تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/01 - 09:18
کد خبر: 287586

پوتین دستور اعمال تحریم‌های شدید علیه اوکراین را صادر کرد

رئیس جمهوری روسیه دستور داد تا تدابیر اقتصادی ویژه‌ای در رابطه با اقدامات غیردوستانه و مغایر با حقوق بین‌الملل دولت اوکراین در برخورد با شهروندان و شرکت‌های روسی اتخاذ شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه حکم مربوط به تدابیر اقتصادی ویژه در رابطه با اقدامات غیردوستانه دولت اوکراین را امضا کرد.

در بیانیه‌ای که در سایت رسمی کاخ کرملین منتشر شده، آمده است: این تدابیر در پاسخ به اقدامات غیردوستانه و مغایر با حقوق بین الملل از سوی مقامات کی‌یف که مربوط به انجام اقدامات محدودکننده علیه شهروندان و شرکت‌های روسی می‌شود، در نظر گرفته شده‌اند. در این رابطه، اگر دولت اوکراین دست از اقدامات خصمانه خود برندارند، طرف روسی اقدامات اقتصادی ویژه در رابطه با این کشور را لغو خواهد کرد.

در این حکم، مشخص نشده است دقیقا چه اقداماتی محدودکننده‌ای در نظر گرفته شده است. البته دولت روسیه پیش از این دستور یافته بود تا روی اقدامات محدود کننده علیه اشخاص حقیقی و حقوقی اوکراینی کار کند.

در ماه سپتامبر (اواخر شهریور ماه) مشخص شد که دولت اوکراین تحریم‌هایی را علیه چند شرکت روسی در نظر گرفته و آنها را به همکاری با نیروهای جدایی جدایی طلب در دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک (در شرق اوکراین) متهم کرد.

"آناتولی آکساکوف" رئیس کمیته امور بازار مالی دومای دولتی روسیه گفته است که تدابیر اقتصادی ویژه در پاسخ به اقدامات غیردوستانه اوکراین ممکن است شامل محدودشدن سرمایه‌گذاری‌های روسیه، توقف ارسال انرژی و حتی صادرات محصولات کشاورزی به این کشور شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top