تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/24 - 11:46
کد خبر: 286592

رقابت‌های پاراآسیایی 2018 اندونزی

آغازی شکوهمندانه، به امید پایانی مقتدرانه!

مبارزه همیشه لذت بخش است حتی زمانی که نتوانی در آن زور آزمایی کنی . حتی اگر نتوانی در برابری به رقابت بپردازی اما همیشه لذت بخش است . مبارزه همیشه در صحنه های کامل هم رخ نمی دهد .

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مبارزه همیشه لذت بخش است حتی زمانی که نتوانی در آن زور آزمایی کنی . حتی اگر نتوانی در برابری به رقابت بپردازی اما همیشه لذت بخش است . مبارزه همیشه در صحنه های کامل هم رخ نمی دهد . مبارزان همیشه کامل نیستند اما تکاملشان را در هر صحنه ای به رخ می کشند . گاهی شاید از این که در جسمشان خلل می بینیم ، در حقشان افسوس و اندوه بخوریم و برایشان از روی ترحم آرزوی شادابی و سلامت اما وقتی پا به توپ می شوند ، توپ را از فراز تور در زمین می خوابانند ، نیزه را فرسنگ ها دور تر پرتاب می کنند ، تیرشان در وسط سیبل می نشیند.

وزنه های چند صد کیلویی را بالای سر می برند ، ویلچرشان را در میدان نبرد چون ارابه به حرکت در می آورند و یا حتی هنگامی که در استخر ، مدال ها را شش تایی می کنند به حال خودت افسوس می خوری و حس می کنی در مقابل ایشان هیچ نکرده ای و اینان سپاس گزاران واقعی نعمات خداوندی اند . هر چند که شاید در مقابل خیلی ها کمتر مورد الطاف الهی قرار گرفته باشند اما با آن چه که دارند ، الطاف خفیه ی الهی را  در مقابل قاب دوربین ها به ثبت می رسانند.

به سیاق تمام ادوار مسابقات المپیکی که بازی های آسیایی نیز نام المپیک آسیایی را یدک  می کشد و نباید از این قائده مستثنی باشد ، چند روز پس از اختتامیه بازی های المپیک ، بازی های پاراالمپیک آغاز شده و ورزشکاران توان جو  از سر تا سر نقاط دنیا و این بار از سر تا سر آسیا در رشته های مختلف در مقابل هم صف آراییی می کنند .

سال 2018 سال بازی های آسیایی بود و به میزبانی اندونزی . سومین دوره ی مسابقات پاراآسیایی در جاکارتای اندونزی کلید خورد . پنج شنبه صبح به تاریخ دوازدهم مهر ماه هزار و سیصد و نود وهفت شمسی ،پرچم جمهوری اسلامی ایران در دهکده ی محل برگزاری مسابقات در جاکارتا به اهتزاز در آمد و می رفت تا هفت کشور شرکت کننده در این رقابت ها آرام آرام زور آزمایی بزرگشان را در این دوره از بازی ها آغاز کنند ضمنا تعدادی از ورزشکاران به همراه مسئولان کاروان ورزشی ایران از جمله محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پاراالمپیک، اشرفی دبیرکل این کمیته، ولی الله محمدی سفیر ایران در اندونزی، وهب همدانی سرپرست نمادین کاروان ایران نیز در این مراسم حاضر بودند.

سومین دوره این بازی ها در روزهای 14 تا 21 مهر با حضور 2 هزار و 880 ورزشکار از 41 کشور در 18رشته ورزشی به میزبانی جاکارتا برگزار می شود.

چند روز بعد از ورود ورزشکاران به دهکده بازی های پاراآسیایی در جاکارتا، عصر پنج شنبه  به وقت محلی مراسم افتتاحیه سومین دوره این رقابت ها در ورزشگاه «گلورا بانگ کارنو» برگزار شد.در این مراسم که رییس جمهور اندونزی هم در آن حضور داشت، خیلی از سکوهای ورزشگاه خالی بود .میزبان در بخش هایی از این مراسم به معرفی سنت ها و رسوم خود پرداخته و برنامه های ویژه ای برای حاضران در نظر گرفته شده بود.در این مراسم که ترانه هایی از زبان کشورهای مختلف پخش می شد، پخش شدن ترانه محسن چاوشی و امید حاجیلی جالب توجه بود.بعد از گذشت دقایقی ، کشورهای مختلف در این استادیوم حاضر شدند که کاروان ایران هم با پرچمداری ساره جوانمردی ، ملی پوش تیراندازی ، رژه رفت.

محمد خسروی وفا ، رئیس کمیته پاراالمپیک جمهوری اسلامی ایران چند روز قبل از اعزام ورزشکاران به این مسابقات ، در مصاحبه ای شرایط را این گونه بیان کرد : کلیه مقدمات و تدارکات لازم برای حضور موفق ورزشکاران ایران در این بازی ها فراهم شده و امیدواریم که حضور موفقی در جاکارتا داشته باشیم.

او ادامه داد: با ۲۱۰ ورزشکار به بازی های پاراآسیایی می رویم که غیر از یک رشته برای تمام آنها شانس مدال قائل هستیم. کاروان ایران در این رقابت ها بسیار جمع و جور است و در واقع فشرده ترین کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی بعد از انقلاب است.

وی افزود: کل کاروان اعزامی ایران شامل کادر سرپرستی، ورزشکاران، مربیان و خبرنگاران حدود ۳۵۰ نفر هستند که همگی در دهکده بازی ها استقرار دارند تا نظارت بر آنها راحت تر انجام شود.
خسروی وفا در پایان گفت: اولویت ما حفظ مقام چهارمی دوره گذشته است اما قطعا به مقام سومی در مجموع هم نظر داریم و پیش بینی می کنیم اگر اتفاق خاصی نیفتد و عملکرد ورزشکاران مطابق انتظار باشد به مقام سومی بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا خواهیم رسید.

با آغاز مسابقات همان طور که پیش بینی می شد و با توجه به انبوه ورزشکاران چینی و این که بسیاری از رشته های مندرج در این مسابقات بیشتر ورزش های محلی چین است و مانند این می ماند که مثلا ایران گل کوچیک را وارد این رشته ها کند ، همان طور که عقل حکم کرد بسیاری از مدال ها به دستان چینی ها بوسه زد اما ورزشکاران ایرانی هم بی نصیب نبودند و در همان روز اول و تا لحظه ی آخر به تلاش پرداخته و  با میانگین 25/6 مدال طلا ، 25/5 مدال نقره و 37/5 مدال برنز مدال در هر روز در حال اتمام دادن به کار خود در این دوره از مسابقات هستند اما آن چه چشم همه را به خود خیره کرد چیزی نبود جز شنا و یک شناگر .

شاهین ایزدیار، شناگر ایرانی در بازی های پاراآسیایی جاکارتا که در روز اول توانست اولین طلای کاروان ایران را کسب کند، در همان ابتدا گفته بود که هدفش خیلی بزرگتر از کسب یک مدال طلا است.

شاهین در روز اول چراغ اول را برای کاروان ایران روشن کرد و در ماده 100 متر پروانه کلاس S10 توانست طلایی شود. او بلافاصله بعد از پایین آمدن از روی سکوی قهرمانی، از هدف بزرگش سخن گفت: «این تازه آغاز کار من است و می خواهم در این دوره 6 مدال طلا کسب کنم.» شاید باورش سخت بود و برخی تصور کردند که شاهین نمی تواند به وعده ای که داده، عمل کند؛ اما هر روز که پیش رفت، همه را به خودش امیدوارتر کرد.

دومین مدال طلا در ماده 100 متر آزاد کلاس S10 توسط شاهین ایزدیار در روز دوم به دست آمد تا این مسیر ادامه دار باشد.

سومین مدال طلای نابغه شنای ایران در ماده 200 متر مختلط کلاس SM10 ثبت شد تا او یک گام دیگر به عملی کردن وعده اش نزدیک شود.

روز چهارم برای شاهین ایزدیار یک روز ویژه بود. او بعد از اینکه مدال طلای ماده 100 متر قورباغه کلاس SB9 را به ارمغان آورد، وقتی برای شادی کردن نداشت و دقایقی بعد دوباره به آب زد. شاهین در ماده 50 متر کرال آزاد کلاس S10 به مصاف حریفانش رفت و طبق عادتی که داشت، زودتر از بقیه به خط پایان رسید تا به فاصله چند ساعت 2 مدال طلا کسب کند.

ایزدیار که در 7 ماده در این دوره از مسابقات شنای بازی های پاراآسیایی حاضر شده بود، بعد از کسب طلای پنجم اعلام کرد که در روز پنجم شانس زیادی برای کسب مدال طلا ندارد و همین اتفاق هم رخ داد. البته که او گفته بود خودش هم دوست دارد به خاطر پرسپولیس 6 مدال طلا کسب کند؛ در روز پنجم برای اولین بار نقره ای شد.

سرانجام دیروز شاهین ایزدیار برای عملی کردن وعده بزرگش در ماده 100 متر کرال پشت کلاس S10 به آب زد. او مثل اکثر مسابقات قبلی اش اولین نفری بود که به خط پایان رسید هم قولش را عملی کند و هم با کسب 6 مدال طلا در 6 روز نامش را در تاریخ ورزش ایران کسب کند.

او به وعده ای که روز اول بازی های پاراآسیایی داده بود، عمل کرد و اکنون با کسب 6 مدال طلا می تواند به تهران بازگردد.این پسر 25 ساله که در ماده های مختلف شنای معلولان صاحب رکورد است، اولین شناگر ایرانی بود که در بازی های پارالمپیک توانست به فینال برسد و پیش بینی می شود که در پارالمپیک 2020 اولین مدال آور شنای ایران هم باشد.

باید پایان کار این رقابت ها را برای جمهوری اسلامی ایران یک روز قبل از اختتامیه مسابقات اعلام کنیم  و ایران را به 51 مدال طلا ، 42 مدال نقره و 43 مدال برنز در فاصله بسیار کم از کره ی جنوبی رده دوم در رده سوم بدانیم . رده ای که با یک پله صعود نسبت به دوره ی قبل ، نتیجه ای بسیار عالی خواهد بود و ناممکن در جاکارتا ممکن و آرزوهای دور و دراز یا تجربه های ارزش مند و خاطرلت شیرین بدل شد .

ضمنا لیست مدال آوران ایراانی نیز بدین شرح است :

مدال‌آوران طلا:

۱ – شاهین ایزدیار – شنا –  کلاس S10
۲- یونس سیفی‌پور ـ دوومیدانی ـ پرتاب کلاب ـ کلاس
۳-رقیه شجاعی ـ تیراندازی ـ تفنگ بادی ایستاده ـ ۱۰ متر SH1S32
۴-ساره جوانمردی ـ تیراندازی ـ خفیف ۵۰ متر
۵-وحید علی نجیمی ـ دوومیدانی ـ دوی ۲۰۰ متر
۶ـ شاهین ایزدیار ـ شنا ۱۰۰ متر آزاد ـ کلاس S10
۷ـ علیرضا قلعه‌ناصری ـ دوومیدانی ـ پرتاب دیسک
۸ـ عذرا مهدوی‌کیا ـ دوومیدانی ـ دوی ۱۵۰۰ متر
۹ـ امیر جعفری ـ وزنه‌برداری دسته پنجم ۶۹ کیلوگرم
۱۰ـ محمدرضا احمدی ـ دوومیدانی ـ پرتاب وزنه ـ کلاس F33
۱۱-مهدی اولاد ـ دوومیدانی ـ پرتاب وزنه ـ کلاس F11
۱۲ـ ساره جوانمردی ـ تپانچه بادی ۱۰ متر P2  ـ کلاس SH1
۱۳-بتول جهانگیری ـ دوومیدانی ـ پرتاب وزنه ـ کلاس F33
۱۴-شاهین ایزدیار ـ شنا ـ ماده ۲۰۰ متر مختلط
۱۵ـ روح‌الله رستمی ـ وزنه‌برداری ـ دسته ۷۲ کیلوگرم
۱۶-فرزاد سپهوند ـ دوومیدانی ـ پرتاب دیسک
۱۷ـ حسین خرسند امیری ـ دوومیدانی ـ پرتاب دیسک
۱۸ـ مهدی اولاد ـ دوومیدانی ـ پرتاب دیسک ـ کلاس F11
۱۹-تیم شطرنج بانوان ـ B2-B3
۲۰-عاطفه نقوی ـ شطرنج ـ B2-B3
۲۱ـ امید کریمی ـ شطرنج ـ B2-B3
۲۲ـ علیرضا مختاری ـ دوومیدانی ـ پرتاب وزنه ـ کلاس F53
۲۳ـ هاشمیه متقیان ـ دوومیدانی ـ پرتاب دیسک ـ کلاس F56
۲۴ـ وحید نوری ـ جودو دسته ۹۰ کیلوگرم
۲۵ـ احسان موسوی‌نژاد ـ جودو ـ دسته ۱۱۱ کیلوگرم
۲۶ـ محمدرضا زندی ـ تیروکمان ـ کلاس W1
۲۷ـ عارف بهاروند ـ دوومیدانی
۲۸ـ شاهین ایزدیار ـ شنا
۲۹ـ شاهین ایزدیار ـ شنا
۳۰-مهناز امینی ـ پرتاب نیزه
۳۱ـ آرزو حکیمی ـ پرتاب وزنه ـ کلاس F32
۳۲ـ امید ظریف ـ دوومیدانی ۴۰۰ متر ـ کلاس T13
۳۳ـ زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی تیروکمان (تیم میکس ریکرو)
۳۴ـ مهدی علیزاده ـ  پرتاب نیزه ـ کلاس F33-34
۳۵ـ حامد امیری ـ پرتاب وزنه ـ کلاس F54-55
۳۶ـ تیم ملی والیبال نشسته مردان
۳۷ـ وحید علی نجیمی ـ دوومیدانی ۴۰۰ متر ـ کلاس T12
۳۸ـ سجاد محمدیان ـ پرتاب وزنه ـ کلاس F42
۳۹ـ محمد الوان‌پور ـ پرتاب نیزه ـ کلاس F56
۴۰-حمید اسلامی ـ دوومیدانی ۱۵۰۰ متر ـ کلاس T11
۴۱ – الناز دارابیان – پرتاب دیسک کلاس F51، F52 و F53
۴۲ – سامان پاکباز – پرتاب دیسک کلاس F12
۴۳ – پیمان نصیری – دوومیدانی ۱۵۰۰ متر کلاس T20
۴۴ – سیدحامد صلحی پور – وزنه برداری دسته ۹۷ کیلوگرم
۴۵ – تیم شطرنج بانوان – کلاس B3 – B2
۴۶ – تیم گلبال مردان
۴۷ – سیامند رحمان – وزنه برداری دسته ۱۰۷ کیلوگرم
۴۸ – شاهین ایزدیار – شنا – ۱۰۰ متر کرال پشت
۴۹ – عشرت کردستانی – پرتاب وزنه
۵۰- حامد امیری – پرتاب نیزه
۵۱- تیم ملی بسکتبال با ویلچر

مدال‌آوران نقره:

۱-جاوید احسانی شکیب – پرتاب دیسک
۲- علی الفت‌نیا – دوومیدانی ۲۰۰ متر
۳- زهرا صالحی – پرتاب نیزه
۴- هاجر صفرزاده – دوی ۲۰۰ متر کلاس T22
۵- نورمحمد آرخی – ماده پرتاب وزنه کلاس F11
۶- سامان پاکباز – کلاس F12 پرتاب وزنه
۷- سمیرا ارم – تپانچه ۱۰ متر بادی کلاس Sh1
۸- هاشمیه متقیان – پرتاب نیزه کلاس ادغامی F55/56
۹- مختاری – پرتاب دیسک کلاس ادغامی F51/52/53
۱۰- صالح فرج‌زاده در پرتاب وزنه کلاس F34
۱۱- زهرا نعمتی در ریکرو
۱۲- فریبا زنده بودی – شطرنج
۱۳- بهزاد عزیزی – پرتاب نیزه
۱۴- جلیل باقری – پرتاب دیسک
۱۵- یوسف یوسفی – وزنه برداری ۵۹ کیلوگرم
۱۶- علی اصغر جوانمردی – پرتاب وزنه
۱۷ – تیم شطرنج مردان
۱۸ – تیم شطرنج بانوان
۱۹ – اسدالله عظیمی – دوومیدانی
۲۰- نادر مرادی – وزنه برداری
۲۱ – هاشم رستگاری – دوی ۴۰۰ متر کلاسT37
۲۲- تیم ملی والیبال نشسته بانوان
۲۳- جلیل باقری – پرتاب وزنه
۲۴ – هاجر صفرزاده – دوی ۴۰۰ متر کلاس T12
۲۵ – تیم جودوی نابینایان
۲۶ – شاهین ایزدیار ماده ۴۰۰ متر آزاد کلاس S10
۲۷ – محمد خالوندی – پرتاب نیزه
۲۸ – فائزه کرمانی – پرتاب نیزه کلاس F33/34
۲۹ – مسعود حیدری – پرتاب دیسک کلاس F12
۳۰- مرضیه صدقی – پرتاب وزنه کلاس F54
۳۱ – فرشته مرادی – پرتاب وزنه ماده F34
۳۲ – هرمز سیدی – پرتاب نیزه کلاس F37/38
۳۳ – داودعلی قاسمی – دوومیدانی – دوی ۱۰۰ متر – کلاس T13
۳۴ – محمدرضا خیرالله‌زاده – جودو وزن ۱۰۰ کیلوگرم
۳۵ – تیم تیراندازی – میکس کامپوند
۳۶ – امان‌الله پاپی – پرتاب نیزه
۳۶ – محسن کائیدی – پرتاب نیزه
۳۷ – ملیحه صفایی – شطرنج
۳۸ – فاطمه برقول – شطرنج
۳۹ – تیم شطرنج بانوان – کلاس B1
۴۰- علی اکبر غریب شی – وزنه برداری دسته ۱۰۷ کیلوگرم
۴۱ – منصور پورمیرزایی – وزنه برداری دسته ۱۰۷ کیلوگرم
۴۲ – عبدالرضا جوکار – پرتاب نیزه

مدال‌آوران برنز:

۱-علی امیدی – دوومیدانی
۲- امید ظریف صنایع- دوومیدانی ۲۰۰ متر کلاس T13
۳- داودعلی قاسمی– دوومیدانی ۲۰۰ متر کلاس T3
۴- احمد اجاقلو – دوومیدانی – ۲۰۰ متر
۵- عذرا مهدوی‌کیا – پرتاب نیزه کلاس F12/13
۶- سولماز بازرگان – پرتاب دیسک
۷- مسعود حیدری – کلاس F12 پرتاب وزنه
۸- حمزه محمدی – وزنه‌برداری
۹- مهدی علیزاده – پرتاب وزنه
۱۰- امید ظریف – دوومیدانی
۱۱- آرین لطفی در پرتاب دیسک کلاس F11
۱۲- فاطمه برقول – شطرنج
۱۳- لیلا زارع‌زاده – برنز
۱۴- سیدعرفان حسینی – پرتاب نیزه
۱۵- زهرا برناکی – پرش طول
۱۶- حسن جان‌فشان – تنیس روی میز
۱۷- حامد امیری- پرتاب دیسک
۱۸- میثم بنی طبا – جودو ۶۰ کیلوگرم
۱۹- رضا غلامی- جودو ۶۶ کیلوگرم
۲۰- شطرنج نابینایان گروه B1  آقایان
۲۱ – مجید کاکوش – تیراندازی با کمان
۲۲ – فرهاد کهریزی – دوی ۴۰۰ متر کلاس T36
۲۳ – هاجر صفرزاده – ماده دوی ۱۰۰ متر بانوان کلاس T12
۲۸ – شیلا حدادی – پرتاب دیسک کلاس ادغامی F54/55
۲۵ – ژیلا یوسفی – پرتاب دیسک
۲۶ – بتول جهانگیری – پرتاب نیزه کلاس F33/34
۲۷ – تیم ملی گلبال بانوان
۲۸ – امین عبدل پور – ماده ۱۵۰۰ متر مردان
۲۹ – شهلا حدیدی – پرتاب وزنه کلاس F54
۳۰- جواد حردانی – پرتاب نیزه کلاس F37/38
۳۱ – احمد اجاقلو – دوومیدانی – دوی ۱۰۰ متر
۳۲ – علیرضا مختاری – دوومیدانی – پرتاب دیسک
۳۳ – محمد خالوندی – پرتاب دیسک
۳۴ – امیر خسروانی – دوومیدانی – پرش طول کلاس T12
۳۵ – امیر جعفری – جودو وزن ۷۳ کیلوگرم
۳۶ – فریبا زنده‌بودی – شطرنج
۳۷ – سامان رضی – وزنه‌برداری دسته ۱۰۷ کیلوگرم
۳۸ – محمدحسین کریمی – شنای ۵۰ مترال کرال سنیه
۳۹ – میکائیل دیانی – دوومیدانی – دوی ۵ هزار متر
۴۰- پروین مقدم – پرتاب وزنه کلاس F55
۴۱ – یونس سیفی پور – پرتاب وزنه کلاس F32
۴۲ – فریبا زنده‌بودی – شطرنج

فراموش نکنیم علاوه بر شناگرمان که طلا را شش تایی کرد ، هنرمندان دیگری نیز داشتیم که با هنر شان ما را به رده سوم رساندند . باشد که میراث دار لایقی برای آنان باشیم و بزرگانمان با تقدیری شایسته از خجالتشان در آیند و هر چند که نمی توان پاسخ تمام شایستگی ها ، خستگی ها و تلاش آنان را داد اما هر چند کم و کوچک از زحماتشان تقدیری در خور توجه و در حد و اندازه های نام ایران و ایرانی ، به عمل آورند .

*گزارش از احمدرضا خطیبی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top