تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/01 - 13:50
کد خبر: 287621

موزه‌های باکو و صربستان

ماتناداران یکی از کهن ترین و سرمایه دار ترین خزانه‌های کتاب در جهان است که توسط "مارک گریکوریان" در سال 1957 میلادی ابداع شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: شهر باکو، پایتخت کشور آذربایجان به خاطر نزدیکی به دریا یکی از شهرهای بازرگانی و توریستی اطراف دریای خزر می باشد.

این شهر همچنین به خاطر نزدیکی به ایران هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی در تور باکو از تبریز و تور باکو می باشد. شهر باکو موزه های باستانی و تاریخی زیادی دارد که در این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم تا این موزه های زیبا و تاریخی را برای شما معرفی کنیم:

یکی از موزه های زیبای باکو موزه ی مدرن می باشد که در خیابان بزرگ صفروف قرار گرفته است که بازدید کننده های زیادی را همه روزه میزبانی میکند . این موزه ی زیبا در سال 2010 تاسیس شد و خیلی از آثار هنری مدرن را در خود جا داده است. نمایشگاه های زیادی توسط هنرمندان معروف در این موزه برگزار می شود. خود ساختمان این موزه از فلز های معصر و تاریخی ساخته شده است که یکی از آثار اصلی این موزه به شمار می رود. طراحی داخلی این موزه به گونه می باشد که می تواند گردشگران و مسافران تور باکو از تبریز و تور باکو را چند ساعتی در خود سرگرم کند. این موزه با داشتن آثاری چندین صد ساله می تواند قدرت هنری و نقاشی کشور آذربایجان را به رخ شما بکشو و شما را چند لحظه ای در تور باکو در خود منقلب کند.

در نزدیکی این شهر زیبا و باستانی یک موزه ی فرش زیبا قرار دارد که میتواند توجه شما به خود جلب کند. نمای بیرونی این موزه برگرفته از طرح و نقش بندی فرش آذری می باشد که تنوع رنگ و نقشینگی به خود دارد. این فرش های زیبا در نقش های مختلف نشان دهنده ی تاریخ آذربایجان می باشد. گفتنی ست که در داخل این موزه با علایئم اختصاری انگلیسی اطلاعاتی در مورد این فرش های برای گردشگران تور باکو از تبریز و تور باکو وجود دارد. طراحی این فرش های زیبا به گونه ای می باشد که می تواند در یک نگاه تاریخ زیبای آذربایجان را به رخ شما بکشد. احتمالا بعد از گشت و گذار در این موزه های زیبا حسابی خشته و یا گرسنه شوید، در ادامه ی این مطلب برای از بین بردن خستگی و گرسنگی خود آذرگشت ملکی پیشنهادی برای شما دارد. همچنین تور لحظه آخری باکو با قیمت مناسب در سایت سفر باتو موجود است.

موزه‌های باکو  و صربستان

موزه های ارمنستان

موزه تاریخ ملی
این موزه تاریخی در میدان جمهوری واقع شده است.

در این موزه شما مجموعه ایی از آثار باستان شناسی بسیار مهم از عصر حجر تا دوره قرون وسطی را مشاهده خواهید کرد.

گالری ملی ارمنستان
گالری عکس ملی در طبقه بالای موزه تاریخ ملی واقع در میدان جمهوری می باشد.

در این گالری شما  مجموعه ی عظیمی از آثار روسی، ارمنی و اروپا یی و همچنین آثار و غنایمی از جنگ جهانی دوم را مشاهده خواهید کرد.

موزه قلعه اربونی
ارگ اربونی در زمان پادشاهی اورارتیان در حوزه اطراف دریاچه وان در شرق ترکیه ساخته شده بود.

این قلعه بر روی تپه ای به همین نام در جنوب شرقی ایروان بعدأ واقع شد.

موزه ماتناداران
ماتناداران یکی از کهن ترین و سرمایه دار ترین خزانه‌های کتاب در جهان است که توسط "مارک گریکوریان" در سال 1957 میلادی ابداع شده است.

کمتر توریستی پیدا می‌کنید، که بدون ملاقات از این مرکز ایروان را ترک کند مجموعه‌ای از پله‌ها شما را به سمت مجسمه "مسروپ ماشتوس" مخترع الفبای ارمنی ( در سال 396 میلادی ) سوق می‌دهد.

در کنار آن مجسمه شاگرد مسروپ ماشتوس ساخته شده که دستش را با اشاره به مدرس خود بالا نگه داشته است و درکنار وی زانو زده است.

حروف الفبای ارمنی بر روی دیوار پشتی حکاکی شده است, مجموعه این کتاب‌ها شامل 17000 نسخه خطی است، که تقریبا شامل تمامی نسخه‌های فرهنگی و علمی دوران باستانی و میانه می باشد

مهمترین موزه های شهر بلگراد صربستان

موزه ملی بلگراد ( National Museum of Serbia )
موزه ملی بلگراد یکی از مهمترین و بنام ترین موزه‌ ها در فهرست ما جای گرفته است چرا؟ خواهیم گفت به شما  ، این موزه در سال ۱۸۴۴ میلادی بازگشایی شد و هدف آن مراقبت ، تفسیر و تبلیغ آثار باستانی شبه ‌جزیره بالکان و تاریخ گسترده‌ تر اروپا ، از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز بوده و توجه داشته باشید که حدود ۴۰۰ هزار شی مهم تاریخی ، باستانی ، سکه ها و آثار هنری به وفور در آن وجود دارد و همچنین این ساختمان تاریخی پذیرای گالری نقاشی‌ هایی بسیار زیبا است که از هنر دوران قرون ‌وسطی صربستان و روم شرقی کشف شده است که شما عزیزان برای بازدید از این همه شگفتی می توانید این موزه را در لیست تفریحات خود قرار دهید و در ضمن شعبه‌ های موزه ملی در مناطق " دیرآپ و لپنسکی ‌ویر " نیز بقایای حفاری ‌های دوره میان ‌سنگی و نوسنگی متعلق به هزاره 6  قبل از میلاد را نگهداری می‌ کنند که اگر در تور صربستان  به آنجا رفتید سری به آنها بزنید .

لازم به ذکر است که قدیمی ‌ترین و قطعا مهمترین موزه صربستان " موزه ملی بلگراد " می باشد که جالی است بدانید که تابستان امسال در تاریخ ۲۸ ژوئن (۷ تیر) پس از ۱۵ سال بسته بودن ، به روی عموم مردم بازگشایی شد و نکته بعدی اینکه این موزه که در سال ۱۸۴۴ میلادی در یک ساختمان کلاسیک زیبا با قدمتی طولانی تاسیس شد و درست در میدان مرکزی جمهوری بلگراد نیز قرار دارد .

موزه ‌ایو آندریک بلگراد ( Museum of Yves Andre Belgrade )
یکی از موزه‌های مطرح و بنام شهر بلگراد " موزه ‌ایو آندریک " شناخته می شود که جالب است بدانید به یاد یکی از نویسندگان مطرح یوگسلاوی سابق و برنده نوبل ادبیات به اسم " ایو آندریک " طراحی و بنا شده است که بسیار هم دیدنی و جذاب است، در ضمن آندریک در سال ۱۸۹۲ در شهر تراونیک بوسنی به دنیا آمد و قبل از شروع اینکه نویسندگی را بصورت حرفه ای ادامه دهد در امپراتوری تازه تاسیس صرب ‌ها، کروات ‌ها و اسلوونیایی‌ ها یک دیپلمات بوده است و بعده ها به نویسندگی رو آورد و کلی پیشرفت کرد تا جایی که بر سر زبان ها افتاد .

شما عزیزان با خواندن رمان ها ، مقالات و اشعار او می توانید حس فرهنگ ‌ها ، مذاهب و مردمان ساکن منطقه بالکان را براحتی حس نمایید و این رشو و پیشرفت در ابیات او باعث شد که در سال ۱۹۶۱ موفق به کسب جایزه مهم نوبل ادبیات شود و اینکه موزه کنونی آندریک محل زندگی او از سال ۱۹۵۸ تا زمان مرگش بوده است و سیمایی از آثار زندگی شخصی و اتاق مطالعه دست ‌نخورده او نیز در این موزه وجود دارد که علاقه مندان تور صربستان ارزان امکان بازدید آن را دارند .

موزه نیکولا تسلا ( Nikola Tesla Museum )
موزه نیکولا تسلا بیانگر زندگی و کار " نیکولا تسلا " یکی از مخترعین مشهور عصر مدرن و خالق شیوه برق‌ رسانی در دنیا می باشد و دنیای آن را تصویر کشیده است و در ضمن جالب است بدانید که تسلا در یک خانواده صرب تبار متولد شده است ، اما در دهه ۱۸۸۰ برای همکاری با توماس ادیسون به آمریکا سفر کرد و در نهایت هرچند این دو نفر راه خود را از هم جدا کردند ولی تجربیاتی عالی را کسب کرد و در ادامه بزرگ‌ ترین خدمت تسلا به بشریت ساخت سیستم مدرن تولید و توزیع الکتریکی با استفاده از جریان متناوب بود که در زمان کار بسیار شگفت انگیز و بزرگ بوده است ، همچنین ساخت موزه نیکولا تسلا به عنوان یک ادای دین هر چند کوچک جامعه صربستان به این نابغه بزرگ صربی و نمایش آثار و زندگی او بوده که درست در منطقه مرکزی بلگراد قرار گرفته شده است و مورد بعدی اینکه موزه میزبان بیش از 160000 سند اصلی ، بیش از 2000 کتاب و مجله ، بیش از 1200 نمونه فنی تاریخی ، بیش از 1500 عکس و قاب عکس اصیل ، لوازم فنی متعدد ، ابزارآلات و آپاراتوس و بیش از 1000 نقشه و طراحی را در خود جای داده است که قطعا شاید فرصت نکنید به دیدن همه آنها بروید و در نهایت در سال 2003 میلادی " یونسکو " آرشیو نیکولا تسلا را به عنوان: کسی که نقش اساسی در روند گسترش برق در جهان و پیشرفت‌ فن ‌آوری در این زمینه داشته است را به عنوان بخشی از حافظه جهانی به ثبت رساند و شما با ورود به این موزه با فرهنگ مردم صربی بیشتر آشنا خواهید شد .

  موزه یوگسلاوی ( Museum of Yugoslavia )
موزه یوگسلاوی در بلگراد که حتما اسمش را بارها شنیده اید که پیشنهاد می کنیم از آن بازدید کنید چرا که مجموعه ارزشمندی بیش از 200،000 آثار تاریخی و هنری را داراست که نشان دهنده تاریخ شگفت انگیز و پر سر و صدای یوگسلاوی می باشد که در آن همه چیز از جمله : عکس ها ، آثار هنری متنوع ، اسناد تاریخی ، فیلم ها ، سلاح ها و گنجینه های ارزشمندی در این موزه به نمایش عموم مردم گذاشته شده است و بازدید از همه اینها در یک روز میتواند برایتان کاملا غیر ممکن باشد ، همچنین شما عزیزان میتوانید در تعطیلات آخر هفته از تور رایگان موزه یوگسلاوی نهایت لذت و استفاده را ببرید و توجه داشته باشید که آرامگاه تیتو نیز در محوطه موزه یوگسلاوی در بلگراد می باشد و بلیط بازدید از این آرامگاه هم در قیمت بلیط گنجانده شده است پس جداگانه مبلغی پرداخت نکنید و ساعت کاری موزه یوگسلاوی هم به این صورت است که : ماه های می تا اکتبر همه روزهای هفته بجز دوشنبه ها از 10 صبح تا 8 بعد از ظهر باز است و ماه های نوامبر تا آپریل نیز همه روزهای هفته بجز دوشنبه ها از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر به روی عموم باز می باشد .

موزه وان
در موزه وان، آثار هنری دوره های مهمی از تاریخ ترکیه در دوره های ماقبل تاریخ، اوراتیان و عثمانی به نمایش درآمده است. یکی از قسمت های جالب موزه وان، قسمت کشتار جمعی است که از آن می توانید چیزهایی درباره قتل عام های خونینی که در منطقه رخ داده یاد بگیرید. موزه وان به بخش های مختلفی تقسیم می شود، در صحن داخلی موزه، لوحه هایی با خط میخی و Hakkari  Stelae، به نمایش در آمده اند. در حیاط موزه، سنگ قبرهای از دوره اوراتیان با کتیبه های مربوطه  به نمایش در آمده اند. در طبقه پایین تر سفالینه ها، جواهرات طلایی و برنز دوره  اوراتیان و آثار هنری و در طبقه های بالاتر سفالینه های بیشتر، سکه های قدیمی و نسخه های خطی به نمایش درآمده اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top