تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/07/19 - 11:55
کد خبر: 285914

علی‌اصغر فتاحی؛

من به حال شما غبطه می‌خورم

من به حال شما غبطه می‌خورم

در کتب و روایت گفته شده روز اربعین روز بازگشت اهل حرم به اسارت رفته ی امام حسین ع از شام به کربلا است و همچنین الحاق سر های بریده شده ی شهدا کربلا به بدن های مطهر آنان است و در نقلی دیگر روز رسیدن جابر ابن عبدالله انصاری از یاران پیامبر اسلام و همسرش عطیه به کربلا برای زیارت مدفن مطهر امام حسین ع می‌باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: علی‌اصغر فتاحی// روز بیستم صفر هر سال با عنوان روز اربعین، نامگذاری شده است. در کتب و روایت گفته شده روز اربعین روز بازگشت اهل حرم به اسارت رفته ی امام حسین از شام به کربلا است و همچنین الحاق سر های بریده شده ی شهدا کربلا به بدن های مطهر آنان است و در نقلی دیگر روز رسیدن جابر ابن عبدالله انصاری از یاران پیامبر اسلام و همسرش عطیه به کربلا برای زیارت مدفن مطهر امام حسین علیه السلام می باشد.

مردم کشور عراق هر ساله خود را آماده ی استقبال از زائران امام حسین علیه السلام می کنند. به صورتی که هر سال مقدار زیادی از درآمد خود را کنار گذاشته تا برای مراسم اربعین هزینه کنند در روز اربعین هر سال بزرگترین تجمع بشری در یک محل است به صورتی که در روز اربعین و در شهر کربلا حدود ۲۵میلیون تا ۳۰میلیون نفر حاضر هستند و به راستی که چیزی جز محبت امام حسین نمی تواند این خیل عظیم عاشقان را در یک روز این چنین کنار هم و فشرده جمع کند ؛ عاشقانی از کشور های عراق، ایران، افغانستان، پاکستان، هند، آذربایجان، روسیه، لبنان، آلمان، کانادا و ... .

چندین سال است که این مراسم بزرگ در ایران شور و شوقی به پا کرده است به طوری که در مراسم اربعین سال  ۹۶ حدود دو میلیون و هشت صد هزار نفر ایرانی حضور داشتند. امسال با توجه به کاهش ارزش ریال ( واحد پول ایران ) در برار دلار شاهد افزایش هزینه های این سفر نسبت به سال های گذشته شدیم به طوری که هزینه ویزا که همانند پارسال ۴۱دلار ثابت مانده برای مردم ایران نسبت به سال گذشته حدودا دو برابر شده یعنی از ۱۹۰هزار تومان به ۳۷۴هزار تومان رسیده است.

در روز های گذشته کلیپی در فضای مجازی دست به دست شده که در آنان تعدادی از جوانان عراقی اعلام می کنند که با توجه با کاهش ارزش پول ملی ایران در حال جمع آوری کمک های مالی برادران عراقی برای رایگان کردن یا کاهش هزینه های مسیر مرز تا نجف هستند. این فیلم همچون مشتی است که نمونه ای از خروار محبت زائران امام حسین به یک دیگر است.

در باب چهل ونه ام کتاب کامل الزیارات آمده است:حسین بن ثویر بن ابی فاخته از امام صادق علیه السلام نقل می؛ کند:«ای حسین! کسی که از منزل اش بیرون اید و قصدش زیارت حضرت حسین بن علی علیه السلام باشد اگر پیاده رود خداوند منان به هر قدمی که ور میدارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می کند تا زمانی که به حائر برسد و پس از رسیدن به آن مکان شریف حق تبارک و تعالی او را از رستگاران قرار میدهد تا وقتی که مراسم و اعمال را به پایان برساند در این هنگام او را از فائزان محسوب می فرماید تا زمانی که اراده ی مراجعت نماید در این وقت فرشته ها نزد او آمده و می گویند: « رسول خدا صلی الله علیه سلام رسانده و به تو می فرماید :« از ابتدا عملت را شروع کن؛ تمام گناهان گذشته ات آمرزیده شد.

در جایی دیگر امام صادق علیه السلام یکی از یاران را مورد خطاب قرار داد که :« آیا به زیارت امام حسین علیه السلام می روید؟ و آیا به کشتی سوار می شوید و به زیارت آن حضرت می روید؟ عرض کرد: بلی. حضرت فرمودند:« آیا می دانی هر گاه کشتی, شما را در دریا واژگون کند منادی ندا می دهد: آگاه باشید ! خوشا به حال شما, بهشت گوارایتان باد.»

حجت الاسلام پناهیان می فرمایند:«اربعین رژه سپاهیان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.» رژه ای که ان شاء الله به زودی شاهد ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه ختم می شود. همچنین رهبری معظم می فرمایند:«راهپیمایی عظیم اربعین ترکیب ایمان و عشق و از شعائر الهی است.»

در جای دیگر رهبر می فرمایند:«من به حال شما غبطه می خورم.» آیت الله نوری همدانی نیز در باب این سفر معنوی ، چنین می‌فرمایند:«جریان عاشورا و کربلا یک تاریخ مقطعی نیست.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top