تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/08/02 - 19:50
کد خبر: 287834

حضور شرکتهای دانش بنیان ICT در نمایشگاه «ایران اکسپو»

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸، از اعلام آمادگی شرکتهای متعدد دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و مخابرات برای حضور در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ مجید تکبیری در نشست تعامل و هماهنگی با شرکت های دارای محصول صادراتی جهت تشکیل پاویون فاوا به میزبانی دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برای حضور مقتدر بخش خصوصی در صحنه های بین المللی و معرفی توانمندی های فعالان حوزه ICT در این نمایشگاه تمام تدابیر برای هرچه باشکوه تر نشان دادن این رویداد فراهم شده است.

وی ادامه داد: پیش تر فراخوانی برای دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان علاقمند به حضور در این نمایشگاه ارسال شد و شرکت های متعددی در حوزه های فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات اعلام آمادگی و برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کردند.

وی افزود: هدف حضور در این نمایشگاه برای این شرکتها، علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان، بازارسازی برای محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

تکبیری با بیان اینکه برای بازارسازی محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در منطقه، دارای پتانسیل و مزیت صادراتی هستیم، گفت: با کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی و قاره آفریقا روابط خوبی در حوزه صادرات برقرار است و براین اساس، تعاملات با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای ثبت نام شده در اولویت قرار گرفته است.

در این این جلسه طرفین شرکت کننده در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ ، ابراز امیدواری کردند که برگزاری این چنین رویدادهایی باعث رشد و بالندگی هرچه بیشتر اقتصاد ایران به خصوص در حوزه صادرات می شود.

همچنین مهمانان این جلسه به بیان نظرات و برخی مشکلات صادرات محصولات ICT اشاره کردند که برخی از آنها به شرح است:
- از میان موانع اقتصادی، به‌طور خاص می‌توان از ثبات نرخ ارز و سرکوب ارزی و موانع سرمایه‌گذاری نام برد. از آنجا که تولیدات داخلی فناوری‌های پیشرفته نیازمند واردات مواد و تجهیزات مربوطه است، نوسانات نرخ ارز مانعی برای تولیدات داخلی و در نتیجه صادرات این فناوری‌ها به حساب می آید و جو مساعد و آرام مورد نیاز برای تجارت خارجی را مختل می‌کند.

- یکی از مشکلات اساسی و غالب در اقتصاد ایران، سرمایه‌گذاری، به ویژه در بخش خصوصی است. باید شرایط مساعد برای سرمایه‌گذاری در زمینه صادرات نیز فراهم شود. بدون افزایش سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از منابع تولید، نمی‌توان امیدی به افزایش صادرات غیرنفتی در بلندمدت داشت؛ بنابراین برای رسیدن به این هدف باید ابتدا موانع سرمایه‌گذاری را از بین برد.

- مشکلات ساختاری مربوط به صادرات غیرنفتی را می‌توان موانع اداری، خدماتی و امور گمرکی، کمبود راه‌ها و اسکله‌های مناسب، مشکلات حمل ونقل و ترخیص کالا، بی‌ثباتی قوانین و مقررات تجاری و ضعف اطلاع‌رسانی دانست که حل این موانع برخی در کوتاه‌مدت و تعدادی نیز در بلندمدت امکان‌پذیر است که می‌تواند باعث شکوفایی صادرات غیرنفتی از جمله صادرات فناوری‌های پیشرفته و خدمات فنی و مهندسی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top