تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/07/19 - 12:41
کد خبر: 285920

پرسپولیس فقط یک ستاره دارد!

ستاره دهه هفتاد پرسپولیس می‌گوید:«الان به نظرم فقط یک نفر هست که دارد نقش ستاره را برای تیمش بازی می کند. سید جلال. او چند ساله است؟ ۳۷ ساله. می شود یکی از بازمانده های نسل ما.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبر ورزشی، مهدی هاشمی نسب، اولین یاغی بزرگ فوتبال حرفه ای ایران. او که ستاره بزرگ دربی ها بود. هم‌پا با بزرگانی چون شیرزادی و صفر ایرانپاک. مهدی اما دست به کار بزرگی زد. یک روز که خسته شده بود از رفتارهایی که در پرسپولیس می دید، تصمیمش را گرفت. دل زد به دریا و از پرسپولیس رفت. مهم اما مقصدش بود. مقصدی که برایش درد بسیاری کشید.

باورش سخت بود اما او استقلال را انتخاب کرد. مستقیم از جمع قرمزها به آبی ها. در خلاف جهت این اتوبان یک طرفه، خیلی ها رفته بودند.

از شاهین و مجید نامجو گرفته تا احمد عابدزاده بزرگ. مهدی البته کم گل نزده، یکی از آنهایی بوده که خیلی بازی در آورده و ستاره بوده است اما به خبرآنلاین می گوید: «در مقیاس با ستاره های دهه ۶۰ و هفتاد که من اصلا چیزی نبودم. از علی دایی و خداداد و نسل قبل از آنها. ببین ولی خدا خیلی دوستم داشته. من کجا و فرشاد پیوس کجا؟ او خدای گلزنی است اما این قدر در دربی گل زدم فقط لطف خدا بوده. باورتان شاید نشود ولی من خودم مانده بودم بعضی وقت ها چه حکمتی است. مثلا بلند شدم روی هوا و بعد افتادم زمین اما توپ خورده به بدنم و رفته توی گل عابدزاده ای که خودت را بکشی هم نمی توانی به او همین حالا هم گل بزنی! ستاره یعنی کسی که یک نفره نتیجه یک بازی را عوض کند.

الان به هر کسی می گویند ستاره ولی خیلی از این ها پوشالی هستند. بازیکن باید یک نفره بازی عوض کند. الان چند تا بازیکن داریم که از این کارها بکنند؟ نداریم! دوره‌شان سر آمده است.»

او البته حرفی هم دارد با این بچه های نسل نوی فوتبال‌مان: «ببینید الان به نظرم فقط یک نفر هست که دارد نقش ستاره را برای تیمش بازی می کند. سید جلال. او چند ساله است؟ ۳۷ ساله. می شود یکی از بازمانده های نسل ما. این بچه ها الان دنیای‌شان این شبکه های اجتماعی است. قبل از اینکه بروند تیم ملی چند تا فالوور داشتند؟ بعدش چقدر؟ این ها باید یادشان باشد که این همه توجهی که به آنها می شود نه برای خودشان که برای جایگاه‌شان است. باید قدر خودشان را بدانند. این همه بزرگتر داشتیم که فوتبال را یک تنه روی ساق پای‌شان می چرخاندند. ولی امروز کجا هستند؟ ببینید مجتبی محرمی بزرگتر داریم؟ او تا ته حاشیه رفت. آخرش اما چه شد؟ من هم کم اشتباه نکردم. واقعا اگر به خودم نمی آمدم شاید الان حال و روزم خیلی بدتر از این ها می شد. شکر خدا الان راضی هستم به چیزی که دارم. با خودم کنار آمدم. این بچه های نسل نو هم باید به فکر فردای‌شان باشند. بابا این فوتبال تمام می شود و بعدش آنها می مانند و زندگی هایی که کنار آمدن با شرایطش خیلی سخت است. خیلی سخت. این قدر که هر چه تلاش هم بکنند، درست نمی شود. تازه ما که در واقعیت بودیم، این شد روزگارمان.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top