تاریخ انتشار: جمعه 1397/07/20 - 12:48
کد خبر: 285969

ماجرای تجمع دانشجویان فرهنگیان یاسوج مقابل استانداری چه بود؟

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس کوثر یاسوج به علت کمبود فضای خوابگاهی، هفته گذشته مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند؛ که این خبر ...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، امکانات و وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی و مسائلی مانند اینکه پذیرش دانشجویان غیر بومی در دانشگاه‌ها با ظرفیت پذیرش خوابگاه برابری ندارد، از مسائلی است که همیشه مورد انتقاد دانشجویان بوده است.

دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه‌هایی است که دانشجویان آن نسبت به وضعیت صنفی و آموزشی آن اعتراض دارند. این دانشگاه با هدف توانمندسازی وارتقای شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای منابع انسانی تاسیس شده، اما دانشجویان این دانشگاه‌ها دلی خوشی از امکانات رفاهی ندارند.

یکی از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، اعتراض دانشجویان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی به سرپرست این دانشگاه بوده که با استعفای ریاست قبلی، مسئول واحد خواهران آن به عنوان سرپرست موقت دانشگاه انتخاب شده بود.

یکی دیگر از موارد نارضایتی همین چند روز پیش اتفاق افتاد، در گوشه‌ای دیگر از کشور. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس کوثر یاسوج به علت کمبود فضای خوابگاهی و نبود اتاق‌های مناسب، مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع و اعتراض کردند و خواستار رسیدگی مسئولان استان، به وضعیت خود شدند.

اسکان ۱۸ نفر در هر اتاق!

یکی از این دانشجویان در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: خوابگاه دانشجویی پردیس کوثر یاسوج در زلزله اردیبهشت ماه یاسوج و سی سخت آسیب دیده و دیواره‌های آن ترک خورده است و به هیچ وجه مناسب اقامت نیست.

او می‌افزاید: مسئولان دانشگاه، ساختمانی جدید را به عنوان خوابگاه برای ما اجاره کردند، ظرفیت هر اتاق هشت نفر است، اما در حال حاضر در هر اتاق ۱۸ نفر اسکان دارند.ما از داشتن کمترین امکانات رفاهی محروم هستیم.

افزایش دانشجو باعث شد با کمبود خوابگاه روبه رو شویم!

نوروز هاشمی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این اعتراضات، این چنین می‌گوید: دانشگاه فرهنگیان با افزایش ۲۵ درصدی پذیرش دانشجو در سراسر کشور مواجه شد که در استان نیز به تبع، با افزایش دانشجو مواجه شدیم.

هاشمی می‌افزاید: خوابگاه قبلی پردیس که در زلزله خساراتی به آن وارد شده، اکنون از نظر دفتر فنی استانداری، نوسازی مدارس، معاون طرح و برنامه دانشگاه و شورای عمران دانشگاه مشکلی ندارد و سازه این خوابگاه، ایمن بررسی شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: می‌توانیم بخشی از دانشجویان را در این خوابگاه اسکان دهیم که فضای مطلوبتری نیز دارد، اما دانشجویان به اسکان در این خوابگاه اعتراض دارند.

او اسکان ۱۸ دانشجو در هر اتاق خوابگاه را تایید کرده و می گوید: وقتی تعداد دانشجویان افزایش یافته و دانشجویان نیز از اسکان در خوابگاه قبلی به علت ذهنیت از آسیب دیدن خوابگاه در زلزله خودداری می‌کنند، ما نیز مجبور شدیم در هر اتاق که ظرفیت ۸ نفر اسکان را دارد، ۱۸ نفر را اسکان دادم. اگر برخی از دانشجویان قبول کنند که در خوابگاه قبلی اسکان یابند، مشکلاتشان کمتر خواهد شد.

خوابگاه دانشگاه فرهنگیان در شان دانشجویان نیست

اما صحبت های فاطمه بشارت نیا، مسئول بسیج دانشجویی پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان در خصوص تجمع دانشجویان این دانشگاه را شنیدیم. او می گوید: چون ریاست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان با استاندار است و تخصیص بودجه برای خوابگاه زلزله زده دانشگاه فرهنگیان از سوی استانداری صورت می‌گیرد، به همین خاطر دانشجویان، نامه‌ای اعتراضی به استانداری نوشتند.

ماجرای تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یاسوج مقابل استاندری چه بود؟/ موج‌سواری رسانه‌های معاند روی اعتراض صنفی دانشجویان

وی می افزاید: بعد از وقوع زلزله حدود ۱۰ روز دانشگاه ما تعطیل بود و در این مدت از ستاد مدیریت بحران استان در استانداری به خوابگاه زلزله زده ما آمدند و با بررسی آن، ساختمان آنجا را غیر قابل سکونت دانستند و پلمپ کردند. بعد از آن خوابگاه پوریای ولی را با مشکلات مختلفی که داشت و در نامه قبلی به رئیس دانشگاه فرهنگیان به آن اشاره کرده ایم، برای ما در نظر گرفتند.

بشارت نیا می‌گوید: مطالبات ما برای داشتن یک خوابگاه در شان دانشجومعلمانی که باید فردا به تربیت نسل‌ها در این کشور بپردازند ، شروع شد.

او می‌افزاید: در واقع هدف از تجمع مقابل استانداری، تحویل رونوشتی از نامه اعتراضی که برای خنیفر، ریاست دانشگاه فرهنگیان تنظیم کرده بودیم، به استاندار کهگیلویه و بویر احمد بود.

دروغگویی رسانه‌ها خارجی برکسی پوشیده نیست

بشارت نیا در مورد به سم پاشی رسانه ای رسانه‌های معاند می‌افزاید: سابقه دروغگویی این رسانه‌ها و جوسازی آنان بر هیچ کسی پوشیده نیست. این رسانه‌ها از هر مسئله‌ای به نفع خود سوءاستفاده میکنند، اما مهم هدف ما و مسیر مسالمت آمیزی بود که در هم سویی با مسئولین برای حل مشکلات در نظر گرفته ایم.

او می‌افزاید: اگر نامه اعتراضی و صحبت‌های دانشجویان جلوی استانداری به دیده حق نگریسته شوند، خواهید فهمید که اعتراض آن‌ها برای مسائل بهداشتی و امثالهم که برخی رسانه‌ها به آن پرداختند، نبود .

بشارت نیا می‌گوید: مسائل صنفی و رفاهی خوابگاه جدید و مسئله غیرقابل سکونت بودن خوابگاه قبلی از عمده‌ترین مطالبات دانشجویان بود. به نظر می‌رسد رسانه‌های کوته فکر میخواهند آرمان‌های دانشجویان را به مسائل کوچک تنزل دهند و بین دانشجویان و مسئولین تقابل ایجاد کنند و یا حداقل نشان دهند؛  که این آرزو را به گور خواهند برد.

وی در ادامه می‌افزاید: توجه بیش از حد برخی مسئولان به مسائل حاشیه ای و نادیده گرفتن مطالبه گری، مسئله اصلی ماست. در عین حال در حوزه پشتیبانی مالی، نیازمند عزم استانی و توجه کشوری هستیم. مسئولین پردیس و استانی دانشگاه در این خصوص به مشکلات اساسی دانشجویان واقف بوده و از نظر ما تلاش‌هایی هم داشتند و شاید هم حل اساسی این معضل از دست آنان خارج باشد، ولی در عین حال، ربطی به رسانه‌ها بیگانه برای پیگیری نداشت و ندارد و مشکلی به جهت تعاملات دانشجویی با مدیریت دانشگاه و دانشکده وجود ندارد و نخواهد بود.

مسئولان برای رفع مشکل خوابگاه فکر کنند

بشارت نیا در پاسخ به حل نهایی مسئله خوابگاه این دانشگاه می‌گوید: با توجه به تایید کارشناسان فنی استانداری مبنی بر اینکه خوابگاه قبلی از لحاظ، اسکان ومسائل سازه‌ای و ... برای انتقال و اسکان دانشجویان مشکلی ندارد، تعدادی از دانشجویان به خوابگاه قبلی، منتقل شده و خواهند شد، اما در عین حال خواسته ما از مسئولان استانی و کشوری برای رفع اساسی مشکل خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان باقی است و امیدواریم که توجه لازم انجام شود.

او ضمن گلایه از برخی مسئولین می‌افزاید: بسیج دانشجویی در کنار شورای صنفی دانشکده، پیگیر مطالبات و مشکلات به حق دانشجویان می باشد و نوعی تسهیل گری در این رابطه انجام دهد و این، هیچ مغایرتی با ماموریت‌های بسیج دانشجویی ندارد.

بشارت نیا می‌گوید: بعضی از رسانه‌های داخلی تجمع دانشجویان این دانشگاه به خوابگاه را اعتراض عمومی منتشر کردند، پیگیری حقوقی ما از رسانه‌های داخلی که بدون هماهنگی با نمایندگان دانشجویان این موضوع را اعتراض عمومی مطرح کردند، محفوظ هست، اما هیچکدام دلیلی نمی‌شود که مسئولین امر چه در سطح کشوری دانشگاه فرهنگیان و چه استانداری و مدیریت بحران از مشکلات واقعی دانشجویان این دانشگاه غافل باشند . ما همچنان پیگیر خواهیم بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top