تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/07/26 - 08:27
کد خبر: 286837

طارمی چیزی نگوید هم جنجالی است!

مهاجم سابق پرسپولیس بار دیگر با نمایش خود در ترکیب تیم ملی نشان از کیفیت بالای فنی خود و حسرت بزرگ برای انتخاب‌هایش داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از "ورزش سه"، کیفیت فنی مهدی طارمی اتفاقی بوده که باعث شده طی 5 سال اخیر از بازیکنی گمنام به ستاره اصلی تیم ملی و باشگاهش تبدیل شود. بازیکنی که در 26 سالگی راهی فوتبال قطر شده تا از حواشی شکل گرفته بعد از محرومیت پرسپولیس فرار کند.

در خصوص مهدی طارمی کاملا می‌توان مدعی شد که او در انتخابش بیشتر از اینکه به دنبال لژیونر شدن و دریافت دستمزد باشد، به دنبال فرار از جو شکل گرفته بعد از محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس بود. طارمی که شاید کمترین تقصیر را در این زمینه داشت و با دعوت مدیران وقت و بدون توجه به موضوع قانونی اقدامی که درحال صورت دادن است به پرسپولیس بازگشت، اکنون با توجه به جدایی علی اکبر طاهری و محمدعلی ترکاشوند به عنوان متهم اصلی در این پرونده در برابر هواداران شاکی پرسپولیس قرار گرفته بود. موضوعی که در نهایت باعث شد ترجیح دهد برای فرار از این حواشی راهی لیگ قطر شود.

طارمی در طول این سال‌ها نشان داده از حیث کیفیت فنی در حد و قواره 5 بازیکن طراز اول فوتبال ایران قرار دارد و تنها به واسطه انتخاب‌ها و تصمیمات نادرست مسیر را اشتباهی رفته است. مهاجم جنوبی سابق پرسپولیس که موفقیت‌های پرسپولیس در سه فصلی که در کنار برانکو حضور داشت بر پایه گلزنی‌هایش قرار داشت به اشکال مختلف با تصمیمات نادرست که می‌توان ردپای افراد ناکاربلد را در کنار او در آن دید به سوژه هدف هواداران و کارشناسان و اصحاب رسانه تبدیل شد.

طارمی اکنون در فوتبال قطر هرچند از نظر فنی و ایجاد موقعیت و گلزنی در صدر بازیکنان تیمش در الغرافه قرار دارد اما تصمیمات اشتباهش در فوتبال و در زمین مسابقه برای ضربه نهایی بار دیگر به سوژه‌ای برای حمله پیشکسوتان الغرافه تبدیل شده است. بازیکنی که نمایش فنی او باعث شده تا وسلی اشنایدر، کاپیتان سابق تیم ملی هلند که سابقه بازی در کنار مهاجمان به نامی همچون اتوئو، میلیتو، بالوتلی، ون نیستلروی، هیگوآین، ون پرسی، آرین روبن، کویت و ... را دیده، مهدی طارمی را در لیست 5 بازیکن محبوب خود قرار داده بود.

مهاجم جنوبی سابق پرسپولیس در بازی شب گذشته مقابل بولیوی نیز بار دیگر نمایش متفاوت و جالب توجهی از خود به جا گذاشت؛ نمایشی که بار دیگر حسرت بزرگ برای فوتبالدوستان به واسطه انتخاب‌های نادرست را در پی داشت. طارمی که در شرایط فعلی قادر است با سود بردن از این کیفیت فردی و فنی در تیم‌های شناخته شده‌تری حضور یابد، انتظار می‌رود با تصمیم عاقلانه و حرفه‌ای‌تری به آینده فوتبالی خود نگاه کرده و در ادامه از این حواشی شکل گرفته کاملا فاصله بگیرد. مهاجمی که مسلما سقف فنی‌اش خیلی بیشتر از لیگ ستارگان قطر می‌تواند باشد و خودش نیز اکنون رویای حضور در فوتبال اروپا و انتخاب تیمی معتبر را در سر می‌پروراند.

با این حال طارمی اکنون و در این روزها همچنان درگیر حواشی مربوط به دوران حضورش در پرسپولیس است؛ روزهایی که علیرغم نقش قابل مشاهده‌اش در نتایج این تیم و ثبت گل‌های حساس و خاطره انگیز، به واسطه رفتاری که به جا گذاشته نتوانسته در قاب محبوبیت هواداران جا بگیرد. حواشی‌ای که تا میسکدزون استادیوم آزادی و بعد از جدال با بولیوی هم ادامه داشت و اصحاب رسانه قصد داشتند با سود بردن از اشتباهات او در صحبت‌هایش بار دیگر چالش جدی برایش شکل دهند و البته با رفتار حرفه‌ای خود مانع از آن شد.

طارمی اکنون به عنوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال ایران در کنار بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی، صادق محرمی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش می‌تواند برگ جدیدی از نسل رویایی فوتبال ایران را شکل دهد اگر بتواند اینبار با تصمیماتی سنجیده‌تر آینده فوتبالی‌اش را ترسیم کند.

شاید باورنکردنی باشد اما مهاجمی که در ترکیب پرسپولیس دو عنوان آقای گلی را از آن خود کرده از محبوبیت کمی در بین اغلب هواداران این تیم برخوردار است که آن را می‌توان در همین تصمیمات نسنجیده جستجو کرد. طارمی که در پایان بازی مقابل بولیوی در برابر خبرنگاران انتظار داشت درباره شرایط این بازی پاسخگو باشد در واکنش به سوالی درباره باشگاه سابقش (پرسپولیس) هر چند ترجیح داد سیاستمدارانه عمل کند و کلماتی به کار نبرد که بار دیگر هجمه را به سمت او ببرد اما در سکوت و فرارش از صحبت درباره پرسپولیس هم دچار حاشیه شد و برخی به او به این وسیله کمک کردند؛ هرچند کاملا مشخص بود که او قصد دارد با فرار از پاسخگویی از حواشی احتمالی آتی عبور کند. با این حال در روزهایی که او 27 سالگی را پشت سر می‌گذارد باید آخرین شانس‌های خود برای حضور در فوتبال اروپا را دنبال کند و چالش بزرگتری برای روزهای آینده خود را جستجو کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top