تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/22 - 14:15
کد خبر: 286270

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه خطاب به ذوالفقاری:

تصمیمات ستاد اربعین جوابگوی نیازمندی‌های اولیه راهپیمایان کربلا نیست

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در نامه ای خطاب به ذوالفقاری رئیس سازمان ستاد مرکزی اربعین نوشت: تصمیمات ستاد اربعین به هیچ وجه کافی نیست، و جوابگوی نیازمندی‌های اولیه راهپیمایان کربلا نیز نمی‌تواند باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در نامه ای خطاب به ذوالفقاری رئیس سازمان ستاد مرکزی اربعین نوشت: تصمیمات ستاد اربعین به هیچ وجه کافی نیست، و جوابگوی نیازمندی‌های اولیه راهپیمایان کربلا نیز نمی‌تواند باشد.

متن این نامه به شرح زیر است:

« جناب آقای سردار حسین ذوالفقاری

رئیس محترم سازمان ستاد مرکزی اربعین

سلام علیکم؛
مستحضرید که آنچه در توجه قلوب شیعیان به حزنِ عزای سید و سالار شهیدان جلوهگری میکند، رشحهای است از حزنِ قلب عالم امکان حضرت مهدی (عج)، و اگر آن قلب حزین نبود، قلوب دیگران کی توفیق چنین توجهی به آن حزن اعظم را می‌داشتند؟؛ چنانکه معصوم درباره شیعیان فرمودند: « یحزنون لحزننا و یفرحون لفرحنا». درک و فهم ماجرای پیادهروی اربعین به مثابه امتداد حزن و اندوه قلب یادگار زهرای اطهر(علیهما السلام) در قلوب مومنین، بیش ازپیش عزت و شرافت زائرین با صفای اربعین حسینی، و اهمیت خود مقوله حماسه هرساله اربعین را روشن میکند؛ « ذلک من شعائر الله و من یعظم شعائرالله و ذلک من تقوی القلوب.»

وجوب تعظیم شعائر الهی برای مردم بیشتر در مشارکت پرشور در پیاده‌روی به عنوان زائر و خادم مورد پیدا می‌کند، اما برای مسئولینِ امر، وجوب تعظیم شعائر در ظاهرِ وجوب تسهیل زیارت مردم و رفع موانع موجود بر سراین راه جلوه می‌کند. چنانکه می‌دانید مقدمه واجب واجب است و شما به عنوان رئیس ستاد مرکزی اربعین متکفل مقدمات این واجب الهی هستید. مبادا که با بی‌توجهی نسبت به مشکلات مشتاقان حائر حسینی و با بی‌اعتنایی نسبت به امکانات موجودی که اکنون معطل مانده، مصداق آیه «الذین یصدون عن سبیل الله» شویم و از همه مهمتر خدایی ناکرده با رفع نکردن مشکلاتی که بر سر راه زائرین معظم اربعین قرار دارد، در پروژه دشمن – که عبارت است از کمرنگ کردن شعائرحسینی و در هم شکستن وحدت میلیون شیعیان و محبین حضرت اباعبدالله- مشارکت داشته باشیم.

جناب آقای ذوالفقاری؛ می‌دانید که اکنون ماشین جنگ دشمن، بیش از هر چیز سفره‌های مردم را نشانه رفته است و از این رو نسبت به سالهای گذشته قدرت خرید کمتر شده و قیمت خدمات افزایش یافته. از طرفی با کاهش چشمگیر ارزش پول ملی – که مردم مومن و انقلابی ما کمترین نقشی در این زمینه نداشتهاند- ، دشمن به کاهش میزان حضور زائرین ایرانیِ اربعین امیدوار گشته، و بر شما است تا امید این یزیدیان زمان را ناامید کنید. به تصریح مسئولین نظام ما در وضع جنگ اقتصادی هستیم؛ وضع جنگی تصمیمات و عملکرد جنگی می‌طلبد.

رئیس محترم ستادمرکزی اربعین، تلاشها و تصمیمات ستاد مذکور در جهت تسهیل برگزاری این حماسه حسینی جای تشکر دارد، اما به هیچ وجه کافی نیست، و جوابگوی نیازمندی‌های اولیه راهپیمایان کربلا نیز نمی‌تواند باشد.

قیمت سرسام آور ویزا از طرفی، افزایش نرخ حمل و نقل داخلی از سمت دیگر – که همه ساله دراین موسم به افزایش قیمتی دوباره ضمیمه می‌شود - ، و بیش از همه هزینه‌های کمرشکن حمل و نقل داخل عراق – که نتیجه مستقیم کاهش ارزش پول ملی است- ، مسائلی نیستند که با چند تصمیم معمولی حل و فصل شوند. در مجموع معتقدیم که ستاد محترم مرکزی اربعین، به اندازه کافی در این جهت حرکت نکرده است و امکانات فراوانی را در این زمینه معطل گذاشته است.

ما با مطالعه در نقصان‌های موجود و با نظر به امکانات فراوانی که پیش چشممان است اعلام می‌کنیم که تمامی این دشواریها با پیشنهادات مطروحه در شیوه‌نامه «پویش مردمی مطالبه‌گری اربعین» حل‌شدنی است. بقیه ماجرای پیگیری مجدانه است که بر دوش شما است.

جناب آقای ذوالفقاری؛ ما تشکلهای دانشجویی ایران اسلامی، ضمن تاکید بر مطالبات بحقّی که با عنوان "پویش مردمی مطالبه گری اربعین" اعلام شده است، از شما برای پاسخگویی به این مطالبات در جمع نمایندگان بسیج دانشجویی کشور دعوت می‌کنیم.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top