تاریخ انتشار: شنبه 1397/08/05 - 10:20
کد خبر: 288121

رئیس دانشگاه امیرکبیر خبرداد؛

نحوه ارائه پروژه به دانشجویان دکتری بازنگری می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طی ۴ سال گذشته ۷۰ درصد ظرفیت سلف های دانشجویی این دانشگاه افزایش یافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر سید احمد معتمدی در گردهمایی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طی سال هایی که در این دانشگاه مسئولیت داشتیم با کمک اساتید به موفقیت‌هایی دست یافتیم اما باید این روند توسعه یابد.

وی با اشاره به تدوین و اجرای برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: قرار گرفتن دانشگاه در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان و تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم از برنامه های اصلی این دانشگاه به شمار می رود.

دکتر معتمدی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم به دانشگاه نسل سوم تبدیل شویم، قادر خواهیم بود تا در چرخه اقتصادی کشور و تربیت دانشجویان مهارت آفرین موثر باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: برنامه راهبردی این دانشگاه طی سال های ۹۳ و ۹۴ تدوین شد و اکنون واحدی برای نظارت و به‌روز رسانی این برنامه در دانشگاه ایجاد شده است.

وی گفت: یکی از اهداف مسئولان این دانشگاه ایجاد محیط آرام برای دانشجویان بود که در این راستا موفق بودیم به نحوی که مجوز های اجرای برنامه های دانشجویی به طیف های مختلف سیاسی در این دانشگاه ارائه شد و در محیطی آرام این برنامه ها اجرا شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه لازمه حرکت، ایجاد محیطی مناسب و تقویت همدلی است، تاکید کرد: برای توسعه کیفی فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه اصلاحات ساختاری را طی سال های گذشته در قالب بازنگری و تدوین قوانین، ضوابط و رویه ها آغاز کردیم و براین اساس نظمی در این حوزه‌ها ایجاد شد.

وی با اشاره به روز رسانی روند جذب، تبدیل وضعیت و ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درحال حاضر هر ۱۵ روز یک جلسه در این زمینه تشکیل می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: طی چند سال گذشته ۱۰۰ عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه جذب شدند این درحالی است که تعداد ۸۸ عضو هیات علمی دانشگاه نیز طی سال های گذشته بازنشسته شده‌اند.

دکتر معتمدی عنوان کرد: در نظر داریم تا در راستای ارتقاء کیفیت فعالیت‌های این دانشگاه نحوه ارائه پروژه به دانشجویان دوره دکتری را بازنگری کنیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر موضوع اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر نیز جدی شده است، گفت: بنابراین جهت گیری دانشگاه‌ها باید به نحوی صورت گیرد که به موضوع اشتغال توجه داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: کاربردی سازی علم و پژوهش در دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا میزان قراردادهای صنعتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۲.۵ برابر رشد یافته است.

معتمدی تاکید کرد: میزان اعطای مجوز به فعالیت های دانشجویی در این دانشگاه ۲.۵ برابر در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رشد یافته است.

وی گفت: طی سال های اخیر به تمامی گرایش های مختلف مجوز فعالیت دانشجویی اعطا شده است و در عین حال تنش ها نیز در این دانشگاه کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان با بیان اینکه طی ۴ سال گذشته ۷۰ درصد ظرفیت سلف های دانشجویی این دانشگاه افزایش یافته و آشپزخانه دانشگاه نیز صنعتی شده است، خاطرنشان کرد:  ۱۵ درصد ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه نیز با کمک خیرین توسعه یافته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top