تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/23 - 16:54
کد خبر: 286449

دروغ ترامپ دوباره رو شد

وبسایت وُکس در گزارشی به تحلیل مصاحبه رئیس‌جمهور آمریکا با مجری برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس پرداخت و آن را مزخرف توصیف کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، وبسایت آمریکایی وکس در گزارشی تحت عنوان «مصاحبه ترامپ با سی‌بی‌اس باز هم جهل خالص و دروغگویی او را برملا کرد» به انتقاد شدید از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در  مصاحبه‌اش با سی‌بی‌اس پرداخت و نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، بیشتر از دانشمندان آمریکایی در زمینه تغییرات آب و هوایی اعتماد دارد! او همچنین درباره سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بیشتر از «جیمز متیس» وزارت دفاع آمریکا می‌داند! او فکر می‌کند اتحادیه اروپا برای بهره بردن از آمریکا در زمینه‌های تجاری تاسیس شده است!

در این مطلب آمده است: به طور مختصر مصاحبه ۶۰ دقیقه‌ای ترامپ با «لسلی استاهل» مجری شبکه سی بی اس، نشان می‌دهد رئیس جمهور آمریکا به شدت متقلب است، اطلاعات درستی دریافت نکرده و قادر نیست خطاهایش را بپذیرد. همچنین هیچ نشانه‌ای از رشد فکری و اخلاقی در او دیده نمی‌شود. ترامپ برای تصدی سمت ریاست جمهوری به هیچ وجه مناسب نیست و این موضوع کاملاً واضح است. با اینکه استاهل درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از ترامپ سوال پرسید، در نهایت به هیچ یافته جدیدی نرسید. هر جواب وحشتناکی که ترامپ داد، قبلا هم گفته شده بود.

نگارنده این گزارش در ادامه نوشت: ترامپ دروغ‌های زیادی می‌گوید. من تعداد زیادی از مصاحبه‌های ترامپ را نوشته ام و دروغی که دائماً می‌گوید این است که کسری تجاری آمریکا و چین حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است. این در حالیست که رقم درست احتمالاً حدود ۳۵۰ میلیارد دلار است. او در این مصاحبه باز هم گفت «قبل از اینکه من رئیس جمهور شوم آمریکا می‌خواست با کره شمالی وارد جنگ شود»، «چین هم در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده است»، «تغییرات آب و هوایی به حالت عادی برمی گردد» و «آمریکا همه بودجه ناتو را برای محافظت از اروپا پرداخت می‌کند».

واضح است که هیچکدام از حرف‌های ترامپ به هیچ وجه صحت ندارند. او گاهی اوقات درباره ورود غیر قانونی مهاجران از آمریکای مرکزی به کشورش اظهار نظر می‌کند؛ اما به اینکه دولتش راه‌های قانونی برای ورود مهاجران را مسدود کرده است، هیچ اشاره‌ای نمی‌کند.

آنچه درباره ترامپ خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد، وسعت و عمق مزخرفاتی است که می‌گوید و امتناع او از بالغ شدن است.

ترامپ به گونه‌ای وحشت آور غیرقابل انعطاف است. استاهل از او پرسید به عنوان نخستین رئیس جمهوری که تا پیش از ورود به کاخ سفید تجربه تصدی سمت‌های دولتی را نداشته چه چیز‌هایی یاد گرفته است؟ ترامپ در جواب این سوال از اصلاحات مالیاتی و جعلی بودن رسانه‌ها حرف زد. ترامپ نمی‌داند این‌ها را هر رئیس جمهوری می‌تواند انجام دهد و کار بزرگی انجام نداده است! البته او حتی نتوانسته این اقدامات که جزء حداقل‌های وظایف رئیس جمهور هستند را به درستی انجام دهد.

وکس در ادامه نوشت: ترامپ در مواجهه با دیکتاتور‌های خارجی به طور خطرناکی ساده لوحانه برخورد می‌کند. او گفت هیچ کس نمی‌داند چه کسی «جمال خاشقچی» خبرنگار منتقد رژیم سعودی، را کشته است. همه می‌دانند کدام دولت می‌تواند این منتقد رژیم سعودی را در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسانده باشد. اما ترامپ به دست داشتن عربستان در قتل خاشقچی شک دارد، چون سعودی‌ها ارتکاب این جرم را انکار می‌کنند.

نگارنده این مطلب افزود: ترامپ برای ریاست جمهوری مناسب نیست و ما گرفتار او شده ایم. شاید جالب‌ترین بخش این مصاحبه دو اظهار نظر جداگانه ترامپ درباره جیمز متیس باشد. ترامپ گفت: متیس سعی کرده است ارزش ناتو را برای او توضیح دهد، اما او بیشتر از متیس در این باره می‌داند. کمی بعد ترامپ گفت: «اگر راستش را بخواهید متیس به نوعی یک دموکرات است».

متیس مطمئناً یک دموکرات نیست. او یک افسر نظامی و جنگ طلب است که «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا او را به دلیل مخالفت با رویکرد دولتش در قبال ایران اخراج کرد و بدین ترتیب او از دولت ترامپ سر درآورد. ترامپ به حرف هیچ کسی گوش نمی‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top