تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/01 - 00:21
کد خبر: 287515

غیبت دانشجویان حاضر در اربعین مجاز اعلام شد

با ابلاغ دستورالعمل وزارت علوم به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، غیبت دانشجویان حاضر در مراسم اربعین مجاز اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: با ابلاغ دستورالعمل وزارت علوم به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی کشور، غیبت دانشجویان حاضر در مراسم اربعین مجاز اعلام شده است. همچنین اعطای وام کمک‌هزینه سفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی دانشجویان با هماهنگی صندوق رفاه دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زیارت و راهپیمایی اربعین حرکت بسیار بزرگی است که هر ساله یک رخداد بزرگ فرهنگی را نشان می‌دهد، اظهار داشت: پیرو این موضوع در مجموعه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان از چند ماه قبل کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که این حرکت معنوی به بهترین شکل انجام شود که نقطه شروع آن تشکیل ستاد ویژه بود که در آن از امکانات دانشگاهی استفاده شده تا کاستی‌هایی را که ممکن است در مسیر انجام این راهپیمایی ایجاد شود، رفع کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین جمعیت جوان بسیاری حضور دارند،گفت: مهم‌تر از این حضور گسترده، تأثیر آن در فضای غیردانشگاهی است که آثار و پیامدهای آن بسیار مشخص است.

غفاری به حیطه فعالیت پژوهشی در موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: افرادی که در درجه اول علاقه‌مند به ورود به چنین موضوعی بوده‌اند با همکاری سازمان بسیج دانشجویی شناسایی‌شده تا بتوانند به‌خوبی فعالیت خود را انجام دهند و همچنین با دانشگاه‌های بسیاری در این موضوع مذاکره شده که از تجارب اعضای هیئت علمی هم بتوان استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان گفت: طی ابلاغی که با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی صورت گرفته، مقدمات برگزاری همایش بین‌المللی اربعین فراهم‌شده است و برای مستندسازی و اثرگذاری بهتراین جریان و حرکت فرهنگی اربعین در دانشگاه‌ها، دومین سوگواره ملی اربعین با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top