تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/01 - 08:53
کد خبر: 287577

پیش بازی پرسپولیس – السد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

فریرا؛ در جهنم آزادی خواهی سوخت!

فریرا؛ در جهنم آزادی خواهی سوخت!

پرسپولیس ایران و السد قطر در شرایطی روز سه شنبه اول آبان ماه 1397 در مقابل هم صف آرایی می کنند که بازی رفت همین مرحله بین این دو تیم با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس همراه بوده است و ضمنا امتیاز میزبانی در بازی برگشت نیز در اختیار تیم ایرانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همیشه راه های پیش روی ورزش ما پر از پستی و بلندی بود سختی هایی که گاه به دست مسئولین بود و گاه به دست بی مسئولیت ها اما امروز در تنگه ای گیر افتادیم که تمام مشکلات اعم از مسئولیت ها و بی مسئولیت ها و حتی دست تقدیر نیز گریبانمان را درید و نیمکتمان را خالی شاید تنها حسن آن پا به توپ شدن جوانان و حتی نوجوانان و به قولی اطفالمان بود.

بچه هایی که اولین تجربه ی بازی آسیایی را در سخت ترین شرایط تیم انجام دادند و به نوعی از این آزمون بزرگ سر بلند بیرون آمدند اما بازی پیش رو یک نبرد تمام عیار خواهد بود.

تمام ایران در برابر تمام قطر صف آرایی خواهد کرد و شکست در آن یعنی پایان عزت یک ملت و خدشه دار شدن ارزش ها ارزش هایی که اگر ببازیم قطعا چیزی ازشان کم می شود و شاید حتی به عبارتی چیزی از آن نماند.

سوت آغاز نبرد خیلی وقت است که به صدا در آمده اما تا این که بر کوس جنگ نواخته شود چیزی در حدود سه روز مانده است . جنگی که نیمه ی آن به نفع ما تمام شده است.

پرسپولیس ایران و السد قطر در شرایطی روز سه شنبه اول آبان ماه 1397 در مقابل هم صف آرایی می کنند که بازی رفت همین مرحله بین این دو تیم با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس همراه بوده است و ضمنا امتیاز میزبانی در بازی برگشت نیز در اختیار تیم ایرانی قرار دارد.

اما این پایان راه نیست و باید انتظار کشید و دید آیا راه صعب صعود که در دوحه هموار تر شده است در آزادی به صعود می انجامد یا خیر.

لیگ قهرمانان آسیا  / مرحله نیم نهایی ( فینال غرب آسیا )

پرسپولیس ایران – السد قطر

ورزشگاه آزادی

سه شنبه 1 آبان 1397 مصادف با 23 اکتبر 2018 میلادی  / ساعت 30 : 178 به وقت ایران

داور بازی  : والنتین کوالنکو از ازبکستان

ترکیب احتمالی دو تیم
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، محمد انصاری، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا، گادوین منشا و علی علیپور.

سرمربی: برانکو ایوانکووی

السد : السد قطر : مشعل برشم- پدرو میگوئل - بوالم خوخی - عبدالکریم حسن - حمید اسماعیل  - گابی - ژاوی هرناندز - وو یونگ - سالم الهجری - اکرم عفیف -بغداد بونجاح

سرمربی: اوسوالدو فریرا

داوری
نکته جالب درباره داوران بازی برگشت تیم های پرسپولیس و السد، در تهران اینکه این بازی را والنتین کوالنکو از ازبکستان قضاوت خواهد کرد. این داور را قبلا در جریان دیدار تدارکاتی تیم های ملی ایران و ترکیه دیده بودیم، دیداری که با قضاوت خوب این داور به سود ترکیه ای ها به پایان رسید.

قیمت بلیط
قیمت بلیت بازی پرسپولیس – السد در چارچوب بازی های برگشت نیمه پایانی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا در محدوده قیمت ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان عرضه خواهد شد. قیمت بلیت این دیدار ۳۵ هزار تومان برای جایگاه، ۳۰ هزار تومان برای روبروی جایگاه و ۱۵ هزار تومان برای پشت دروازه ها و طبقه دوم خواهد بود.

بر اساس آن چه از زبان رسانه ها اعلام شد، شروع بلیط فروش از ساعت 9 صبح روز شنبه بیست و هفت مهر ماه 1397 آغاز خواهد شد، اعلامی که در ساعت 9 و شش دقیقه تقریبا عملی شد و جالب آن که در این فاصله ی چند دقیقه یا تمام بلیط های جایگاه به پایان رسیده و رو به روی جایگاه هم ظرفیتی خالی نداشت.

به این نکته نیز توجه داشته باشیم که سایت تماما خراب بوده و یک مرحله در میان بلیط فروشی را از ابتدا آغاز می کند یا به کلی قطع می شود.

در حال حاضر فروش بلیت در بخش پشت دروازه و طبقه دوم در حال انجام است و با این سرعتی که انجام می‌شود انتظار می‌رود بلیت‌های طبقه دوم و پشت دروازه نیز پیش از پایان وقت اداری امروز پایان یابد.

با توجه به اینکه برای خرید بلیت باید کد ملی هر فرد وارد شود، بعید است که در روز بازی شاهد فروش بلیت در بازار سیاه باشیم و مطمئنا با اقدامات فدراسیون فوتبال و مسوولان باشگاه جلوی این اتفاق در روز بازی گرفته خواهد شد.

البته شنیده ها از این حکایت دارد که حدود نیمی از بلیت ها روز بازی در ورزشگاه آزادی به صورت کاغذی فروخته خواهد شد چرا که بسیاری از هواداران روز بازی بدون بلیت به سمت آزادی خواهند رفت و مدیریت آن ها عملا غیرممکن خواهد بود و هرج و مرج به وجود می‌آید.

از طرفی به نظر می‌رسد پرسپولیسی ها قصد دارند هرروز مقداری از بلیت های این بازی را به صورت الکترونیکی به فروش بگذارند و اکنون هم نزدیک به ۱۰ هزار بلیت فروخته شده است. البته نباید از نقص فنی سایت فروش بلیت الکترونیکی هم گذشت، این سامانه پیش تر در بازی پرسپولیس - الدحیل همین پیغام را برای کاربران منتشر کرد اما هم روز بازی بلیت فروخته شد و هم روز بازی ۱۰ هزار سکو خالی ماند!

تنها غایب بازی
السد در این دیدار همه نفرات خود را در اختیار دارد. تنها غائب این تیم سعد الدوسری، دروازه‌بان این تیم است که به خاطر کارت زرد در دیدار رفت دیدار برگشت را از دست داد و باید بار دیگر مشعل برشم دروازه‌بان جوان این تیم در درون دروازه به میدان رود.

درباره بازی
پرسپولیس امروز تنها یک تیم باشگاهای نیست . پرسپولیس امروز نماینده ی هشتاد میلیون ایرانی است . ایرانی هایی که پس از قهرمانی پاس در سال 1381 دیگر رنگ قهرمانی در آسیا را ندیدند و فقط به حضور یک دوره ای ذوب آهن در فینال جام آن هم با کسب نایب قهرمانی رضایتشان را نشان دادند اما امروز روز دیگری است . روزی که باید در آن پیروز شویم و اولین قهرمانی آسیا را به ارمغان بیاوریم . قهرمانی شاید سخت ترین و دور ترین آروزی تمام پرسپولیسی ها بود اما نمایش های غرور آفرین در برابر الجزیره و الدحیل ، حاکی از یک شیر بی رحم بود . شیری که در برابر الجزیره در دقیقه 90 به جام بازشگت  و در برابر الدحیل چنان بازگشتی را رقم زد که در تاریخ جاودانه خواهد ماند .

اما مشکلات
شاید مهم ترین مشکلات، مصدومسیت ها باشد ماهینی در برابر استقلال رباط پاره کرد و کمال در برابر نود ارومیه ، کتفش دچار مشکل شد، منشا احساس ناراحتی می کند و عالشاه نیز از مصدومیتی قدیمی رنج می برد اما به گفته ی خودش هر طور که هست به بازی می رسد و در زمین حاضر خواهد شد.

به سیاهه مشکلات ضعف در بلیط فروشی را اضافه کنید . سامانه ای ضغیف و مدیرانی نالایق که قبل از بازی همه ی شان اظهار دارند که تمام بلیط ها به فروش رسیده اما در بازی و در ورزشگاه ، صندلی های خالی به چشم می خورد و هواداران در خانه حسرت حضور دارند.

از نیمکت خالی هم که هیچ نمی توان گفت . فضایی که با بی تدبیری طارمی و مدیران تولد یافت و تنها برای جوانان جا باز کرد و باعث شد امروز پرسپولیس تنها ترین تیم حال حاضر جهان باشد و جالب آن که مربی تیم هیچ اظهار ناراحتی نکرده و گویی با بد ترین شرایط ، خلاقیتش به اوج رسیده و در دوحه ، قطر را تحقیر می کند حتی زمانی که در کنار زمین نیست و اخوی اش تیم را به جلو می راند .

سران چه می گویند؟
حسن الهیدوس، بازیکن ملی پوش السد از آمادگی تیمش برای پیروزی در ورزشگاه آزادی سخن به میان آورد.

او گفت: کاملا آماده هستیم تا بهترین بازی خود را در ورزشگاه آزادی به نمایش بگذاریم چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار نداریم. همه بازیکنان با تمرکز بالا و انگیزه زیادی که دارند در حال تمرین کردن هستند و می‌خواهند شکست دیدار رفت را جبران کنند .این بازیکن ملی پوش السد در بخش پایانی صحبت‌های خود، اضافه کرد: در دیدار رفت که در دوحه برگزار شد نتوانستیم بازی همیشگی خودمان را به نمایش بگذاریم و انتظارات را آن طور که باید بر آورده کنیم. می‌خواهیم در دیدار برگشت بهترین بازی خود را به نمایش بگذاریم و با کسب جواز صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا به قطر بر گردیم.

سید جلال حسینی در پایان بازی با نود ارومیه به خبرنگاران نیز چنین گفت: در بازی با السد اگر ورزشگاه پر شود بازیکنان جوان ما اصلاً نمی‌توانند راه بروند چون این شرایط را تجربه نکرده‌اند. امروز کامیابی‌نیا و منشا مصدوم شدند،‌ عالیشاه هم که مصدوم بود و ما الان چهار بازیکن مصدوم داریم. متأسفانه این مشکل ما نیست و  امیدوارم تماشاگران‌مان بیشتر به ما کمک کنند.

کاپیتان تیم پرسپولیس در واکنش به این موضوع که بسیار ناامیدوارکننده در مورد بازی با السد صحبت می‌کند،‌ عنوان کرد: همه ما خسته هستیم. تا هفته پیش ۶ ،۵ نفر بیشتر نبودیم بعد از آن علیرضا بیرانوند و نوراللهی اضافه شدند اما بیرانوند که اصلا به این بازی نیامد. الان اصلا نمی‌دانم چه بگویم، می‌خواستیم تماشاگران به ورزشگاه بیایند و بازیکنان جوان این وضعیت را لمس کنند فردا که استادیوم پر شود برای بعضی‌ از بازیکنان خیلی سخت خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس نیز در پایان همین بازی  در رابطه با تأثیر تعطیلی لیگ روی روند آمادگی تیمش گفت: تیم از لحاظ جسمانی آماده است. احمد نوراللهی، علیرضا بیرانوند و بشار رسن در روزهای اخیر با ما نبودند، اما شرایط همین است و بقیه هم مشکل دارند.

برانکو خاطرنشان کرد: بازی با السد دیگر این حرف‌ها نیست که بازیکنی آماده نباشد یا نخواهد باشد یا مصدوم باشد، چند روز فرصت داریم تا به وضعیت نرمال برگردیم و طبیعی است انتظار دارم تا بازی با السد به آمادگی مدنظرمان برسیم مشکل ما در حال حاضر کمال کامیابی‌نیا است و وضعیت او را فردا خواهیم دید، اما با توجه به شناختی که از مصدومیت‌های کمال داریم، فکر کنم به بازی با السد برسد.

یک امید؟
در این بازی پس از آن که توکل همه بر خداوند است ، چشم امید همه نیز به ساق های پاهای بازیکنان پرسپولیس دوخته خواهد شد، بازیکنانی که در برابر الدحیل ناممکن را ممکن کردند و در دوحه و در جاسم بن حمد کولاک . اما در بازی برگشت در طرف دیگر میدان دیگر خبری از یک دروازه بان خوب و فوق العاده نیست .

پس از آن که سعد الشیب در بازی قبل نتوانست در برابر فرار طوفان وار علیپور مقاومت کند، ناچارا بر روی او خطا کرد و از داور به جهت خطا با کارت زرد جریمه شد و این یعنی دو کارته شد و  بازی برگشت را از دست داد و نمی تواند در آزادی حضور یابد پس گلر السد در این بازی مشعل برشم بیست ساله خواهد بود . دروازه بانی نامطمئن که در بازی برابر استقلال و در آزادی آن قدر در جو ورزشگاه فرو رفت که نتوانست پاس رو به عقب بازیکنانش را به راحتی ساخته و پرداخته کند و دروازه اش را نجات دهد . در بازی برگشت هم مقابل استقلال روی شوت های در چارچوب واکنش در خور توجهی انجام نداد تا فکرکنیم رسیدن به گل خیلی سخت خواهد بود . پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که پرسپولیس اگر بتواند به شوت های در چارچوب روی بیاورد ، شاید راه سختی تا بازگشایی دروازه نداشته باشد به شرط این که هوادارن ورزشگاه را پر کنند تا برشم راهی جز گل خوردن از مهاجمان و بازیکنان پرسپولیس نداشته باشد . البته فراموش نکنیم که او جوان است و می تواند تمام معادلات را به ریخته و چشم همه را مبهوت کند و یاشین وار ، السد را نجات دهد !

حالا باید دید نیمه ی دوم بازی پرسپولیس و السد در آزادی ، پایان ناکامی های پرسپولیس برای حضور در فینال است و یا این که مثل همیشه باید پس از پایان بازی با چشمانی اشک بار با جام خداحافظی کنیم و باز هم حسرت بر لب هایمان جای گیری کند . به امید آن که شامگاه اول آبان مصادف باشد با جشن صعود ایران در سراسر ایران ...

*گزارش از احمدرضا خطیبی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top