تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/23 - 10:30
کد خبر: 286402

تودشکی:

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بهره مندی ۱۱۷ دانشجو از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: به منظور رسیدن به دانشگاه کارآفرین با راه اندازی برج فناوری ۱۲۳ شرکت در آن مستقر شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه، افزود: تعداد استادان، استادیاران و مربیان به ۵۲۴ نفر ارتقا یافته است.

وی تعداد دانشجویان المپیادی از ۶ نفر به ۲۳ نفر افزایش دانست و یادآور شد: علاوه بر آن از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ تعداد ۱۱۷ نفر از دانشجویان مشمول حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان شدند.

حسینی از رشد ۳۳ درصدی پژوهشگران یک درصد برتر (پژوهشگران پر استناد) خبر داد و یادآور شد: ۱۷ نفر از اساتید این دانشگاه جز پژوهشگران یک درصد برتر و یک نفر دیگر نیز جز یک صدم درصد با ۲۰ هزار ارجاع است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تولیدات علمی محققان این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار اسکوپوس تعداد مقالات مشترک با محققان خارجی از ۵۱۹ به ۸۹۰ مقاله افزایش یافته است که این میزان بر اساس گزارش وب آو ساینس از ۴۸۲ یه ۷۲۸ مقاله افزایش دارد.

به گفته وی تعداد مقالات علمی منتشر شده محققان این دانشگاه از ۱۳۵۰ در سال ۲۰۱۰ به ۲۲۰۲ در سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است و برای ارتقا بیش از این نیاز به برنامه‌ریزی‌های بیشتر است.

تودشکی با اشاره تعداد ثبت پتنت‌های این دانشگاه، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کانون ثبت پتنت ایران، ۳۳ درصد پتنت‌های ثبت شده در این کانون مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به هدفگذاری این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه‌های کارآفرینی خاطر نشان کرد: بر این اساس اقدام به راه اندازی مراکز نوآوری و فناوری شد، ولی یکی از چالش‌های ما در این حوزه دیده نشدن کل فرآیند کارآفرینی و تجاری سازی است که در این راستا سعی شده تا همه عناصر از ایده تا محصول در مراکز فناوری ایجاد شود.

حسینی تعدادشرکت‌های مستقر در برج فناوری این دانشگاه را ۱۲۳ شرکت دانست که از این تعداد ۲۱ شرکت در واحد پیش رشد، ۱۴ شرکت دانس بنیان، ۳۶ تیم در واحد رشد و ۵۲ تیم در بخش شتاب‌دهنده‌ها مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این شرکت‌ها تعداد ۵۳۶ نفر از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: از سال قبل به دلیل کمبود فضای فیزیکی و گسترش فرهنگ کارآفرینی اقدام به راه اندازی شاخه نوآوری در دانشکده‌ها کردیم ضمن آنکه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی مجتمع ۲۰ واحدی برای واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان به عنوان دفاتر کاری خریداری کردیم.

حسینی تودشکی همچنین با اشاره به راه اندازی پارک فناوری شهریار از سوی این دانشگاه، گفت: شرکت‌هایی که ایده آن‌ها تبدیل به محصول شده است در این پارک مستقر می‌شوند که دارای فضای مناسب و سوله است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top