تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/07/25 - 17:30
کد خبر: 286767

عربستان ۱۰۰میلیون دلار به آمریکا پول داد

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده عربستان سعودی احتمالاً برای رفع‌ورجوع پرونده ناپدیدشدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود ۱۰۰میلیون دلار پول به آمریکا داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، یک روزنامه آمریکایی روز سه‌شنبه گزارش داده عربستان سعودی در تابستان سال جاری به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد 100 میلیون دلار کمک با هدف ادعایی «باثبات‌کردن مناطق آزادشده از سیطره داعش» داده بود، اما این پول در برهه‌ای حساس و مشکوک به حساب طرف‌های آمریکایی نشسته است.

نیویورک‌تایمز گزارش داده این پول روز سه‌شنبه، همزمان با ورود «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا وارد حساب طرف‌های آمریکایی شد. پامپئو برای گفت‌وگو درباره پرونده ناپدید شدن و قتل احتمالی «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود به ریاض سفر کرده بود.

دریافت این پول امتیازی مثبت برای «دونالد ترامپ» به‌شمار می‌رود. او در ماه‌های گذشته به‌طور مشخص چند بار نام عربستان سعودی را بر سر زبان آورده و از این رژیم خواسته پول بیشتری برای تأمین اهداف برون‌مرزی‌اش هزینه کند.

موضوعی که از سوی دیگر باعث ایجاد تحیر میان عده زیادی شده زمان‌بندی پرداخت این پول است. نیویورک‌تایمز نوشته این موضوع حتی برای دریافت‌کنندگان این مبالغ پول هم مایه شگفتی شده است.

یک مقام آمریکایی دخیل در سیاست‌های این کشور در سوریه که نخواست نامش فاش شود گفت: «زمان‌بندی پرداخت این پول تصادفی نیست». وی پرداخت این پول در روز سه‌شنبه را تأیید کرد.

ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی، جمال خاشقجی عربستان سعودی و «محمد بن سلمان»، حاکم مستبد این کشور را با بحرانی در عرصه بین‌المللی مواجه کرده است. او از سه‌شنبه دو هفته پیش وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شد و از آن زمان به بعد رؤیت نشده است.

مقام‌های ترکیه‌ای گفته‌اند خاشقجی به‌قتل رسیده است. رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌ان‌ان و نیویورک‌تایمز گزارش داده‌اند بدن وی بعد از قتل تکه تکه شده است.

رژیم سعودی این روایت‌ها درباره قتل خاشقجی را رد کرده و مدعی شده آسیبی به وی نرسانده است. ریاض، علی‌رغم این تا کنون هیچ سند موثقی برای تأیید ادعاهایش فراهم نکرده است.

ترامپ ابتدا گفت در صورتی که ثابت شود عربستان سعودی خاشقجی را به‌قتل رسانده، تنبیه جدی علیه این کشور در راه خواهد بود، اما او روز دوشنبه بعد از گفت‌وگو با ملک سلمان، پادشاه سعودی گفت که احتمال دارد «عوامل خودسر» خاشقجی را به‌قتل رسانده باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top