تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/08/01 - 15:40
کد خبر: 287634

دیپلمات آمریکایی: بن‌سلمان مستبد قرون‌وسطایی است

یک دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی در مصاحبه‌ای، ولیعهد رژیم سعودی را یک «مستبد قرون‌وسطایی» توصیف کرد و گفت او در صورت عدم روشنگری درباره قتل روزنامه‌نگار سعودی باید از سمتش استعفا کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «مارتین ایندیک»، دیپلمات آمریکایی که در دوره‌های چند رئیس‌جمهور از جمله «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا سمت داشته در مصاحبه‌ای به شدت از حکومت عربستان سعودی بابت قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های ال‌سعود انتقاد کرد.

«ایندیک» که قبلاً سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی بوده درباره توضیحات رسمی حکومت عربستان سعودی درباره قتل خاشقجی را «فاقد هرگونه اعتبار» خواند و گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هم از اعتباربخشی به روایت عربستان سعودی عاجز مانده است.

وی که با رادیو «ای‌بی‌سی» مصاحبه می‌کرد همچنین گفت: «هر بار که سعودی‌ها سعی می‌کنند روایتی از وقایع ارائه کنند، ترکیه‌ای‌ها اعتبار توضیحات آنها را زیر سوال می‌برند. بنابراین، تمام تلاش‌های عربستان برای تحت کنترل درآوردن اوضاع، مقابل دیدگان دنیا به شکست منجر می‌شود.»

دیپلمات آمریکایی، در ادامه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی را که تلاش کرده از خودش وجهه یک مصلح اجتماعی به نمایش بگذارد را مورد انتقاد شدید قرار داد و او را «مستبد قرون‌وسطایی» خواند.

ایندیک در ادامه سخنان مجری برنامه مبنی که محمد بن سلمان را فردی مستبد توصیف کرد گفت: «بله، درست است. او، از برخی جنبه‌ها مستبد قرون‌وسطایی است. اما مسئله از این فراتر است، چون او در تمام ماجراجویی‌های خارجی‌اش به نظر می‌رسد که آمریکا را به مشکلات بیشتر و بیشتری گرفتار می‌کند به نحوی که باعث می‌شود اقدامات مشترک ما برای مهار ایران و مقابله با آن، تنها به سود ایران پیش برود و این چیزی است که از لحاظ راهبردی به ضرر آمریکا است.»

ایندیک در ادامه با بیان اینکه محمد بن سلمان بایستی برای برون‌رفت از بحران ایجاد شده بر سر قتل خاشقجی مسئولیت آن را بر عهده بگیرد، گفت: «اگر او تلاش‌ها برای روشنگری در این باره را افزایش ندهد، شاید باید استعفا کند؛ ولی این تصمیمی نیست که ما باید بگیریم. تصمیمی است که سعودی‌ها باید بگیرند و شاید هم خاندان سلطنتی دارند این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top