تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/30 - 10:56
کد خبر: 287430

خانواده‌هایی که هنوز چشم انتظارند؛

ادامه بلاتکلیفی داوطلبان پزشکی دانشگاه آزاد و چند ابهام تازه

ادامه بلاتکلیفی داوطلبان پزشکی دانشگاه آزاد و چند ابهام تازه

بسیاری از منتقدان این دانشگاه را به این سمت سوق داد که موضوع پذیرش این دانشجویان در ابتدا با برنامه ریزی قبلی برای افزایش ظرفیت های پزشکی صورت گرفته است، مسئله ای که با توجه به کاهش دانشجویان در رشته های فنی، انسانی و افزایش علاقه خانواده ها به پزشک شدن فرزندشان در طی سال های اخیر قابل تامل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه آزاد امروز در اطلاعیه ای اعلام کرده "با توجه به برگزاری جلسه کمیته کارشناسی بررسی موضوع و نتیجه گیری در مورد داوطلبان رشته های علوم پزشکی در مجلس شورای اسلامی، تصمیم نهایی در خصوص این داوطلبان در اولین فرصت از طریق پایگاه های اطلاع رسانی و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاع خواهد رسید. از متقاضیان درخواست می شود برای دریافت پاسخ به واحدهای دانشگاهی و سازمان مرکزی مراجعه نکنند".

اواسط مهرماه سال جاری بود که خبر 20:30 خبر از یک شاهکار جدید دانشگاه آزاد خبر داد، خبر این بود: "لغو قبولی پس از واریز شهریه و دریافت کارت دانشجویی!"، پذیرش شدگان ذخیره گروه پزشکی دانشگاه آزاد پس از حضور در دانشگاه محل قبولی خود و پرداخت شهریه و اخذ کارت دانشجویی به سراغ انتخاب واحد می روند با اتفاقی عجیب روبرو می شوند و متوجه می شوند که پذیرش آنها در دانشگاه در هاله ای ابهام است و مسئولین دانشگاه خبر از لغو قبولی آنها می دهند.

قبول ضعف مدیریت
بعد از چند روز سکوت این دانشگاه، محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد با صدور پیامی ضمن قبول اشتباه مدیران این دانشگاه در اعلام پذیرفته شدگان نوشت: "لازم می­ دانم ضمن دلجویی از داوطلبان رشته­ های پزشکی و خانواده­ های بزرگوار آنها که به هر علت شاید نتوانیم میزبان آنها در دانشگاه آزاد اسلامی باشیم، عذرخواهی نموده و امیدواریم سال آتی با توسعه رشته­ های پزشکی و پیراپزشکی که یکی از سیاست­های هیأت مؤسس و امنای دانشگاه است بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرای تعداد بیشتری از پذیرفته ­شدگان این رشته­ ها باشیم".

بیشتر بخوانید// دود بی‌تدبیری یکی از مدیران دانشگاه آزاد در چشمان داوطلبان پزشکی

افزایش تجمع ها
اما این پیام باعث خاموش شدن اعتراضات نشد و خانواده ها و داوطلبان در شهرهای مختلف از جمله تهران اعتراضات گسترده ای را در مقابل واحدهای این دانشگاه انجام دادند (اینجــا)، مسئله ای که در نهایت منجرب به عزل چند مدیر این دانشگاه از جمله شاهانی رئیس سنجش و پذیرش شد. (اینجــا)

اقدام عجیب تر
در میان این حاشیه ها، هفته گذشته بود که دانشگاه آزاد در اطلاعیه ای عجیب اعلام کرد آماده افزایش ظرفیت رشته های پزشکی در بهمن ماه سال جاری و مهرماه سال آینده  را دارد(اینجــا)، مسئله ای که بسیاری از منتقدان این دانشگاه را به این سمت سوق داد که موضوع پذیرش این دانشجویان در ابتدا با برنامه ریزی قبلی برای افزایش ظرفیت های پزشکی صورت گرفته است، مسئله ای که با توجه به کاهش دانشجویان در رشته های فنی، انسانی و افزایش علاقه خانواده ها به پزشک شدن فرزندشان در طی سال های اخیر قابل تامل خواهد بود.

بیشتر بخوانید// دانشگاه آزاد با داوطلبان پزشکی چه کرد؟

آب پاکی وزیر بهداشت
این اطلاعیه دانشگاه آزاد با واکنش سریع وزیر بهداشت روبرو شد و او در اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه‌های پزشکی کشور با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد، گفت: "اتفاق اخیر دانشگاه آزاد در زمینه جذب دانشجو در رشته‌های پزشکی باعث نخواهد شد وزارت بهداشت مقررات را زیر پا بگذارد، بنابراین ظرفیت‌ها برای پذیرش دانشجو همانی است که در ابتدا به این دانشگاه اعلام شده و قابل تغییر نخواهد بود."

دانشگاه آزاد بازهم داوطلبان پزشکی خود را بلاتکلیف گذاشت +چند ابهام تازه

نمایندگان مجلس هم وارد شدند
اما عدم مشخص شدن تکلیف داوطلبان پزشکی کار را به مجلس کشاند تا نمایندگان مجلس نیز خود را وارد این داستان کنند،  نماینده سبزوار در مجلس روز گذشته از «ثبت نام حدود ۲۲ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد ثبت‌نام که پول شهریه داده، سرکلاس رفته و خوابگاه گرفته‌اند و حال دانشگاه می‌گوید اشتباه کرده‌ است و بازی کردن با روحیه و آبروی دانشجویان» انتقاد کرد. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از کمسیون آموزش و پرورش و ریاست آن کمیسیون در مورد ورود به این مساله را تقاضا کرد و گفت: دغدغه‌ جوانان و خانواده‌ها را حل کنید. موضوع روحیه و آبروی این دانشجویان است.

سیدحمایت میرزاده نیز پس از جلسه کمیسیون آموزش که برای بررسی همین موضوع با حضور رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما  در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد بخشی از این دانش آموزان در بهمن پذیرش شوند افزود: در این مورد هم بحث شد و برخی از نمایندگان پیشنهاد کردند تا از ظرفیت های دانشگاه آزاد برای ترم های موجود و یا ترم های بعد در بهمن ماه ظرفیتی برای این دانشجویان ایجاد شود تا مشکل آنان حل شود.

داوطلبان هنوز در بلاتکلیفی
به هر حال دانشگاه آزاد گرچه رخ دادن این موضوع را یک اشتباه از سوی مدیران خود میدانند اما ابهامات دیگری نیز باقی مانده است، از سوی این دانشگاه هر چند روز یک بار در اطلاعیه ای خبر از رفع مشکل این بلاتکلیفی می گوید اما باید دید با آغاز ماه دوم دانشگاه ها آیا مشکل این دانشجویان حل خواهد شد؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top