تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/24 - 13:44
کد خبر: 286606

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از مهم‌ترین رویداد تجاری- دانشگاهی کشور در دانشگاه شریف؛

Jobvision نمایشگاهی برای نخبگان جویای کار +تصاویر

Jobvision نمایشگاهی برای نخبگان جویای کار +تصاویر

در این سالن ۴۴ شرکت معتبر در حوزه کسب و کارهای نوین حضور دارند. از شرکت‌های خلاق تا فعالان ایده‌پرداز. در گوشه‌ای از سالن هم جوانی کت و شلوارپوش با حرارت زیاد از خلاقیت و کار تیمی در کسب و کارهای نوین حرف می‌زند با مخاطبینی که با دهان باز و چشمان بسته به خواب رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ توسعه کسب و کارهای نوین در جهان سبب شده است تا سیستم جذب و اشتغال افراد به روش سنتی دیگر پاسخگوی حجم عظیم متقاضیان نباشد. متقاضیان کار زیاد، محدودیت بودجه ای دولتها و تخصصی شدن امور از جمله عوامل این نابرابری میان منابع و نیازها است.

چندسالی است در کشورهای پیشرفته جهان جذب مستقیم نخبگان به بازار کار به روشی متداول تبدیل شده است. براین اساس شرکت های واسط با جمع آوری، تحلیل و ارزیابی سابقه تحصیلی، سابقه کاری و توانمندی های متقاضیان آنها را به شرکت های متقاضی جذب نخبگان معرفی میکنند. روشی که سبب شده تا شرکت های خصوصی به راحتی نخبگان را از دانشگاه به بازار کار فرابخوانند.

جاب‌ویژن، نمایشگاهی برای نخبگان جویای کار +تصاویر

براساس همین مدل چند سالی است که نمایشگاهی با عنوان «نمایشگاه کار» در دانشگاه صعتی شریف برگزار میشود. این گزارشروایتی است از این نمایشگاه جذاب نخبگانی در دانشگاه صنعتی شریف.

از مترو دانشگاه شریف که خارج شدیم گروه های چند نفره ای از جوانان را دیدیم که به سمت خایبان حبیب زادگان در رفت و آمد بودند. در مسیر دانشگاه میشد فهمید که بسیاری از این جوانان دانشجوی این دانشگاه نیستند و برای حضور در رویداد تجاری«جاب‌ویژن» گذرشان به این خیابان افتاده است.

برخلاف روزهای عادی، حراست هیچ مدرکی برای ورود به دانشگاه نخواست و با سرعت از سردر بسیار معمولی دانشگه گذشته و وارد محوطه شدیم. در دو طرف خیابان داخل دانشگاه غرفه های فروش کتاب برپا بود و البته چند کافه موقت هم بساطشان با بوی قهوه شلوغ بود.

وارد سالن ورزشی استاد جباری شدیم. از همان ابتدا جنب و جوش جوانان جویای کار به چشم میآمد. به محض ورود غرفه ثبت نام در کادر دوربین قرار گرفت؛ غرفه ای که متقاضیان باید روزمه ای برای ارائه به شرکت های حاضر در نمایشگاه طراحی میکردند.

جاب‌ویژن، نمایشگاهی برای نخبگان جویای کار +تصاویر

در این سالن 44 شرکت معتبر در حوزه کسب و کارهای نوین حضور دارند. از شرکت های حوزه ارتباطات تا فعالان ایده پرداز. در گوشه ای از سالن هم جوانی کت و شلواروش با حرارت زیاد از خلاقیت و کار تیمی در کسب و کارهای نوین حرف میزند و البته مخاطبینی که گروهی با شوق به حرف های سخنران گوش میکنند و گروهی با دهان باز و چشمان بسته به خواب رفته اند.

در این میان اما دو غرفه توجه همگان را به خود جلب میکرد. اولین غرفه که در حوزه کسب و کار اینترنتی بود محل ملاقات جوانان با مدیران شرکت را در طبقه بالای خود قرار داده بود و متقاضیان باید از یک پله کاملا عمودی بنام پله موفقیت بالا میرفتند. مسئول این غرفه میگوید که تنها افراد معدودی طی این دو روز توانایی و حوصله بالا رفتن از این پله را داشته اند که اتفاقا در ارزیابی اولیه دارای روحیه خطر پذیری بودند.

جاب‌ویژن، نمایشگاهی برای نخبگان جویای کار +تصاویر

دومین غرفه اما در حوزه طراحی سیستم های رایانه ای فعال بود. طراحی زیبای صفر- یکی این غرفه نیز همگان را برای یکبار هم که شده به سوی خود جلب میکرد، حتی برای یک عکس یادگاری.
ویژگی مشترک همهاین کسب وکارها را میتوان خطرپذیری بالا در انتخاب و ازمایش ایده ها دانست. برخلاف سایر نمایشگاه ها اینجا از هر تعارفی دوری میکردند و میشد جوانی و ریسک پذیری را حتی از نوع چیدمان غرفه و نحوه پذیرایی فهمید.

جاب‌ویژن، نمایشگاهی برای نخبگان جویای کار +تصاویر

یکی از مسئولان نمایشگاه در گفتگویی کوتاه درباره این نمایشگاه چنین گفت: «نمایشگاه کار و کارگاه¬ های تخصصی آن یک رویداد چندوجهی استخدام است که بازدیدکنندگان و بنگاه¬ های حرفه¬ ای شرکت کننده را در یک محیط پویا تشویق به ایجاد ارتباط حر فه ¬ای جدید می¬کند. این نمایشگاه با توجه به احاطه¬ ای که بر پروسه جستجوی تمامی نوع موقعیت¬های شغلی اعم از- مشاغل تخصصی، خدمات کاریابی، توسعه حرفه ¬ای، برنامه¬ های آموزشی، آموزش¬های حرفه¬ ای، مشاغل آزاد و خدمات کارآفرینی- ارائه می¬نماید، می¬تواند به یک رویداد برجسته در زمینه ارتباط کارجو و کارفرما تبدیل شود. با توجه به آنچه گفته شد، شرکت در این نمایشگاه تنها یک جستجوی حرفه و شغل نمی¬باشد، بلکه این فعالیت می¬تواند ارتقای نگرش شما به حرفه آینده ¬تان کمک نماید.

اگر چه شما ممکن است تنها به دلیل حس کنجکاوی¬تان تصمیم به بازدید از این نمایشگاه بگیرید، اما باید اطمینان داشته باشید که شرکت در این رویداد می¬تواند به آشنایی بیشتر شما با پتانسیل¬ های کاری آینده -تان و ارتقای مهارت¬ های ارتباطی در یافتن کار کمک شایانی نماید.»

وی درباره تاریخچه این رویداد تجاری- دانشگاهی گفت: «نمایشگاه کار در آبان ماه ۱۳۹۰ با برگزاری اولین دوره این رویداد و با هدف بهبود فضای کسب و کار کشور آغاز به کار کرد و با برگزاری هشت دوره نمایشگاه کار توانسته است جایگاه خود را به عنوان مرجعی برای  کارفرمایان و کارجویان تثبیت نماید. این رویداد با جذب ۲۵۰ شرکت و ارائه بیش از ۴۰۰ موقعیت شغلی (به طور میانگین در هر دوره) مورد استقبال بیش از بیست هزار بازدید کننده قرار گرفته است. طی برگزاری این رویداد نیز بیش از هفتاد و چهار هزار نفر اقدام به ثبت نام در نمایشگاه  نمودند که نشان از اعتماد متقاضیان به این رویداد مهم دارد.»

مدیریکی از کسب و کارهای فعال در رصه تویدات دارویی نیز درباره علت حضور این شرکت در این نمایشگاه گفت: «نمایشگاه کار به بازدیدکنندگان اجازه داشتن ارتباط مستقیم و رودرو با کارفرمایان را میدهد، موثرترین روش برای جستجوی موقعیت شغلیتان. راه های مختلفی برای ارسال رزومه وجود دارد، اما اکثر اوقات، رزومه ارسال شده از طرف شما همواره شانس بررسی کامل و شایسته را ندارد. چه تعداد از کارفرمایان طی فرآیند انتخاب و بررسی رزومه ها شما را از قلم می اندازند؟ در حقیقت رزومه نمیتواند مهارت های ارتباطی، شخصیت و دیگر جنبه های شما را نشان دهد. ارتباط اول باعث بروز تفاوت های شما با دیگران میشود. با ملاقات کارفرمایان در محل نمایشگاه، آنها شما را می بینند، ملاقات می کنند و با شما صحبت می نمایند و همین باعث می شود که آنها شما را به گونه به خاطر بسپارند که به هیچ شکل دیگری این امکان وجود نخواهد داشت.

با اینکه رزومه شما همچنان به عنوان یک سند کلیدی باقی خواهد ماند که در طی فرآیند انتخاب متقاضیان به کمک کارفرمایان می آید و در حقیقت آنها براساس آن شما را ارزش گذاری می نمایند، اما نباید ارزش بوجود آمده در ارتباط رودرو را از مدنظر قرار نداد. در اکثر اوقات، شانس شما جهت رفتن به مرحله آشنایی با یک شرکت یا موسسه در فرآیند استخدام، کمتر از دو دقیقه و فقط بر مبنای ارتباط روردرو شما با آنها خواهد بود که در این بین رزومه شما نیز هیچ نقشی را ایفا نمی کند. به این ترتیب به راحتی می تواند به تاثیر ارتباط رودرو و مستقیم و فرصت های ایجاد شده برای شما در این رابطه در محل نمایشگاه پی برد.»

این نمایشگاه که از 22 مهر آغاز شده امروز به کار خود پایان میدهد و به گفته مسئولان نمایشگاه احتمال میرود امسال بیشتز 800 موقعیت شغلی در شرکت های خصوصی معتبر کشور از طریق این رویداد ایجاد شود.

جاب‌ویژن، نمایشگاهی برای نخبگان جویای کار +تصاویر

جاب‌ویژن، نمایشگاهی برای نخبگان جویای کار +تصاویر

جاب‌ویژن، نمایشگاهی برای نخبگان جویای کار +تصاویر

جاب‌ویژن، نمایشگاهی برای نخبگان جویای کار +تصاویر

* گزارش از امین خلیق

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top