تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/07/19 - 14:51
کد خبر: 285935

آخرین وضعیت اکران فیلم‌ها در گیشه سینما؛

پرده نقره‌ای در تسخیر مغزهای زنگ‌زده!

سینما همیشه یکی از تفریحات جوانان و اکثریت جامعه بوده حال که نیمه دوم سال شروع شده با توجه به کوتاه شدن روز و طولانی شدن شب‌ها سینماها شلوغ‌تر از همیشه است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، سینما همیشه یکی از تفریحات جوانان و اکثریت جامعه بوده حال که نیمه دوم سال شروع شده با توجه به کوتاه شدن روز و طولانی شدن شب‌ها سینماها شلوغ‌تر از همیشه است.

سینما جز محبوب‌ترین سرگرمی‌ها در ادوار گذشته بوده‌است که وقت گداشتن و دنبال کردن آن در اوقات فراغت می تواند خود کلاس درسی مفرح برای مخاطبان باشد.

فیلم‌های که در جشنواره فجر سر و صدای زیادی کردند و کلی سیمرغ برنده شدند حالا وقت اکران عمومی این فیلم‌ها رسیده اما با حاشیه‌های زیاد!

فیلم‌های کمدی نیز اکران شده که می‌توان به لس آنجس تهران و هشتگ اشاره کرد؛ «خبرنامه دانشجویان ایران» در این گزارش سعی کرده است تا از فروش فیلم‌ها تا نقدهایی که بر آنها شده است را برای مخاطبان خاص سینما گردآوری کنیم.

عرق سرد
فیلم عرق سرد به کارگردانی و نویسندگی سهیل بیرقی و با تهیه کنندگی مهدی داوری نزدیک به دو هفته است که روی پرده‌های سینما نقش بسته است.

داستان فیلم روایت زندگی کوتاهی، کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران، افروز اردستانی است. با گلزنی افروز تیم ملی برای اولین بار به فینال بازهای آسیایی راه پیدا می‌کنند و عازم مالزی می‌شوند، در فرودگاه متوجه می‌شوند شوهر افروز او را ممنوع الخروج کرده‌است.

از بازیگران این فیلم می‌توان به باران کوثری، امیر جدیدی، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی وهدی زین‌العابدین اشاره کرد.

این فیلم در سی وششمین جشنواره فیلم فجر نامزد پنج سیمرغ بلورین بود که در نهایت توانست سه سیمرغ بلورین در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین تدوین را به خود اختصاص دهد.

این فیلم از اوایل مهرماه اکران شده است و تا کنون توانسته‌است ۷۳۰ میلیون تومان فروش را در گیشه به خود اختصاص دهد.

اما عرق‌سرد با حاشیه‌های زیادی که از روز اکران در جشنواره تا اکران عمومی داشته‌است، زمانی که در جشنواره اکران شد از طرف رسانه‌ها مورد حمله تند وتیزی قرار گرفت.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز شخصیت‌های فوتبالیست عرق سرد (باران کوثری و هدی زین‌العابدین) را در این فیلم همجنس‌خواه نامید.

همه‌ی این حاشیه‌ها و نقدهای تند وتیز باعث شد عرق سرد از میان فیلم‌های منتخب آرای مردمی حذف شود؛ در اکران عمومی نیز کم حاشیه نبوده‌است و این فیلم اکران مردمی خود را که قرار بود پنج‌شنبه ۱۹مهر با حضور بازیگران و عوامل این فیلم در پردیس اطلس و گلشن برگزار شود، لغو شد.

میثم کریمی منتقد به نقل از «مووی مگ» این گونه درباره عرق‌سر نوشت:

بیرقی بیش از اینکه در «عرق سرد» به دنبال فرم بصری و بطور خلاصه دستاورد سینمایی باشد، در پی مطرح کردن معضلی اجتماعی است که جوانب مختلف آن را نیز مورد بررسی قرار داده. در واقع موضوع ممنوعیت سفر زنان به خارج از کشور بدون اجازه همسر، موضوعی است که بیرقی به جنبه های مختلف اجتماعی و البته تاثیر آن در زندگی زناشویی پرداخته که این موضوع یک جهش برای سینمای ایران که معمولاً اغلب آثار اجتماعی اش خنثی است می باشد. اما نگاه بیرقی به این موضوع مشکلاتی هم دارد از جمله نگاه خشمگینانه سازنده به موضوع فیلمش است که باعث شده تا بخشی از قصه ناقص و زنگ زده به نظر برسد.

بیرقی در ترسیم شخصیت مرد داستان او را بیش از آنکه که انتظار می رود، غیرعادی به تصویر کشیده است. انتظار می رود که در شخصیت پردازی بتوان جنبه های مختلف زندگی فرد در  مسیر رسیدن به یک نقطه خاص، توسط فیلمساز ترسیم شود تا مخاطب یا حس هم ذات پنداری کاملی با او داشته یا بتواند درک کاملی از حال و هوای او داشته باشد. اما شخصیت یاسر در فیلم چنین وضعیتی ندارد و فیلمساز از مخاطب می خواهد تا او را فردی غیرعادی بداند. فیلم اطلاعات چندانی درباره دلایل رفتارهای یاسر ارائه نمی کند و همین موضوع سبب شده تا شخصیت پردازی درباره او روند منطقی خود را طی نکند.

مغزهای کوچک زنگ زده
«مغزهای کوچک زنگ زده»
به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه کنندگی سعید سعیدی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نامزد سیزده سیمرغ بلورین بود که در نهایت توانست چهار سیمرغ در بخش‌های بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه هنروتجربه، بهترین فیلمانه و بهترین صداگذاری را به خود اختصاص دهد.

مغزهای کوچک زنگ زده در مورد سه برادر است؛ شاهین، شهروز و شکور(فرهاد اصلانی) برادر بزرگتر است و البته جای پدر منفعل خانواده را پر می‌کند و او در این فیلم یک آشپزخانه (مواد مخدر) دارد.

از بازیگران این فیلم می‌توان به نوید محمدزاده، نوید پورفرج، فرهاد اصلانی و نازنین بیاتی اشاره کرد.

میثم کریمی، منتقد سینما به نقل از مووی مگ درباره این فیلم این طور نوشت: فیلمنامه هومن سیدی نیز اگرچه در فرم و اجرا، وضعیت این کارگردان را در مرتبه بالاتری در سینما قرار می دهد اما مشکلاتی هم دارد که اغلب مربوط به قصه و شخصیت پردازی می گردد. فیلم تا نیمه ابتدایی ضرباهنگ مناسبی دارد و توجه تماشاگر را به خود معطوف می نماید اما پس از گذشت از نیمه و اتفاقی که برای شکور می افتد، ناگهان قصه سردرگم می شود و نمی داند که قرار است به کدام نقطه برسد. به عنوان مثال می توان سکانس عجیب و اضافه برخورد شاهین با دختران و پسرانی که در گوشه ای در حال صحبت بودند اشاره کرد که بی ربط به داستان است و قرار هم نیست ویژگی جدیدی درباره این شخصیت مطرح نماید.

در این میان ضربه نهایی در یک سوم پایانی به فیلم وارد می گردد یعنی جایی که شاهین پی به حقایقی می برد و رفتاری متناقض از خود به نمایش می گذارد که ارتباط چندانی به واکنش عاطفی به تناقض هویتش ندارد و از ضعف فیلمنامه سرچشمه می گیرد. به عنوان مثال می توان سکانس گریه و شیون خواهر شاهین را مثال زد که زمان آن بیش از حد طولانی هست و در نهایت در یک پیچش ناگهانی، شاهین را متحول می کند و او رفتاری متفاوت را پیش می گیرد بی آنکه پیش از آن اتفاق مهمی رخ داده باشد!

سیدی به درستی شاهین را فردی معرفی می کند که رفتار بیرونی اش با ذاتش تفاوت دارد  اما در ترسیم مسیر تحول او جزئیات چندانی را به کار نمی گیرد. با تمام این اوصاف باید گفت که «مغزهای کوچک زنگ زده» ویژگی‌های ارزشمندی هم دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

اما اکثر نقدهای که به این فیلم شده مثبت بوده و بیشتر به تعریف از هومن سیدی و فیلم برداری و صحنه سازی عالی این فیلم گفته شده شاید به همین دلیل هم باشد که در پانزده روز اکران توانسته چهار و نیم میلیارد تومان فروش کند.

فیلم‌های کمدی گیشه
اما در بخش فیلم‌های کمدی همانطور که گفتیم؛ فیلم هشتگ به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر و تهیه کنندگی مقصود جباری و محمدعلی کیانی و بازیگرانی چون نیوشا ضیغمی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه‌خواه و حدیث فولاوند توانسته فروش خوبی را به خود اختصاص دهد.

فیلم کمدی دیگری که در سینما های سراسری اکران می‌شود؛ فیلم لازانیا می باشد به کارگردنی حسین قناعت و تهیه کنندگی احمد احمدی از بازیگران این فیلم می توان جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی، بهنوش بختیاری و نفیسه روشن را نام برد.

اما شاید یکی از بهترین کمدی‌های سال لجس آنجلس تهران باشد، این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی تینا پاکروان آماده اکران شده است.

در این فیلم پرویز پرستوتی بعد از سال‌ها در قامت یک کمدین بازی کرده‌است سایر بازیگران این فیلم می توان از مهناز افشار، گوهر خیراندیش، شیرین یزدان‌بخش و زهیر یاری نام برد.

در آخر نیز جدول فروش فیلم‌های سینمایی اکران شده در گیشه‌های سینما را مشاهده می‌کنید:

* گزارش از مجتبی دنیایی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top