تاریخ انتشار: شنبه 1397/07/28 - 17:29
کد خبر: 287143

قاضی‌زاده: فراخوان پیشرفت رهبری نشان داد در بن‌بست نیستیم

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی‌ها می‌گویند انقلاب به بن‌رسیده است ولی فراخوان رهبری برای پیشرفت کشور نشان داد انقلاب به بن‌بست نرسیده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل ازفارس، احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد با اشاره به تشکیل فراکسیون جوانان در مجلس، گفت: در این فراکسیون نمایندگان پرشور و جوانی از سلایق مختلف حضور دارند اما پیرامون مسائل جوانان با هم کار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث جوان‌گرایی در پوسته مدیریت کشور، گفت: انقلاب ما در سن چهل سالگی قرار دارد و تا انقلاب به این سن رسیده شاهد اتفاقات و دوران‌های مختلفی بوده‌ایم، با این حال چرخش نسلی به میزانی که مورد نیاز کشور بوده صورت نگرفته است.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با اشاره به نامه برخی از اساتید، تصریح کرد: برخی‌ها می‌گویند انقلاب به بن‌بست رسیده است ولی از آن سو که می‌بینیم رهبر معظم انقلاب برای یک سند 50 ساله جهت پیشرفت کشور فراخوان می‌دهند، این نشان می‌دهد انقلاب به بن‌بست نرسیده و این جوانان هستند که می‌توانند مسیر را برای حضور نسل بعدی آماده کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش مؤثر جوانان در عرصه‌های مختلف در ابتدای انقلاب تأکید کرد: عدم جابجایی بین‌نسلی باعث شده امروز بسیاری از نهادها وابسته به یک نسل مسن باشند و این احساس به وجود بیاید که اگر این نسل نباشد کشور دچار مشکلات فراوان می‌شود اما نگاه ما این بود که اگر اعتماد صورت گیرد نسل جوان به مرور جایگزین مدیران بازنشسته خواهد شد.

وی بیان داشت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان یعنی اینکه افراد بدانند برای همیشه در یک پست ماندگار نیستند، برای همین باید کادرسازی و همتاپروری شکل بگیرد و یکی از برنامه‌های اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کادرسازی است. کادر وفادار علاقه‌مند، متعهد و متخصص و انقلابی که بتواند در آینده مسئولیت را بر عهده بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما به دلایل مختلف و استفاده نادرست از ظرفیت‌ها و توانایی‌هایشان از حضور در عرصه‌های مختلف کناره‌گیری کردند و اصولاً اثرگذاری اجتماعی ندارند لذا ما نیازمند یک چرخش در ساختار بروکراتیک کشور بودیم و این چرخش را با قانون منع به کارگیری بازنشستگان پیگیری کردیم و این یک گام به جلو است و می‌خواهد بگوید انقلاب متعلق به همه نسل‌هاست.

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی افزود: این قانون چراغ امید واقعی را در میان جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان روشن خواهد کرد و انشاءالله در 26 آبان ماه که پایان مدت داوطلبانه برای ترک خدمت بازنشستگان است همه افراد مشمول این قانون کناره‌گیری کرده و امیدواریم به جای اینکه به ابزار دیگری برای ماندن دست دراز کنند قهرمانانه کنار بروند.

وی با اشاره به اینکه حدود 200 نفر از مقامات مشمول این قانون خواهند شد، تصریح کرد: در شهرداری تهران و شهرداری‌های سراسر کشور آمار گسترده‌ای داریم از افرادی که مشمول این قانون هستند و باید کنار بروند. ما انشاءالله به افکار عمومی صریح و شفاف خواهیم گفت چه کسانی قانون‌مدار هستند و چه کسانی قانون‌گریز.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: در بحث جایگزینی جوانان به جای افراد بازنشسته نیز باید شفافیت وجود داشته باشد و افرادی که شایستگی دارند جایگزین شوند. در وزارت آموزش و پرورش بالای صد هزار نفر مشمول این قانون می‌شوند، در بسیاری از نهادها، پست‌های خالی وجود دارد که توجه به این مسائل می‌تواند باعث چرخش در میان مدیران شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top