تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/17 - 23:37
کد خبر: 285684

شرایط جدید معافیت‌های سربازی اعلام شد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: شرط جدید معافیت مشمولان این است که باید مشمول ۸ سال و یک روز غیبت داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سرهنگ محمد کولیوند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان با اشاره به مشمولان غایب و نحوه اقدام پلیس با آنان براساس ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، اظهار داشت: مشمولانی که با کمتر از سه ماه تأخیر خود را معرفی کنند، به‌مدت ۹۰ روز اضافه خدمت سنواتی تنبیه شده و مشمولانی هم که با بیش از سه ماه تأخیر خود را معرفی کنند به مدت ۱۸۰ روز اضافه خدمت سنواتی تنبیه می‌شوند.

وی گفت: در اجرای ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، افراد و کارفرمایانی که مشمولان‌ غایب را به‌کارگیری کنند چنانچه مشمولان توسط کارشناسان پلیس وظیفه عمومی، شناسایی شوند برای بار اول به میزان هزینه سالیانه یک سرباز یعنی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای بار دوم به میزان هزینه سالیانه سه سرباز جریمه خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: دارندگان کارت‌های پایان خدمت مربوط به سال‌های ۶۲ تا ۹۰ که نسبت به دریافت کارت‌های هوشمند خود اقدام نکرده‌اند، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید چراکه کارت‌های قدیمی کاغذی فاقد اعتبار است.

وی اضافه کرد: مشمولانی که هشت سال غیبت سربازی دارند تا پایان امسال نیز فرصت دارند که به مراکز دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+۱۰ مراجعه و نسبت به پرداخت جریمه‌های خود اقدام کنند در غیراینصورت به‌ ازای هریک سال غیبت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند؛ دیپلم و زیردیپلم نیز ده میلیون تومان جریمه می‌شوند.

سرهنگ کولیوند افزود: شرط جدید معافیت مشمولان این است که باید مشمول ۸ سال و یک روز غیبت داشته باشند، و براساس مدرک تحصیلی کسانی که فوق‌دیپلم داشته باشند، ۲۰ میلیون تومان اولیه و به‌ازای هر یک‌سال اضافه هم یک میلیون تومان پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: مشمولان می‌توانند، سئوالات و نظرات خود را در خصوص وظیفه عمومی و خدمت سربازی از طریق تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ مطرح کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به قانون کسر خدمت خاطر نشان کرد: کسر خدمت برای ایثارگران به ازای هر یک‌ماه ۱۲ روز، جانبازان به ازای هر یک درصد ۱۲ روز و برای آزادگان به ازای هر ماه آزادگی ۱۲ روز کسر خدمت برای فرزندان آنان لحاظ می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top