تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/08/02 - 19:14
کد خبر: 287825

ارتباطات در مسیرهای کربلا پایدار است

رگولاتوری اعلام کرد: با نصب و راه‌اندازی ۶۱ سایت تلفن همراه در سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه و جاده‌های منتهی به این پایانه‌ها، زائران اربعین از ارتباطات پایداری برخوردارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی در بازدید از پایانه‌های مرزی و مسیرهای زائرین کربلا گفت: یکی از مهمترین نیازهای زائران در ایام منتهی به اربعین حسینی پوشش ارتباطی مناسب است که با توجه به تجربه سالهای پیش و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال ۱۵ سایت تلفن همراه به تعداد سایتها اضافه شده و حدود ۲۰ سایتی که در سال گذشته به صورت موقت راه‌اندازی شده بودند به سایت دائمی تبدیل شده‌اند. علاوه بر این، ۱۵ سایت اضطراری نیز در پایانه‌های مرزی دایر شده است.

وی درباره امکانات ارتباطی پیش‌بینی شده برای زائران گفت: برای پوشش نیازهای اینترنتی با همکاری شرکت مخابرات ایران در سه پایانه چذابه، شلمچه و مهران امکان استفاده از ۳ گیگابایت WiFi رایگان فراهم شده است و زائران می‌توانند تا یک هفته پس از اربعین برای پوشش نیازهای اینترنتی خود از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به وقوع طوفان در مرز مهران تصریح کرد: با وقوع طوفان، برخی از سایتهای تلفن همراه دچار مشکل شده بودند که با تلاش اپراتورها ظرف ۲۴ ساعت سایتهای اضطراری جایگزین شدند. در مرزهای شلمچه و چذابه با مدیریت ستاد بحران و پیش‌بینی طوفان به منظور جلوگیری از آسیب، سایتها به طور موقت جمع‌آوری شده و بلافاصله پس از طوفان راه‌اندازی شدند و در حال حاضر نیز ارتباطات در پایانه‌های مرزی در حالت پایدار قرار دارد.

فلاح جوشقانی درباره وضعیت ارتباطات در داخل کشور عراق تاکید کرد: با هماهنگی وزارت ارتباطات و هیات اتصالات کشور عراق هم در مسیر پیاده‌روی زائران و هم در کربلای معلی، نجف اشرف و سامرا امکانات خوبی پیش‌بینی شده است و زائران در ۹ نقطه می‌توانند از WiFi رایگان اپراتورهای عراقی استفاده کنند.

وی افزود: اپراتورهای ایرانی نیز با برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی با اپراتورهای عراقی سرویس رومینگ مناسبی را برای زائران فراهم کرده‌اند به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مشترکین ایرانی در کشور عراق از خدمات رومینگ استفاده می‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در این ایام بطور میانگین روزانه بیش از یک و نیم میلیون دقیقه ارتباط از سمت ایران به عراق و بالعکس وجود دارد عنوان کرد: اپراتورهای تلفن همراه کشور و شرکت مخابرات ایران و همچنین هیات اتصالات و وزارت ارتباطات عراق در تعامل با یکدیگر تلاش می‌کنند ارتباطات پایدارتر و با کیفیت‌تری تا پایان اربعین برای زائران فراهم کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top