تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/08/02 - 21:25
کد خبر: 287848

فایرفاکس 63 امنیت را به خانه شما می‌آورد

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس به یک قابلیت امنیتی جدید موسوم به Enhanced Tracking Protection تجهیز شده است. یک ویژگی قدرتمند که قادر است فعالیت ردیاب‌های ثالث را مسدود کرده و از حریم خصوصی و آنلاین شما بیش از پیش محافظت کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ کاملا مشخص است که تیم توسعه دهنده موزیلا چند ماهی است روی مباحثی چون حریم خصوصی و محافظت از داده‌ها به شدت متمرکز شده‌اند. در کنار قابلیت‌های کاربردی همچون مسدود کردن تبلیغاتی که با هدف ردیابی فعالیت‌های کاربران به کار گرفته می‌شوند و همچنین ارائه سرویس به گروه کوچکی از کاربران فایرفاکس که از شبکه‌ امن خصوصی پروتون استفاده می‌کنند، اکنون فایرفاکس 63 حلقه محاصره ناشران تبلیغات را بازهم تنگ‌تر کرده است. ویژگی Enhanced Tracking Protection که به شکل پیش‌فرض خاموش است، به کاربران اجازه می‌دهد تا همه ردیاب‌ها و به ویژه آن‌هایی که از فایل‌های کوکی برای ردیابی فعالیت‌ها استفاده می‌کنند را مسدود کنند.

ویژگی فوق به شکل انعطاف‌پذیری در اختیار کاربران قرار گرفته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا استثناء‌هایی را برای برخی از سایت‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارند قائل شوند. موزیلا در وبلاگ این شرکت با تشریح نحوه فعالیت این قابلیت آورده است: «ما موفق شدیم توازنی میان حفاظت از حریم خصوصی و شرکت‌هایی که سعی می‌کنند حریم خصوصی کاربران را در معرض خطر قرار دهد پیدا کنیم. پیاده‌سازی قابلیت مسدود کردن تبلیغات ممکن است به وب‌سایت‌های کوچکی که از ابزارهای شخص ثالث برای اشاعه تبلیغات استفاده می‌کنند آسیب جدی وارد کند. در نتیجه می‌‌توانیم اعلام داریم که این قابلیت آسیب جدی به این کسب‌وکارها وارد نخواهد کرد.»

اپل اولین شرکتی بود که کوکی‌های ثالث را از طریق مرورگر سافاری مسدود کرد و در ادامه در سال گذشته میلادی ویژگی Intelligent Tracking Prevention  را به منظور پیشگیری از ردیابی فعالیت‌های کاربران منتشر کرد. به‌روزرسانی جدید موزیلا همچنین صفحه New Tab را نیز متحول کرده است. از این پس سایت‌هایی که کاربر بیش‌تر از بقیه به آن‌ها مراجعه می‌کند به این صفحه سنجاق می‌شوند. مشابه حالتی که در مرورگر کروم شاهد آن هستیم. از این پس فایرفاکس از میان‌برهای سیری در نسخه iOS نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه به کاربران اجازه می‌دهد یک زبانه را از طریق فرمان‌های صوتی باز کنند. سرانجام فایرفاکس تم سیاه یا تم روشن را با تنظیمات ویندوز هماهنگ می‌کند. برای دریافت جدیدترین نسخه فایرفاکس روی لینک فوق کلیک کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top