تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/07/26 - 20:50
کد خبر: 286900

‌رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی زنجان:

جمع شدن دانشگاه علمی کاربردی زنجان شایعه است

‌رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی زنجان گفت: برخی شایعه‌سازی کردند که دانشگاه علمی‌کاربردی جمع می‌شود؛ اما قصد داریم این ظرفیت را به مراکز خصوصی منتقل کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن طغرانگار، رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان در نشستی خبری با اشاره به اینکه مراکز آموزشی زیر نظر دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، عمومی، دولتی یا خصوصی هستند، بیان داشت: برخی از مراکز خصوصی ممکن است در دام بنگاه‌های اقتصادی که دنبال کسب درآمد هستند بیافتند، در حالی که هدف از تشکیل برخی از آن‌ها استفاده از محیط واقعی کار بود که متاسفانه برخی نکاتی از این دست را رعایت نکرده و با مشکلات حقوقی مواجه شدند که اگر موارد تعیین شده در اساسنامه را رعایت نکنند از نظارت این دانشگاه خارج می‌شوند.

طغرانگار به مهم‌ترین چالش این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شورای عالی اداری تصویب‌نامه‌ای را گذرانده که بر اساس آن دولت را از پرداختن به امر آموزش منع کرده است که اصل این تصمیم درست است؛ اما سبب تعطیلی برخی از مراکز علمی‌کاربردی شد.

وی با اشاره به اینکه مراکز علمی‌کاربردی (دولتی) تا مهرماه سال آینده فرصت دارند تا خود را با این امر تطبیق دهند، تصریح کرد: این در حالی است که همزمان با این مصوبه، مراکز علمی‌کاربردی از پذیرش دانشجوی جدید منع شدند و فرصت مناسبی در اختیار آنها قرار نگرفت تا با تصمیمات هم‌سو شوند و این موضوع سبب تعطیلی برخی از واحدها شده است

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی، سهم دانشگاه علمی‌کاربردی از آموزش‌های مهارتی در مدت پنج سال باید از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد برسد، خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات به وجود آمده، برخی شایعه‌سازی کردند که دانشگاه علمی‌کاربردی جمع می‌شود؛ اما قصد داریم این ظرفیت را به مراکز خصوصی منتقل کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: توسعه، نیاز هر جامعه انسانی است و توسعه بدون دانش امکان‌پذیر نیست؛ از آنجایی که دانشگاه دو بال دارد که یکی به آموزش‌های نظری و دیگری به آموزش‌های تکنسین‌محور مربوط می‌شود، دانشگاه علمی‌کاربردی متولی آموزش‌های مهارتی و کاربردی است.

طغرانگار با اشاره به اینکه در دو سال گذشته رویکرد این دانشگاه بر سه محور منعطف شده است، عنوان کرد: رویکرد نخست به ساماندهی برخی امور دانشگاه به طور مشخص در حوزه مدرسان مربوط می‌شود که با بررسی پرونده‌های‌ یک‌هزار مدرس این دانشگاه در استان زنجان، صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و مجبور به کنار گذاشتن تعدادی از پرونده‌ها شدیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان، کارورزی را یکی از ویژگی‌های شاخص این دانشگاه خواند و گفت: هر چقدر این شاخص بالاتر برود، عملکرد دانشگاه ارتقا می‌یابد و در راستای توسعه کیفی فعالیت‌ها تمرکز بر برنامه‌ریزی درسی با حضور مدیران و کارشناسان استانی در رشته‌های مقطع‌دار و آموزش‌های تک‌پودمان در دستور کار قرار گرفته است.

طغرانگار افرود: این ویژگی سیال و منعطف دانشگاه سبب شده از مجموعه دانشگاه در تدوین مباحث درسی استفاده شود که این موضوع باعث برطرف شدن معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان می‌شود؛ چراکه در این حالت دانشجو وقتی در رشته‌ای تحصیل می‌کند، می‌داند که ظرفیت‌سازی در حوزه اشتغال آن ایجاد شده است.

وی بین‌المللی شدن در راستای توسعه کیفی را از دیگر اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: امروز بدون ارتباط با سایر کشورها نمی‌توانیم دانش خود را توسعه دهیم و کشورهای دیگر را از ظرفیت خود آگاه کنیم، از طرفی ناآگاهی دیگر کشورها از وضعیت نیروی انسانی ما امکان سرمایه‌گذاری را کمتر می‌کند و در این خصوص تعاملات بین‌المللی با کشور آلمان در حال انجام است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top