تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/07/18 - 19:24
کد خبر: 285832

بالن مخابراتی در مهران اینترنت ۴G ارائه می‌دهد

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: سامانه بالن مخابراتی «بام ۲ » برای ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر شد که اینترنت ۴G در محدوده ۱۰ کیلومتر، ارائه می دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی افزود: پس از بهره‌برداری موفقیت آمیز از سامانه بالن «بام ۱ »، در مراسم اربعین سال گذشته و متعاقب آن در کمک رسانی به مردم آسیب دیده در زلزله غرب کشور، طراحی و ساخت سامانه سکوی هوایی ارتقاء یافته، با عنوان «بام ۲»، در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران آغاز شد که اکنون آماده بهره‌برداری است و برای ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی در سال‌جاری در مرز مهران مستقر خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: سامانه بهبود یافته بالن «بام۱ » نیز در مرز خسروی مستقر می‌شود و خدمات اینترنتی به زائران در مراسم اربعین حسینی ارائه می‌دهد.

وی افزود: سامانه مخابراتی بالن «بام ۱ » که امسال در مرز خسروی مستقر می‌شود، نسبت به سال قبل، به جهت محموله آن تغییر کرده و خود بالن و سکوی آن هم بهبود اساسی یافته است تا بتواند خدمات بهتری را ارائه دهد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه مطابق توافقات انجام شده، تولید سامانه‌های دیگری از بالن مخابراتی «بام ۲» برای استفاده در سایر استان‌های کشور در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد، گفت: این پروژه به دستور وزیر ارتباطات، به منظور تجهیز کلیه استان‌های کشور به سامانه بالن مخابراتی تعریف شده و کاربرد اصلی آن برقراری ارتباطات ضروری برای نیروهای امدادی و ارتباطات عمومی برای آسیب‌دیدگان و مردم عادی، در شرایط بحرانی، مانند وقوع بلایای طبیعی است.

صمیمی در خصوص مشخصات سامانه بالن مخابراتی «بام ۲» گفت: سامانه جدید بر مبنای فناوری روزآمد و با حداکثر کارآیی در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران طراحی شده و قادر به حمل محموله‌هایی با وزن ۳۰۰ کیلوگرم است که نسبت به «بام ۱»، ۶ برابر افزایش یافته است. سهولت عملکردی «بام ۲» نیز، به سبب تغییرات ایجاد شده در سکوی پرواز و سامانه کنترل و اویونیک، بسیار بیشتر شده است. به دلیل ایجاد ظرفیت مناسب، این سامانه قادر به حمل و به کارگیری محموله‌های مختلف به‌صورت همزمان خواهد بود.

وی افزود: در محموله در نظر گرفته شده برای سامانه «بام ۲» از فناوری ۴G-LTE برای ارتباط با کاربران استفاده می شود. بنابراین، ضمن افزایش چشمگیر در محدوده پوشش، از حدود ۱ کیلومتر به ۱۰ کیلومتر، تعداد کاربران و نرخ داده قابل انتقال نیز چند برابر شده است.

به گفته رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، قابلیت سامانه برای استقرار در کوتاهترین زمان و کار در شرایط سخت، استقلال از زیرساخت‌های شهری و عدم نیاز به پشتیبانی دیگر گروه‌ها، از دیگر ویژگی طراحی سامانه جدید، با توجه به کاربرد سامانه برای شرایط بحران است؛ به طوری‌که این سامانه می‌تواند ظرف ۲ ساعت از زمان حضور در محل، بدون نیاز به پشتیبانی خاص، آماده خدمات‌رسانی به کاربران شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top