تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/23 - 20:42
کد خبر: 286495

در حاشیه‌ی نمایشگاه کتاب انجمن اسلامی دانشجویان؛

رضا امیرخانی میهمان دانشجویان دانشگاه شاهد +عکس و فیلم

رضا امیرخانی میهمان دانشجویان دانشگاه شاهد +عکس و فیلم

گفتنی است در نمایشگاه کتاب امسال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد بالغ بر 600 عنوان و بیش از هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف از جمله داستان، رمان، شعر دفاع مقدس، سیاسی، خانواده، روان شناسی و معارف به دانشجویان ارائه شد همین مسئله توانست سلایق اکثر دانشجویان را در برگیرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد همه ساله با برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه‌ی دانشجویان، میزبان تعداد بسیاری از علاقمندان به حوزه‌ی کتاب است. این نمایشگاه هر ساله به همت کارگروه ویژه‌ی کتاب این تشکل دانشجویی برپا می‌شود.

نمایشگاه کتاب امسال در دانشگاه شاهد متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد. نمایشگاهی که با یک مصاحبه دانشجویی دربار‌ه‌ی میزان دغدغه‌مندی دانشجویان به کتاب و مطالعه آغاز شد و پخش کلیپی که از این مصاحبه‌های داغ دانشجویی تهیه شده بود، فضای متفاوتی در دانشگاه و خوابگاه بین دانشجویان و اساتید ایجاد کرد. بسیاری از دانشجویان علت استقبال متفاوت امسال از این نمایشگاه کتاب دانشجویی را انتشار این کلیپ در شبکه‌های اجتماعی و کنجکاو شدن مراجعین برای حضور در این محفل ادبی دانستند.

نظر دانشجویان درباره نمایشگاه کتاب انجمن اسلامی

دانلـــــود

گفتنی است در نمایشگاه کتاب امسال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد بالغ بر 600 عنوان و بیش از هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف از جمله داستان، رمان، شعر دفاع مقدس، سیاسی، خانواده، روان شناسی و معارف به دانشجویان ارائه شد همین مسئله توانست سلایق اکثر دانشجویان را در برگیرد.

از دیگر رویدادهای جالب در این نمایشگاه کتاب دانشجویی، پخش ویژه‌نامه‌ای مختص نمایشگاه بود که در دومین روز بین دانشجویان توزیع شد. این نمایشگاه تا پایان این هفته در دانشگاه شاهد دایر می باید.

ویژه‌نامه نمایشگاه کتاب

برای دریافت فایل کامل نشریه روی عکس کلیک کنید

اما نقطه‌ی عطف نمایشگاه کتاب امسال در دانشگاه شاهد، حضور رضا امیرخانی، رمان‌نویس برجسته‌ی کشور که نویسنده‌ی آثار فاخر و برجسته‌ای همچون قیدار، من‌او، ره‌ش، داستان سیستان، نفحات نفت، ارمیا و ... در بین دانشجویان بود که در نوع خودش و با توجه به حاشیه‌هایی که این روزها اطراف امیرخانی و مواضع و اظهارات او می‌چرخد، جالب و جذاب بود. هرچند حضور امیرخانی در دانشگاه شاهد کاملا بدون حاشیه بود و صرفا به سوال و جواب‌های دانشجویان پیرامون آثار وی و مواردی از این دست ختم شد.

این برنامه با دیدار امیرخانی از نمایشگاه و بررسی کیفیت نمایشگاه آغاز شد و سپس دانشجویان برای گفتگو با وی وارد فضای نمایشگاه شدند و دور هم نشستند. امیر خانی در خلال گفت و شنود با دانشجویان کتاب‌هایی نیز به آنها معرفی کرد که از جمله آن می‌شود به «پل استر» و «لحظه‌های انقلاب» و «دال اثر محمود گلاب دره‌ای» اشاره کرد.

امیر خانی پس از حضور در نمایشگاه کتاب دانشگاه شاهد، در دیداری صمیمی‌تر با برگزار کنندگان نمایشگاه، نشستی با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان برگزار کرد و به بیان خاطرات دوران دانشجویی خود پرداخت.

امیرحسین حاجی‌آقابزرگی، عضو شورای مرکزی و دبیر کارگروه کتاب انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در این خصوص به خبرنگارما گفت: امیرخانی جزو معدود نویسنده‌های ایرانی است که در میان قشر جوانان و دانشجویان از توجه و مقبولیت زیادی برخوردار است.

وی در ادامه با تقدیر از حضور این رمان‌نویس برجسته‌ی کشور خاطرنشان کرد: خوشحالیم که چنین نویسنده‌ای در دانشگاه ما حضور پیدا کرد و از نمایشگاه دیدن کرد. امیرخانی نویسنده‌ای خاکیست که حضور و سخنرانی‌اش در جمع دانشجویان بسیار جذاب و جالب است.

این فعال دانشجویی در پایان ابراز عقیده کرد که حضور چنین چهره‌هایی در دانشگاه ها می‌تواند فضای نسبتا مرده‌ی کتاب خوانی در میان دانشجویان را تغییر دهد.

تصاویر مربوط به حضور امیرخانی در نمایشگاه کتاب انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد را در ادامه مشاهده می‌کنید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top