تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/24 - 10:28
کد خبر: 286575

جزوه‌ای که می‌توانید با آن بدون دردسر به عراق سفر کنید؛

راهنمای مکالمه آسان در پیاده‌روی اربعین +دانلود

در این جزوه ۹ بسته مکالمه آماده، ۴ بسته جدول عبارات، ۴ بسته جدول قواعد و ۲ بسته جدول ارقام و افعال به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید ارتباطی بهتر و راحت‌تر با زوار دیگر کشورها و میزبانان عراقی داشته باشید و زبان عربی با لهجه عراقی‌تان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی طریق در مسیر پیاده‌‎روی ایام اربعین برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) یکی از آرزوهای دیرینه‌ی هر شیعه‌ی دوازده امامی است. آرزویی که البته دیگر این روزها فقط منحصر به شیعیان نیست و مذاهب و ادیان دیگر نیز خود را برای شرکت در این اجتماع عظیم به کشور عراق می‌رسانند تا از نزدیک با علت این شور حرارتی که نزدیک به 1400 سال است که هر روز افروخته تر می‌شود روبرو شوند.

زیارت اربعین امروز دیگر متعلق به تمام مردم جهان است که با هر آئین و مذهبی در آن پا می‌گذارند. آن را مقدس می‌دانند و همین مسئله اتفاقا شاخک‌های دشمن را تیز کرده تا به هر نحوی به دنبال اختلاف افکنی میان زائران و اختلاف افکنی میان همین مردمی که آئین و مذهب‌شان بعضا متفاوت از یکدیگر است باشد.

 شاید در وحله‌ی اول رعایت نکات و ریزه‌کاری‌هایی که بتواند با نقشه‌های شوم دشمنان اهل بیت و اسلام ناب محمدی(ص) مقابله کند، بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما باید پذیرفت که تلاش‌های شبانه‌روزی سرویس‌های جاسوسی همین دشمنان قسم‌خورده که بارها عنادشان را نسبت به وحدت مسلمانان سراسر جهان نشان دادند، همانطور که موذیانه و دقیق است، از این سو توجه و هوشیاری مسلمانان و شیعیان و تمامی شرکت‌کنندگان در زیارت پر فیض ایام اربعین اباعبدالله الحسین(ع) را می‌طلبد.

از سویی دیگر، مسیر متفاوت راهپیمایی اربعین با تمام سفرهای دیگر زیارتی و سیاحتی در سراسر جهان، علی رغم سهولت فراوانی که مردم شریف عراق و موکب‌داران و سایر نهادهای خدماتی و نظامی ایجاد می‌کنند، دشواری‌های خاص خود را دارد که با کمی تامل و تلاش از سوی زائران، می‌تواند به محاسن این سفر بدل شود.

یکی از تفاوت‌هایی که سفر اربعین با سایر سفرهای زیارتی دارد این است که اکثر زائران بدون کاروان و به تنهایی و یا به صورت گروه‌هایی غیر از کاروان راهی کربلا می‌شوند و این مسئله باعث می‌شود معاشرت بیشتری با مردم عراق در بخش‌های مختلف داشته باشند. این معاشرت ممکن است کسب اطلاع باشد، درخواست باشد و یا احوالپرسی ساده و حتی یک مکالمه‌ی کوتاه چند ثانیه‌ای. اما طبیعتا با توجه به زبان متفاوت ممکن است دچار مشکلاتی شوند.

از سویی دیگر همانطور که بچه‌های هیئتی و مذهبی در ایران علاقمند هستند تا زائران خارجی مشهدالرضا یا قم و یا هر خطه‌ی محترم دیگر از کشورمان، به بزرگان و مقاماتی از جمله رهبر معظم انقلاب یا مراجع دینی را بشناسند و به آن‌‎ها احترام بگذارند، مردم مذهبی و علاقمند به اهل بیت در کشور عراق نیز همین انتظار را از زائرین دارند. بالطبع شناختن و احترام به مفاخر و علمای صاحب نظر و صاحب نفس در کشور عراق و شخصیت‌های مورد علاقه‌ی مردم عراق می‌تواند به صمیمیت روابط بین دو ملت، بیافزاید.

به همین منظور، جزوه‌ی راهنمایی مشتمل بر شخصیت شناسی مفاخر مورد علاقه‌ی مردم مذهبی عراق و همچنین آموزش مکالمات ضروری مورد نیاز به زبان عراقی برای سهولت در سفر زائران پیاده‌ی اباعبدالله الحسین(ع)، برای دریافت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

یاد گرفتن زبان عراقی فقط سه راه حل دارد. آن هم اعتماد به نفس داشتن، صحبت کردن و ممارست داشتن است. فعّال بودن در طول مسیر، ارتباط گیری و تعامل محور اصلی شما در یادگیری عربی عراقی خواهند بود.

در طول مسیر با استفاده از این جزوه و بکار بردن مهارت های زبانی دبیرستان(قواعد دستوری) به صحبت کردن بردازید. در این جزوه 9 بسته مکالمه آماده، 4 بسته جدول عبارات، 4 بسته جدول قواعد و 2 بسته جدول ارقام و افعال به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید ارتباط بهتر و تعامل دقیق تری بگیرید و زبان لهجه عراقی تان تقویت شود. در جدول ها موقعیت های مکانی و صحبت ها به همراه نحوه تلفظ صحیح شان و در خانه های روبرویی جواب مخاطب نیز آمده است. این جزوه صرفا کارکرد آشنایی و استفاده کردن آموزشی عبارات در موقعیت های مشابه است. برای استفاده بهتر از این جزوه سعی کنید اول یک مکالمه را بخوانید بعد آن را حفظ کنید، سپس به سراغ یک بسته قواعد و یک بسته عبارت بروید. و دوباره بازگردید و بسته مکالمه دیگری را انتخاب کنید.

این جزوه 44 صفحه ای را میتوانید از اینجـــــــا دانلود کنید.

«خبرنامه دانشجویان ایران» برای پیاده روی اربعین پیش از این راهنمای سفر پیاده کربلا به 7 زبان زنده دنیا را نیز منتشر کرده بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top