های خود، حمایتمان را از دکتر آموزنده برای ادامه‌ تصدی این مقام و مقابله با اعمال نفوذ‌های ناشایست اعلام داشته ایم، اما این بار نادوستان علم و پیشرفت، تمام همت خود را برای اعمال نفوذ به کار گرفته اند و زمزمه‌هایی به گوش رسیده است که گویی رد دستان پشت پرده‌ این ماجرا را باید در سر آستین افرادی خارج از دانشگاه و بخصوص نمایندگان مجلس یافت.

در صورتی که صحت و سقم این شنیده‌ها برای ما محرز شود، این بار به امضا اکتفا نخواهیم کرد؛ بلکه سکوت خود را به فریاد تبدیل می‌کنیم و دستانی را که نه تنها حق صد‌ها دانشجوی علوم پزشکی آبادان، بلکه حق هزاران نفر از مردم این کشور را قربانی باندبازی‌های خود کرده‌اند، از آستینِ زور و تزویر بیرون خواهیم کشید تا آنان که نمی‌دانند، بدانند که پس از این، قطار پیشرفت هر بخشی از این کشور، با باندبازی و قلدرمآبی عده‌ای خاص، از حرکت باز نخواهد ایستاد و آن‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند درون قطار باشند یا مقابل آن بایستند.

حق استقلال دانشکده علوم پزشکی آبادان

تا سال ۱۳۹۳ با وجود سابقه‌ای در حدود ۲۰ سال، دانشکده علوم پزشکی آبادان، متروکه‌ای راکد و کم بازده بود که دانشکده‌ی اقماری دانشگاه جندی شاپور اهواز محسوب می‌شد.

تمام پیشرفت‌های سریع و دستاورد‌های مهم علمی، فرهنگی و دانشجویی در این دانشکده که در پیوست این بیانیه ذکر شده‌اند، از سال ۱۳۹۳ و پس از این که این دانشکده رسماً به عنوان دانشکده‌ای مستقل معرفی شد، کلید خوردند.

کلیه‌ معاونت‌ها و بخش‌های مدیریتی دانشکده با پیشرفت روزافزون مشغول رسیدگی و مرتفع‌سازی مشکلات متعدد زیرساختی موجود بودند که خبر استعفای دکتر آموزنده گرد یاس و ناامیدی را در تمامی سطوح عملیاتی این ارگان پراکنده ساخت. نکته‌ بسیار تامل برانگیز بعد از خبر استعفا، آشکار شدن قیّومیت دانشگاه جندی شاپور اهواز به عنوان انتصاب‌گر سرپرست جدید دانشکده (فردی که در دانشگاه جندی شاپور نیز به صورت همزمان تصدی ۲ سمت مهم را بر عهده دارد) بود.

از وزیر محترم بهداشت انتظار می‌رود به دانشکده علوم پزشکی آبادان به عنوان یک دانشکده مستقل (و نه دانشکده‌ای تحت قیومیت دانشگاه جندی شاپور اهواز) نگاه کنند و همانند سایر دانشگاه‌های مستقل، شخصاً سرپرست یا رئیس جدید دانشکده را منصوب فرمایند.

و در عین حال، دانشجویان علوم پزشکی آبادان به هیچ وجه اجازه نخواهند داد این دانشکده که در شرف ارتقا به دانشگاه علوم پزشکی است، با دخالت‌های بیجا، وارد دوره‌ی افول و پسرفت شده و تمام آنچه که رئیس سابق دانشکده، با تلاش و برنامه‌ریزی در پی انجام آن بود، با بازگشت به دوره‌ی قبل از سال ۹۳، به رویایی غیرقابل دسترس تبدیل شود.

درخواست پایانی

با قلبی آکنده از درد و ابهام‌های فراوان و تشکر ویژه از جناب آقای دکتر آموزنده بابت خدمات ارزنده‌ی ایشان باید یادآوری کنیم که اگر قرار باشد فردی جایگزین ریاست محترم دانشکده‌ی علوم پزشکی آبادان شود، قطعاً باید عضو هیئت علمی علوم پزشکی آبادان، دارای سابقه فعالیت در این منطقه و آشنا به چالش‌ها و فرصت‌های پیشِ رو با توجه به شرایط مهم جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین دارای راهبرد‌های کلان همسو با وزارت‌خانه باشد.

امید است با عنایت وزیر بهداشت، مشکل به وجود آمده، پیش از حادتر شدن وضعیت، به نحو احسن حل و فصل شود.

والسلام علیکم و رحمة الله

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشکده علوم پزشکی آبادان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم پزشکی آبادان
شورای صنفی دانشکده علوم پزشکی آبادان
نشریه صدای دانشجوی دانشکده علوم پزشکی آبادان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top